جامع ترین دوره اینترنت اشیا به منظور ارتقای دانش متخصصان و تیم‌های علاقه‌مند کشور برگزار شد
با حمایت ستاد اقتصاد دیجیتالی و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: ۸

جامع ترین دوره اینترنت اشیا به منظور ارتقای دانش متخصصان و تیم‌های علاقه‌مند کشور برگزار شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۱۳:۰۴ | ۴ دقیقه

اینترنت اشیا یکی از مفاهیم مهم در دنیای فناوری امروز است که کشورهای توسعه یافته از طریق آن توانسته­ اند بازارهای جهانی را تحت تاثیر خود قرار دهند.

نوپاناشرکت‌­های بزرگ فناوری دنیا که امروزه سهم بالایی از گردش مالی دنیا را نیز با خود به همراه دارند هر کدام به طریقی کسب و کار خود را به اینترنت اشیا ارتباط داده و یا با سرمایه­ گذاری­ های بسیار زیاد برای خود کسب و کاری در بازار نوین اینترنت اشیا ایجاد کرده­ اند.

نکته قابل تامل در اینترنت اشیا مهارت محور بودن آن است که باعث شده بسیاری از کشورهای دنیا مانند ایران که در تولید محصولات های­تک رایانه نظیر چیپ­های پردازشی، حسگر و موارد مشابه قدرت مانور خوبی در بازارهای جهانی نداشته باشند از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند و با مهارت متخصصان خود وارد عرصه راهکارهای هوشمندسازی مبتنی بر اینترنت اشیا شوند.

در این میان در کشور عزیزمان ایران نیز برخی از سازمان­های پیش­رو از جمله ستاد اقتصاد دیجیتالی و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مدیریت جناب آقای دکتر مهدی محمدی توانسته است با تدوین اقداماتی از جمله تشکیل کارگروه مربوطه، برگزاری بوت کمپ­های تخصصی و حمایت­ از تیم­های استارتاپی و دانش­ بنیان گام­های موثری در فرایند رشد این دانش در کشور بردارند.

از جمله این فعالیت­ها بوت کمپ اینترنت اشیا سال ۹۸ است که با همکاری این ستاد، صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در مرداد و شهریور سال جاری در حال اجراست. این رویداد بزرگ که با اجرای آن ایران نیز در ردیف ده کشور برگزارکننده بوت­ کمپ تخصصی اینترنت اشیا در دنیا قرار می­دهد به مدت ۱۷۵ ساعت و با حضور بیش از ۵۰ جوان متخصص و علاقه ­مند کشور در قالب یازده تیم استارتاپی و با حضور اساتید و منتورهای مجرب در محل صندوق نوآوری و شکوفایی در حال تولید نمونه­ های اولیه محصولات خود در کشور هستند.

تجهیزات و امکانات لازم جهت پیاده ­سازی یازده کاربرد اساسی اینترنت اشیا در قالب پک­ های سخت افزاری انفرادی و نیز پک ­های کار تیمی در اختیار افراد قرار داده شده است. هر تیم دارای منتورهای فنی و تجاری است تا در انتهای بوت کمپ قابلیت تولید محصول اولیه را داشته باشد.

با اقدامات صورت گرفته قرار است تیم ها و نفراتی که مهارت­های لازم و کافی را در این بوت­ کمپ کسب نمایند تحت حمایت پارک­های علم و فناوری و شرکت­های معتبر کشور قرار گرفته و فرصتی جهت پیاده ­سازی راهکار خود داشته باشند.

برچسب‌ها: اینترنت اشیاIOTاستارتاپ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریکاربرد اینترنت اشیابوت کمپ اینترنت اشیا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.