چگونه یک فرهنگ کاری خوب در استارت‌آپ خود بنا کنیم
کارگاه‌های روز سوم برگزار شد ۸

چگونه یک فرهنگ کاری خوب در استارت‌آپ خود بنا کنیم

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۷:۴۶ | ۵ دقیقه

مجموعه کارگاه‌های دیجی‌کالا با موضوعات مسائل واحد عملیات دیجی‌کالا را چطور حل می‌کنیم ، فرهنگ کاری در استارت‌آپ، چگونه در صنعت تجارت الکترونیک رشد کنیم، چالش‌های مارکت‌پلیس؛ روز شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در نمایشگاه الکامپ در غرفه دیجی‌کالا برگزار شد.

نوپانا: سومین روز بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی الکامپ، روز شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. گروه دیجی‌کالا، شامل دیجی‌کالا فِرش (سوپرمارکت دیجی‌کالا)، فیدیبو، دیجی‌پی، دیجی‌کالانکست، ادرو و فاینال تارگت در غرفه دیجی‌کالا واقع در ورودی سالن الکام استارز (سالن ۸ و ۹) نمایشگاه حضور داشت.

گروه دیجی‌کالا که به عنوان یکی از مسئولیت‌های اجتماعی خود، تصمیم گرفته است تا در نمایشگاه الکامپ کارگاه‌های آموزشی را برای علاقه‌مندان برگزار کند، روز شنبه سری سوم کارگاه‌های خود را در غرفه دیجی‌کالا برگزار کرد.

در کارگاه ساعت ۱۲ ظهر، کمال ریاضی و سمیه عبایی درباره «فرهنگ کاری در استارت‌آپ» صحبت کردند. به گفته کمال ریاضی در دیجی‌کالا به آموزش توجه زیادی می‌شود و در این راستا برای اعضای تیم دوره‌های مختلفی برگزار می‌شود. همچنین توجه ویژه دیجی‌کالا به نوآوری و خلاقیت است. به عقیده وی استارت‌آپ باید به سرعت پاسخگوی نیاز بازار باشد. سمیه عبایی توضیح داد که یک فرد اگر بر کار خود متمرکز و در آن سریع و انعطاف‌پذیر باشد می‌تواند در هر کاری موفق شود.

کارگاه بعد، با عنوان «چگونه در صنعت تجارت الکترونیک رشد کنیم» با سخنرانی آنا رشیدی مدیرارشد توسعه کسب‌وکار دیجی‌کالا برگزار شد. در ادامه، عوامل موفقیت را به صورت خلاصه بررسی می‌کنیم: انگیزه زیادی داشته باشید، شجاع باشید و کارهای مختلف را امتحان کنید، افتاده باشید، مانند کودکان کنجکاو باشید، بدون ترس سوال بپرسید، یک مشاور داشته باشید تا در شرایط سخت بتوانید از او کمک بگیرید و... . از نظر خانم رشیدی، مواردی مانند غرور، مقاومت در برابر تغییر و... می‌توانند باعث شکست یک فرد در کار شوند.

در کارگاه آخر روز شنبه، کامران اصل روستا مدیر ارشد رسته FMCG به «چالش‌های مارکت‌پلیس» پرداخت. از جمله این چالش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: آشنا نبودن فروشندگان با مدل کسب‌وکار دیجی‌کالا، اهمیت ندادن به محتوا، ایجاد استراتژی‌های فروش و قیمت‌گذاری مناسب و... . همچنین مهم‌ترین چالش‌های سال ۱۳۹۷، ارائه محصولات تقلبی توسط فروشندگان، افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها و وجود مشکلات در عملیات فروشندگان بود؛ که برای حل این چالش‌ها پروژه آتش در دیجی‌کالا آغاز شد. 

لازم به ذکر است آخرین کارگاه‌های دیجی‌کالا در روز یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در غرفه دیجی‌کالا واقع در سالن ۸ و ۹  الکام‌استارز با عناوین «تجربه لانچ محصول دیجی‌کالا فرش» و «How to start a tech business in iran» برگزار خواهند شد.

از علاقه‌مندان دعوت می‌شود برای شرکت در این کارگاه‌های آموزشی، راس ساعات مقرر در غرفه دیجی‌کالا واقع در ورودی سالن ۸ و ۹ حضور یابند.

 

برچسب‌ها: الکامپدیجی‌کالا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.