حمایت‌های دولتی در کنار کسب‌وکارهای نوپا
در نمایشگاه الکامپ مطرح شد: ۸

حمایت‌های دولتی در کنار کسب‌وکارهای نوپا

توسط هومن کیا | ۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۲۱:۳۶ | ۵ دقیقه

کارن کراد کسب‌وکاری دولتی است که توسعه و فعالیت‌های خود را تحت نظر و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌دهد.

نوپانا: هدف اصلی و تلاش‌هایی که در کارن کراد صورت می‌گیرد، تماما در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در حوزه‌هایی نظیر صنایع خلاق، صنایع فرهنگی مشغول به فعالیت هستند و به ویژه  کسب‌وکارهای دیجیتالی‌ را شامل خواهد شد که در بیست‌ و پنجمین نمایشگاه الکامپ شاهد آن بودیم.

به گفته مسئولین کارن کراد، کار اصلی آن‌ها در کنار قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ به این معنی که اکثر حمایت‌هایی که شرکت‌های دانش‌بنیان‌ را شامل می‌شود، این شرکت‌ها را نیز در بر می‌گیرد. همچنین اگر شرکت‌ها متقاضی‌ ثبت‌نام باشند، می‌توانند وارد سایت کران کراد شوند و به صورت آنلاین ثبت‌نام کنند و از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

اصلی‌ترین حوزه‌ای که کارن در سایت خود دنبال می‌کند، کسب‌وکارهای دیجیتال است. حوزه‌های دیگری مانند کسب‌وکارهایی که در زمینه انیمیشن، اسباب‌بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری، هنرهای تجسمی و از این قبیل شرکت‌ها، مشغول به کار هستند اگر وارد این حوزه‌ها شده باشند، می‌توانند درخواست ثبت‌نام را از طریق سایت کارن کراد اعلام کنند و زمانی که تاییدیه گرفتند، قادر به استفاده از خدمات کارن خواهند بود.

سامانه تامین مالی جمعی کارن کراد خدمات متعددی را به استارتاپ‌ها ارائه می‌کند که به شرح زیر است:

فراهم آوردن فضای کار استارتاپ‌ها

کارن در نظر دارد تا فضای مناسبی برای کسب‌وکارهای نوپا که واجد شرایط هستند را فراهم آورد. به عنوان مثال، در مجموعه پارادایز هاب، قرار بر آن است تا میزان ۳۰% از مبلغی که به فضای کار اشتراکی اختصاص داده شده‌است، به شرکت‌های خلاق تخفیف دهد.

فضاهای اشتراکی دیگری که با کارن کراد همکاری دارند، پارک علم و فناوری پردیس، پارک علم و فناوری البرز و پارک دانشگاه علم‌ و فرهنگ است که ۱ سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد، وتیم‌های اسارتاپی می‌توانند به صورت رایگان در آن فعالیت کنند.

همچنین بحث پرداخت وام و بخش‌های تخفیف‌دار موضوع دیگری است که اخیرا برای شرکت‌های خلاق ایجاد شده است. به عنوان مثال شرکتی می‌خواهد در نمایشگاه داخلی یا خارجی حضور داشته باشد؛ پس بخشی از هزینه پیش‌بینی شده را کارن کراد پرداخت خواهد کرد.

خدمات مشاوره

سامانه تامین مالی جمعی کارن کراد، خدمت جلسات مشاوره‌ای رایگان را برای تیم‌هایی که با این مجموعه قرارداد دارند را ارائه خواهند کرد.

برگذاری دوره‌های آموزشی

دوره‌های آموزشی کاربردی و متفاوتی توسط کارن کراد برگزار خواهد شد که تیم‌های استارتاپی می‌توانند با تخفیف‌های مختلف در آن حضور داشته باشند.

بر اساس گفته مسئولین کارن کراد، آن‌ها با شتاب‌دهنده تفاوت دارند. کارن کراد در ازای خدماتی که ارائه می‌دهد، چیزی دریافت نمی‌کند و خدمات ارائه شده، بخشی از فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

همچنین برای دریافت این خدمات و پذیرفته شدن شرکت‌ها در این مجموعه، در مرحله اول استارتاپ‌ها باید ثبت حقوقی شده باشند و داخل حوزه‌هایی که مشخص شده فعالیت کنند.

برچسب‌ها: کارن کرادنمایشگاه بین المللی الکامپالکامپالکامپ۲۵ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریحمایت از استارتاپ‌ها
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هومن کیا

هومن کیا

هومن کیا، دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد تهران جنوب است. او به مدت ۲ سال سابقه تولید محتوا و برنامه نویسی را دارد. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.