«نوآوری» کلید موفقیت دیجی‌کالانکست در حمایت از استارت‌آپ‌ها
الکامپ ۹۸ ۸

«نوآوری» کلید موفقیت دیجی‌کالانکست در حمایت از استارت‌آپ‌ها

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۱۶:۵۱ | ۶ دقیقه

رییس هیات مدیره دیجی‌کالانکست در حاشیه الکامپ بیست و پنجم روند برگزاری کمپین هوش مصنوعی را در تابستان سال جاری تشریح کرد.

نوپانا به نقل از پرداخت برتر: روح‌ الله رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پرداخت برتر درباره روند برگزاری کمپ هوش مصنوعی توسط دیجی‌کالانکست اظهار کرد: ما در حال حاضر ۴ مسیر همزمان در این زمینه ایجاد کرده‌ایم.

وی در این مورد توضیح داد: مسیر اول این است که تعدادی از مجراهای دیتاهای دیجی‌کالا که همان اوپن دیتا است باز شده است که در آنجا هر پژوهشگری در کشور از هر دانشگاه برای نوشتن تِز یا هر کار پژوهشی می‌تواند با آن دیتاها کار کند و نیاز است در این زمینه کاری کنیم که سمپلی که دیتاهای شرکت‌های ایرانی دارند به شکل پالایش شده ای درآیند که به آن (نوآوری باز) می‌گوییم.

رحمانی در توضیح حوزه دوم اقدامات دیجی‌کالانکست افزود: حوزه دوم آکادمی دیجی‌کالانکست برای کسانی است که دوست دارند در این زمینه مهارت‌آموزی و مهارت‌سازی انجام دهند. این آکادمی، به‌گونه‌ایست که در آنجا مواردی که در مراکز دیگر آموزش داده نمی‌شود یا به طور مثال به عنوان وُرک شاپ از حوزه بیزنس مُدلینگ در زمینه هوش مصنوعی تا دیتا مُدلینگ به متقاضیان آموزش داده می‌شود.

رییس هیات‌مدیره دیجی‌کالانکست برگزاری اُردوی هوش مصنوعی را مسیر سوم این شرکت در بحث نوآوری دانست و گفت: کمپین هوش مصنوعی دیجی‌کالانکست اردوی استارت‌آپی است که دو بار در سال برگزار می‌شود و در این اردوی استارت‌آپی بر روی تعدادی حوزه‌ به سبک استارت‌آپ استودیو فعالیت می‌کنیم به اینصورت که این‌ها را رشد داده و بر اساس نیازهای واقعی بازار کار می‌کنیم و در این زمینه تعدادی افراد از طریق آزمون گلچین شده و با آنها تعامل می‌شود تا بتوانیم با کمک این افراد استارت‌آپ بسازیم.

وی تصریح کرد: مسیر چهارم دیجی‌کالانکست سرمایه‌گذاری مستقیم بر روی استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی در داخل و خارج از کشور است و دراین زمینه دیجی‌کالانکست علاقه‌مند به آشنایی و کار کردن با این تیم‌ها در کل کشور و به‌خصوص تیم‌های خارج از پایتخت است.

رحمانی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص نقش رسانه‌ها در پیشبرد کاری استارت‌آپ‌ها گفت: رسانه‌ها تاکنون همکاری مثبتی با ما داشته‌اند و در حال حاضر همه در شرایط سختی هستند ولی ما از یک چیز مطمئن هستیم و اینکه اگر بخواهیم از این شرایط رهایی یابیم این امر تنها از طریق «نوآوری» میسر خواهد شد، چراکه ما نمی‌توانیم کارهای گذشته را انجام داده و انتظار پیشرفت داشته باشیم، بنابراین حتما باید نوآوری در کارها وجود داشته باشد که بتوانیم از خلاء به وجود آمده به سلامت عبور کنیم و در این زمینه نیاز است که روش خود را عوض کرده و کارهای جدید انجام دهیم که بتوانیم اقتصاد را برای نسل بعد بسازیم.

وی اظهار کرد: امید است که زیست‌بوم استارت‌آپی کشور علاوه بر تهران در خارج از پایتخت شکل گرفته و پروسه پیشرفت خود را سپری کند چراکه با نگاهی به کشورهای دیگر نظیر چین و هند مشاهده می‌کنیم که رشد فناوری‌های نوین در جایی خارج از پایتخت این کشورها صورت می‌گیرد چراکه در این شهرها علاوه بر پایین‌تر بودن هزینه‌های زندگی نسبت به شهرهای بزرگ تیم‌ها قادر خواهند بود که با سرعت بیشتری رشد کنند وما نیز امیدواریم ظرف ۱۰ سال آینده این موضوع محقق گردد.

رییس هیات‌مدیره دیجی‌کالانکست درباره تیم‌های حاضر در کمپ هوش مصنوعی این شرکت در پایان گفت: از ابتدای آغاز این کمپین تاکنون تیم‌های بسیار خوبی را دیده‌ایم و تا حدود زیادی امیدواریم که بتوانیم اولین سرمایه‌گذاری‌های خود را در تابستان جاری انجام دهیم و نتایج آن را در اولین فرصت به اطلاع عموم برسانیم.

برچسب‌ها: روح‌الله رحمانیالکامپدیجیکالانکست
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.