پیام رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری به مناسبت روز خبرنگار
یادداشتی از پرویز کرمی: ۸

پیام رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری به مناسبت روز خبرنگار

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۵:۴۵ | ۳ دقیقه

سربلندانه بر سَریرِ سخاوت ایستاده‌اند؛ خبرنگاران. ایستادنِ آرام بر قله‌های ناآرامی و ناپیدایی، هنر اهالی خبر و رسانه است. این زمانه پرشتاب، هر لحظه‌اش خبر است و هر خبر، هیاهویی. میدان‌دار شدن این وادی، مرد میدان‌گاه می‌خواهد و شیرزن جولان‌گاه.

نوپاناامروزِ روزگار، بی خبرنگار و روزنامه‌نگار، تنِ بی‌جان است و قاتُق بی‌نان. جان هزاران مردمان، از رشحه قلم رسانه‌ها، قوام می‌یابد و اندیشه‌های بی‌شمار، از بلندنظریِ تبارِ طلایه‌دارانِ آگاهی، نورانی و چراغانی می‌شود.

گوهر خبر، در دامان جماعتی درخشان می شود که لایق و عاشق انسان است و دشواری‌ها و تنگناها، گره بر پیشانی‌اش نمی‌اندازد. خبرنگاران؛ خزانه‌دارانِ خِبره‌ی خواسته‌های خلایق‌اند. چراغ راه‌اند و دَرای قافله. همین‌جاست که باز هم قدر و قیمت کار رسانه‌ای، برای جامعه‌ای که بساط پیشرفت و سربلندی‌اش پهن شده است، صدچندان می شود.

۱۷ مرداد هر سال، تکرار بی‌ملال «روز خبرنگار» است. روز جان‌بخشیدنِ بی‌دریغ و بزرگوارانه شهیدی از دودمان آگاهی‌بخشان است؛ شهید محمود صارمی. روزی که اهالی رسانه، دمی از دشواری‌ها دست بر می‌دارند و پای در جلوه‌گاهِ سپاسِ شهروندان و صاحب‌منصبان می‌گذارند.

بار دیگر، همچون همیشه ایام، از همکاران گرانقدرم در رسانه‌های مختلف، بابت تلاش‌ها و مرحمت‌هایشان، سپاسگزاری می‌کنم و قدردان کوشش‌های تاثیرگذارشان هستم. زیست‌بوم فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در آستانه درخشیدن در سپهر جامعه ایران است و این طلوع پرامید، تنها با حمایت‌ها و پیگیری‌های خبرنگاران زحمتکش ممکن بوده است. تاریخ پرفروغ فردا، هرگز این نقش حیاتی رسانه‌ای‌ها را ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان و استارت آپی فراموش نخواهد کرد.

این روز عزیز را به همه فعالان عرصه رسانه و آگاهی، شادباش می‌گویم و آرزومندم تلاشِ پراعتبار این عزیزان، نزد مردم ایران اسلامی، بیش از پیش فروزان و تابان بماناد.

پرویز کرمی

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

برچسب‌ها: پرویز کرمیرییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریروز خبرنگاراهالی رسانه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.