ردیف بودجه‌ای مجزا برای حمایت از سرمایه‌گذاران استارتاپی در نظر گرفته شود
سید محمدجواد ابطحی: ۸

ردیف بودجه‌ای مجزا برای حمایت از سرمایه‌گذاران استارتاپی در نظر گرفته شود

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۰:۵۸ | ۷ دقیقه

عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه کسب‌وکارهای نوپا با ایجاد مشاغل بسیار، جوانان تحصیلکرده را جذب باز کار کرده‌اند، پیشنهاد داد: ردیف بودجه‌ای مجزا برای حمایت از سرمایه‌گذاران استارتاپی در نظر گرفته شود چراکه گسترش استارتاپ‌ها به کاهش نرخ بیکاری و تقویت اقتصاد مقاومتی در شرایط جنگ اقتصادی کمک می‌کند.

نوپانا به نقل از خانه ملت، سیدمحمدجواد ابطحی با اشاره به جایگاه و تاثیر مثبت سرمایه‌گذاران حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای استارتاپی در جنگ اقتصادی کنونی کشور، گفت: کسب و کارهای نو با ایجاد مشاغل بسیار به‌ویژه در حوزهIT  و ICT، جوانان متخصص و تحصیلکرده را جذب باز کار کرده‌اند، تا جایی که آمار اشتغال در حوزه کسب و کارهای نوپا به ۱۰۰ هزار نفر نیز رسیده است.  

کسب و کارهای نو با ایجاد مشاغل بسیار به‌ویژه در حوزهIT و ICT، جوانان متخصص و تحصیلکرده را جذب باز کار کرده‌اند، تا جایی که آمار اشتغال در حوزه کسب و کارهای نو به ۱۰۰ هزار نفر نیز رسیده است

خلق اپلیکیشن‌های موثر و کارگشا توسط متخصصان و سرمایه‌گذاران کسب و کارهای استارتاپی

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های موثر و کارگشا توسط متخصصان و سرمایه‌گذاران کسب و کارهای نوین و استارتاپی خلق شده‌اند، این اپلیکیشن‌ها علاوه بر کمک به دولت الکترونیک، هدایت وقت و زمان، کاهش هزینه‌ها و ارائه اطلاعات درست و به‌موقع را نیز موجب شده‌اند.

سیستم‌ بانکی و اداری موجب دلسردی فعالان استارتاپی

وی با بیان اینکه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری بارها در مجلس و موقعیت‌های دیگر موضوع حمایت از کارآفرینان استارتاپی را مطرح کرده‌اند، افزود: اگرچه حمایت از کارآفرینان استارتاپی به‌طور کلی در دستور کار قرار دارد اما سیستم‌ بانکی و اداری کنونی با ایجاد انواع مشکلات برای آن‌ها موجب دلسردی این فعالان شده است.

درخواست وثیقه و سندهای سنگین از فعالان استارتاپی

به گفته ابطحی عدم ارائه تسهیلات مناسب به سرمایه‌گذاران کسب و کارهای استارتاپی و درخواست وثیقه و سندهای سنگین جهت ارائه وام و دیگر تسهیلات ازجمله مشکلات ایجاد شده برای فعالان این عرصه توسط سیستم بانکی و اداری است.   

عضو فراکسیون ولایی مجلس با یادآوری بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس از پارک علم و فناوری شهرستان بیرجند، بیان کرد: متخصصان این پارک از توانایی طراحی سامانه جدیدی در حوزهIT سخن گفتند اما به دلیل عدم حمایت، قصد محدود کردن فعالیت خود را داشتند، در حالی که تقویت همین پارک علم و فناوری می‌تواند موجب جذب جوانان تحصیلکرده منطقه شود.

ردیف بودجه جداگانه‌ای برای استارتاپ‌ها در نظر گرفته شود

وی به وزیر ارتباطات و فناوری و معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور پیشنهاد داد: ردیف بودجه‌ای مجزا برای حمایت از سرمایه‌گذاران کسب و کارهای استارتاپی در نظر گرفته شود، در واقع علاوه‌ بر اختصاص درصدی از  منابع صندوق توسعه ملی به نخبگان دانش‌بنیان، بودجه جداگانه‌ای نیز به استارتاپ‌ها اختصاص بگیرد، چراکه گسترش استارتاپ‌ها به کاهش نرخ بیکاری و تقویت اقتصاد مقاومتی در شرایط جنگ اقتصادی کنونی کمک می‌کند.

نظر مساعد جهرمی و ستاری جهت اختصاص ردیف بودجه مجزا به استارتاپ‌ها

این نماینده مجلس از نظر مساعد وزیر ارتباطات و فناوری و معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور جهت اختصاص ردیف بودجه مجزا به فعالیت‌های استارتاپی خبر داد و نسبت به تحقق این مهم در لایحه بودجه سال ۹۹ ابراز امیدواری کرد.

ابطحی همچنین خواهان کمک صدا و سیما به شرکت‌های استارتاپی و تبلیغ خدمات آن‌ها با قیمت ارزان شد و گفت: بهتر است سیمای ملی به این شرکت‌ها به چشم بنگاه‌های سوداور نگاه نکند و هزینه‌های تبلیغات شان را کاهش داده تا جامعه با نوع فعالیت آن‌ها آشنا شوند.

وی با انتقاد از قرار دادن سرمایه‌گذاران خارجی در مقابل سرمایه‌گذاران داخلی در حوزه کسب و کارهای نوپا، اظهار کرد: شبکه‌های مجازی داخلی از این سوءمدیریت لطمه‌ای بسیاری خورده‌اند البته طی صحبت‌های حدود یک ماه گذشته نمایندگان فراکسیون ولایی مجلس با آقای آذری جهرمی، قول‌های حمایت از شبکه‌های مجازی داخلی داده شد.

فعالیت استارتاپ‌ها از سال ۹۶ تاکنون رشد داشته است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است دولت و دیگر قوا به‌طور کل نگاه حمایتی از استارتاپ‌ها را داشته و مطابق آخرین آمارها فعالیت آن‌ها از سال ۹۶ تاکنون رشد داشته است.

برچسب‌ها: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتمجلساستارتاپICTسید محمدجواد ابطحیفراکسیون ولایی مجلسحمایت از سرمایه‌گذارانIT
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.