20 روش خوشایند کردن محیط کار
قسمت اول ۸

۲۰ روش خوشایند کردن محیط کار

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۱۲ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

اگر محیط کاری خشک و رسمی باشد، رغبتی برای پیشرفت باقی نمی‌ماند. در این مجموعه 20 راهکار ساده و شگفت‌انگیز برای خوشایند کردن محیط کاری ارائه می‌دهیم.

نوپانا: پیش‌زمینه کار تیمی داشتن روحیه همکاری است و روحیه تیمی در محیط‌های غیر صمیمی و ناخوشایند یا به وجود نمی‌آید و یا از بین می‌رود. در این مجموعه 20 راهکار ساده و شگفت‌انگیز برای خوشایند کردن محیط کاری ارائه می‌دهیم. قسمت اول:

 1- به موسیقی گوش دهید

تحقیقات نشان داده است گوش دادن به موسیقی روی بهتر انجام دادن تکالیف کاری پیچیده تاثیر مستقیم می‌گذارد و باعث بهبود آن می‌شود. اگر برخی از همکاران شما به این کار علاقه ای ندارند، به آنها احترام گذاشته و با هدفون به موسیقی گوش دهید.

2- تغییر دکوراسیون بدهید

در مورد فنگ‌شویی بخوانید. با استفاده از رنگ‌های پر انرژی و وسایل جالب، محیط کار را از حالت همیشگی خارج کنید. حتما از گل و گیاهان مناسب استفاده کنید.

3- وسایل بازی داشته باشید

اگر سرعت کارتان بالاست و با کامپیوتر کار می‌کنید، حتما در زمان‌هایی کار را تعطیل کرده و فعالیت‌هایی غیر از آن داشته باشید. بازی با یک توپ کوچک و یا وسایلی مانند فوتبال دستی پیشنهادهای خوبی هستند.

4- تصویر زمینه رایانه و تلفن همراه خود را تغییر دهید

انجام این کار، خسته‌کنندگی محیط را کاهش می‌دهد. برای این کار از تصاویر زنده، طبیعت، عکس تیم محبوب خود و یا هرچیزی که به شما حس خوبی می‌دهد استفاده کنید.

5- به همکاران خود سر بزنید

کار کردن بیش‌ از حد و بدون وقفه، بازده شما را بالاتر نمی‌برد. با گفتگوهای کوتاه و صمیمانه با همکاران، هم به مشکلات آنها رسیدگی کنید و هم از آنها یاد بگیرید. این چیزی است که تیم را به جلو سوق می دهد.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا