تصمیم‌گیری جسورانه برای توسعه هوش مصنوعی در ایران
دورهمی همفکر تهران به میزبانی دیجی‌کالانکست ۸

تصمیم‌گیری جسورانه برای توسعه هوش مصنوعی در ایران

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۲۳:۴۶ | ۵ دقیقه

روح‌الله رحمانی گفت: «سرمایه‌گذاری ۱۰۰درصدی در حوزه هوش مصنوعی و توسعه آن، تصمیم جسورانه‌ای بود که باعث تحول در کل کشور می‌شود.»

نوپانا: معاون نوآوری دیجی‌کالا و رئیس هیئت‌مدیره دیجی‌کالا نکست در رویداد همفکر گفت: «هر زمان که چالش‌ها زیاد شوند، فرصت‌ها نیز زیاد می‌شوند. شناختن این فرصت‌ها در هر جایی مفهوم کارآفرینی در آن منطقه است. خوشبختانه اکوسیستم استارتاپی ایران در طی چند سال گذشته شناخته شده و جا پای خود را محکم کرده است.»

او ادامه داد: «در سراسر جهان وقتی یک اکوسیستم به بلوغ می‌رسد، استارتاپ‌های بزرگ شروع به حمایت و ساختن نسل بعدی استارتاپ‌های آن اکوسیستم می‌کنند. اکوسیستم استارتاپی ایران نیز به این سطح از بلوغ رسیده است و ما در دیجی‌کالانکست به دنبال اجرای این سبک متفاوت و جدید هستیم.»

رحمانی در خصوص حوزه‌های فعالیتی دیجی‌کالانکست گفت: «دیجی‌کالانکست در سه حوزه سرمایه‌گذاری تکنولوژی، تحقیقات حوزه تکنولوژی و پلتفرم‌های قابل توسعه فعالیت می‌کند. در حوزه سرمایه‌گذاری تکنولوژی، ما ۱۰۰درصد سرمایه خود را به توسعه هوش مصنوعی اختصاص داده‌ایم؛ زیرا توسعه این تکنولوژی باعث تحول‌های بزرگی در کشور می‌شود.»

رحمانی افزود: «در بخش تحقیقات حوزه تکنولوژی ما به دنبال مقاله‌هایی هستیم که قابلیت ورود به بازار و صنعت را دارند. با خلاقیت علاوه بر رفع مشکلات مردم، امکان رقابت با شرکت‌های بزرگ همچون گوگل و ماکروسافت نیز وجود دارد.»

معاون نوآوری دیجی‌کالا با اشاره به امکان دسترسی آزاد به اطلاعات و APIها گفت: «ما به تازگی کار در حوزه Open Data و Open API را شروع کرده‌ایم. در اینجا ما به یک دسترسی آزاد را برای انجام تحقیقاتی در اختیار قرار می‌دهیم. همچنین بخش‌های مختلف دیجی‌کالا را نیز برای این کار باز می‌گذاریم.»

رویداد استارتاپی همفکر امروز چهارشنبه (۲۳ مرداد ۹۸) به میزبانی دیجی‌کالانکست در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.

همفکر یک دورهمی استارتاپی است که در آن کارآفرینان، برنامه‌نویسان، طراحان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به اکوسیستم استارتاپی به تبادل نظر و یادگیری از یکدیگر می‌پردازند.

این دورهمی استارتاپی که بیش از پنج سال است که در ۳۱ شهر ایران برگزار می‌شود، یک فرصت مناسب برای شبکه‌سازی و آشنایی افراد با اکوسیستم استارتاپی ایران به حساب می‌آید. همفکر چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در یک نقطه از شهر برگزار می‌شود که دیجی‌کالانکست میزبان این هفته آن بود.

دیجی‌کالا نکست، بازوی نوآوری دیجی‌کالا است که با هدف اتصال بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک ایران به استارتاپ‌های برتر کشور شکل گرفته است. در دیجی‌کالا نکست ایده‌های نوآورانه و تکنولوژی‌محور به طور عمومی و تمرکز بر حوزه هوش مصنوعی در سال جاری، به راهکارهایی برای حل مسائل روز کسب‌وکارهای آنلاین و تکنولوژی محور می‌انجامند. دیجی‌کالا نکست برای توسعه این تکنولوژی‌ها حامی استارتاپ‌ها و طرح‌های نوآورانه در زمینه تجارت الکترونیک، سرویس‌های ابری، لاجستیک و اینترنت اشیا است که امسال تمرکز این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه هوش‌ مصنوعی (AI) خواهد بود.

برچسب‌ها: روح‌الله رحمانیدیجی‌کالانکستهوش مصنوعیاستارتاپاکوسیستم استارتاپیهمفکرAI
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.