باید اقتصاد مقاومتی مردمی شود
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) و نماینده سابق مجلس: ۸

باید اقتصاد مقاومتی مردمی شود

توسط عباس خاراباف | ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ - ۱۷:۴۷ | ۵ دقیقه

مصباحی مقدم: به مردم میدان دهیم از امکانات مردم استفاده کنیم یعنی فرهنگ اقتصاد مقاومتی را برای مردم تبیین و تشریح کنیم.

نوپانا به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های آخرین جمعه سال ۱۳۹۵ تهران با تشریح ۱۰ محور پیام نوروزی سال ۹۵ مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: بخش‌های مهم دانش‌بنیان شود، دانشمندان ما نشان دادند می‌توانند نوآوری کنند الان در کشو ما شرکت‌های دانش بنیانی هستند که کارهایی تولید می‌کنند که از نمونه خارجی آن بهتر است یا مثل نمونه‌های خارجی را هم می‌توانند تولید کنند.

وی تاکید کرد: در همه معاملات خارجی انتقال فناروی را شرط کنیم البته برادران ما در دولت گفتند این کار را کرده‌اند اما تاکید می‌کنم که غفلت نشود.

مصباحی مقدم گفت: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی و اعلام شده است که بودجه عمومی از درآمد حاصل از نفت خام قطع شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: باید اقتصاد مقاومتی مردمی شود؛ یعنی به مردم میدان دهیم؛ از امکانات مردم استفاده کنیم؛ یعنی فرهنگ اقتصاد مقاومتی را برای مردم تبیین و تشریح کنیم و آموزش دهیم.

مصباحی مقدم گفت: دولت این همت را به کار بگیرد که رهنمودهای رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی زمین نماند، بلکه تلاش شود آنچه ظرفیت داریم در زمینه اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود.

وی افزود: زمینه برای اقتصاد مقاومتی در کشور فراهم است اما معنای اقتصاد مقاومتی این نیست که روابط اقتصادی را با دنیا قطع کنیم و اقتصاد بسته داشته باشیم بلکه باید در عین حفظ روابط اقتصادی با کشورهای دیگر، تلاش کنیم آنچه می‌توانیم در اقتصاد ملی بهره‌برداری‌ها را بالا ببریم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که در اقتصاد مقاومتی نیازمندیم؛ فرهنگ سازی است، فرهنگ کار، تولید، سرمایه‌گذاری و به کار گرفتن محصولات ایرانی و به جای افتخار داشتن کالاهای خارجی باید جلوی آنها گرفته شود.

وی با تشکر از همه زحمات دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: دولت باید اقتصاد مقاومتی را همگانی کند، دولت به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد مقاومتی را پیش ببرد، وقتی فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت شکل می‌گیرد همه نهادهای موثر مردمی باید در این فرماندهی بکار گرفته شوند و دولت نباید فقط امکانات خود را که محدود است مبنا قرار دهد و بعد اظهار کند همه اقتصاد مقاومتی در اختیار دولت نیست؛ بار مدیریت این پروژه بر عهده دولت است.

مصباحی مقدم گفت: بهتر از این باید اقتصاد مقاومتی پیگیری شود و سال بعد باید اقدام و عمل مستمر باشد و آثار آن را مردم مشاهده کنند و نیروی کار و اشتغال‌زایی و سرمایه‌های مردم و هم افزایی مردم بکار گرفته شود.

برچسب‌ها: ایراناقتصاد دانش‌بنیاناقتصاد مقاومتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره عباس خاراباف

عباس خاراباف

عباس خاراباف دانش آموخته مهندسی هوافضا است. او از سال ۱۳۸۴ به صورت حرفه‌ای در رسانه‌های مختلف به روزنامه‌نگاری علمی و ترویج دانش و فناوری مشغول بوده است. عباس خاراباف سابقه سردبیری، دبیری تحریریه و دبیر سرویسی چندین نشریه معتبر را دارد.