20 روش خوشایند کردن محیط کار
قسمت سوم ۸

۲۰ روش خوشایند کردن محیط کار

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۱۴ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

اگر محیط کاری خشک و رسمی باشد، رغبتی برای پیشرفت باقی نمی‌ماند.

نوپانا: پیش‌زمینه کار تیمی داشتن روحیه همکاری است و روحیه تیمی در محیط‌های غیر صمیمی و ناخوشایند یا به وجود نمی‌آید و یا از بین می‌رود. در این مجموعه 20 راهکار ساده و شگفت‌انگیز برای خوشایند کردن محیط کاری ارائه می‌دهیم. قسمت سوم:

11- برای خودتان کار کنید

فکر کنید در خانه‌اید در حال انجام کاری برای خودتان هستید. با هدف یادگیری بیشتر کار کنید و تا حد ممکن از حواشی به دور باشید. اگر روی کار خود متمرکز شوید، هم بیشتر علاقه‌مند می‌شوید و هم راه‌های پیشرفت را بهتر یاد می‌گیرید.

12- کمک کنید

کمک شما صرقا نباید کاری باشد. در برنامه خود کمک به دیگران را لحاظ کنید. این کمک می‌تواند مالی باشد و یا همدلی و صحبت با دیگران برای حل مشکلات. حتی می‌توانید بخشی از درآمد خود را صرف امور خیریه کنید.

13- شوخ‌طبعی را فراموش نکنید

برای دوستان و همکاران خود ایمیل‌ها و پیام‌های سرگرم کننده بفرستید. داشتن روحیه همکاری حتی بعد از ساعات کاری نیز به بازده کاری کمک می‌کند.

14- گذشت داشته باشید

اگر مدیر یک بخش هستید، همیشه کارمندان را نقد نکنید. در زمان‌هایی که توقع آن را ندارند، با آنها شوخی کنید و حتی با آنها بیرون بروید. برداشتن احساس فشار هم به شما و هم به کارمندان کمک می‌کند تا پویایی محیط بیشتر شود.

15- گذشت متقابل داشته باشید

گاهی کارمندان از مدیر خود می‌رنجند و وظیفه آنها است که با درک بیشتر با مسائل گذرا کنار بیایند و در محیطی صمیمی مشکلات را حل کنند. ایده داشته باشید و منتظر مدیر نمانید.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

20 روش خوشایند کردن محیط کار (قسمت اول)

20 روش خوشایند کردن محیط کار (قسمت دوم)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا