نقش محتوا در کسب‌وکارهای الکترونیک حوزه کودک بررسی شد
عصر دیروز در نمایشگاه الکامپ؛ ۸

نقش محتوا در کسب‌وکارهای الکترونیک حوزه کودک بررسی شد

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۸:۰۱ | ۵ دقیقه

نخستین نشست تخصصی استارت‌آپ‌های کودک محور با عنوان «نقش محتوا در کسب‌کارهای الکترونیک حوزه کودک» عصر جمعه ۲۸ تیرماه با حضور کارشناسان در نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

نوپانامرتضی توکلی مدیر نی‌نی‌بان، سجاد اسم حسینی مدیر کودک‌پرس، حسین شکاری مدیر دوزلی بوک و حامد رهنما مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان از فعالان حوزه کودک شرکت کننده در این نشست بودند.

مرتضی توکلی، مدیر نی‌نی‌بان در ابتدای نشست درباره وضعیت محتوای بازار کودک عنوان کرد: معدل فعالیت‌های حوزه کودک با توجه به فرهنگ ملی ما و نیازسنجی‌های کسب وکارهای الکترونیک مناسب نیست. امروزه نگاه مخاطب این حوزه به تولیدات غیرایرانی معطوف شده و قطعا رقابت با استودیوهای باتجربه بین‌المللی کار دشواری است اما نیازهای فرهنگی کشور باید انگیزه‌بخش این حوزه باشد.

سجاد اسم حسینی، مدیر کودک‌پرس دراین خصوص بیان کرد: فضای امروز حوزه کودک نسبت به ۱۰ سال گذشته متفاوت بوده و در این بین توجه به محتوا در بحث تربیت فرزند بسیار حائز اهمیت است. با توجه به رشد فضای مجازی و استارت‌آپ‌های حوزه کودک لزوم فعالیت هدفمند دراین بخش روشن است. متاسفانه اکنون توجه به مقوله اقتصادی باعث شده در تولید محتوا بیشتر به ایجاد جذابیت تکیه شود و مضامین روانشناسانه و تربیتی کمتر مورد توجه قرار گیرد.

حسین شکاری، مدیرعامل دوزلی بوک درادامه گفت: ازآنجا که بنیان شخصیت فردی از کودکی شکل می‌گیرد، نوع محتوای دریافتی در این سنین اهمیت بالایی دارد؛ اما امروزه تولیدکننده و مصرف کننده (خانواده) بسیار ظاهرپسند شده‌اند. براین مبنا استارت‌آپ دوزلی بوک موضوع قهرمان‌سازی منطبق بر فرهنگ ایرانی- اسلامی را با توجه‌ به قهرمان‌سازی خود کودک به‌همراه والدین مورد توجه دارد.

تاثیرات محتوای الکترونیک حوزه کودک

تاثیرات مثبت و منفی محتوای الکترونیک حوزه کودک محور بعدی پنل بود که مورد بررسی قرار گرفت؛ حسینی دراین بخش بیان کرد: شورای عالی فضای مجازی درقالب سند صیانت حقوق کودک در فضای مجازی بحث محتوا و رده‌بندی سنی را مورد توجه قرار داده و استفاده از لانچرهای حوزه کودک با قابلیت زمانسنجی، میزان دسترسی، اپلیکیشن‌های مجاز و ... را مطرح کرده ولی طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

توکلی عنوان کرد: در حوزه محتوا اولین گروهی که نیاز به توجیه دارند والدین هستند چرا که نزدیکترین الگوسازان کودک بوده و معناسازی و چارچوب بخشی استفاده از فضای مجازی را برای کودک به‌وجود می‌آورند. شکاری ادامه داد: ارائه محتوای مفید به کودک از طریق کانال خانواده به بهترین نحو صورت می‌گیرد و توجه به این مسیر بنیانی‌ترین روش است. خانواده‌ها نباید تمام مسئولیت را برعهده رسانه و مدرسه بگذارند و از ظرفیت بستر خود برای تربیت فرزند دراین فضا استفاده کنند. وی ادامه داد: درواقع خانواده‌ها به جای بزرگ کردن فضای مجازی با استفاده از فرزند (جذب لایک و فالوئر) لازم است از ظرفیت‌های خوب این فضا برای بزرگ کردن فرزندشان بهره بگیرند.

در پایان هریک از کارشناسان ضمن جمع‌بندی بحث، به پرسش و‌ پاسخ با شرکت‌کنندگان در نشست پرداختند.

برچسب‌ها: الکامپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.