اولین حضور گسترده گروه دیجی‌کالا در نمایشگاه تخصصی الکامپ
در نمایشگاه الکامپ؛ ۸

اولین حضور گسترده گروه دیجی‌کالا در نمایشگاه تخصصی الکامپ

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۶:۵۱ | ۳۱ دقیقه

گروه دیجی‌کالا، شامل دیجی‌کالا فِرش (سوپرمارکت دیجی‌کالا)، فیدیبو، دیجی‌پی، دیجی‌کالانکست، ادرو و فاینال تارگت در غرفه دیجی‌کالا واقع در ورودی سالن الکام استارز (سالن ۸ و ۹) نمایشگاه حضور دارد.

نوپانا: به گزارش اکوموتیو، دیجی‌کالا نامی شناخته شده در فضای کارآفرینی و استارت‌آپی کشور است و نیازی به معرفی ندارد. اما در نمایشگاه الکامپ امسال شاهد بودیم که گروه دیجی‌کالا اعضای دیگری دارد که در حال گسترش فعالیت‌های خود هستند. فعالیت‌هایی که به یک مارکت‌پلیس خلاصه نمی‌شود. به همین بهانه با امیرحسن موسوی مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا، در فضای نمایشگاه الکامپ مصاحبه کوتاهی انجام دادیم.

دیجی‌کالا در نمایشگاه الکامپ امسال حضور گسترده‌ای داشته است. دلیل این مساله چیست؟ این حضور چه ارتباطی با مسئولیت اجتماعی دیجی‌کالا دارد؟

در رابطه با حضورمان در نمایشگاه باید بگویم که اولین بار است که ما در نمایشگاه الکامپ حاضر شده‌ایم. همچنین این اولین بار است که با تمامی اعضای گروه شرکت کرده‌ایم. این اولین بار است که تمامی اعضای گروه دیجی‌کالا در یک رویداد شرکت می‌کنند. از گروه دیجی‌کالا، فیدیبو که در زمینه کتاب الکترونیک فعال است و دیجی‌پی که در صنعت پرداخت کار می‌کند در این رویداد حضور دارند. دیجی‌کالا نکست که بازوی نوآوری و سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا است و کارش ارتباط با استارت‌آپ‌ها، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها است، نیز حضور دارد. دیجی‌کالا نکست در حوزه‌های لبه تکنولوژی که نیاز امروز دیجی‌کالا نیستند اما نیاز فردایش خواهند بود فعالیت می‌کند و امسال بر روی هوش مصنوعی تمرکز کرده است. هم چنین دیجی‌استایل که از بخش‌های قدیمی دیجی‌کالا است و در حوزه مد و پوشاک فعالیت می‌کند و دیجی‌کالا فرش که فعال در زمینه محصولات سوپرمارکتی است هم در کنار هسته اصلی دیجی‌کالا در نمایشگاه حاضر شده اند. «دیجی‌کالا، خانه ۳۰ هزار کسب‌وکار ایرانی»، شعار این مجموعه در این نمایشگاه است.

در واقع بازدیدکننده‌ای که به غرفه ی دیجی‌کالا وارد می‌شود تجربه‌ای از کلیه سرویس‌هایی که گروه دیجی‌کالا ارائه می‌دهد خواهد داشت. ما این تجربه را در جاهای دیگر نمی‌توانستیم ارائه کنیم. هر کدام از بخش‌ها می‌توانند در نمایشگاه‌های تخصصی خودشان شرکت کنند اما تنها جایی که می‌توانستیم همه اعضای گروه را زیر یک سقف جمع کنیم تا تجربه‌ای یکپارچه و منسجم را به کاربران دیجی‌کالا دهیم، نمایشگاه الکامپ بود.

یکی از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی دیجی‌کالا ارتباط مستقیم با کاربران و مشتریان دیجی‌کالا است و این جا هم فرصتی است تا بدون واسطه صحبت‌ها، پیشنهادات و انتقادات مخاطبان دیجی‌کالا را بشنویم.

ما با تمام قوا در این نمایشگاه شرکت کرده‌ایم. اکثر مدیران ارشد دیجی‌کالا در نمایشگاه حضور دارند. همچنین بخش نیروی انسانی دیجی‌کالا با برنامه‌های مختلفی از جمله ۱۷ کارگاه حضور یافته است و مخاطب هدفش دانشجویان، استارت‌آپ‌های نوپا و افرادی است که به دنبال تعیین مسیر زندگی شغلی خود هستند. این کارگاه‌ها با حضور مدیران ارشد دیجی‌کالا در حوزه‌های مختلفی مانند محصول، فناوری، روابط عمومی، بازاریابی، هوش تجاری و حوزه‌های دیگر از امروز شروع شد. این کارگاه‌ها کلاس آموزشی نیست که تنها در آن صحبت شود بلکه قرار است یک تجربه واقعی منتقل شود و ما این اقدامات را مسئولیت اجتماعی خودمان می‌دانیم. دیجی‌کالا یکی از وظایفش را انتقال دانش و تجربه به استارت‌آپ‌های جوان‌تر و کارآفرینان می‌داند. این کار بخش‌های مختلفی دارد. یکی از این بخش‌ها رسالتی است که مارکت‌پلیس دارد و در حال حاضر با ۳۰ هزار کسب‌وکار ایرانی شراکت تجاری دارد که از بزرگ‌ترین برندها تا کارگاه‌هایی در روستاهای دورافتاده کشور که صنایع دستی تولید می‌کنند را شامل می‌شود. این موارد بدون واسطه از طریق مارکت‌پلیس دیجی‌کالا به مصرف‌کننده نهایی دسترسی دارند و شریک دیجی‌کالا محسوب می‌شوند.

هدف دیجی‌کالا اثربخش کردن اقتصاد کشور است. یعنی حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم مصرف‌کننده نهایی با فروشنده. ما این را مسئولیت اجتماعی خود می‌دانیم که در سطح کلان اقتصاد کشور را اثربخش‌تر و بهره‌ورتر کنیم.

ما در نمایشگاه الکامپ شاهد حضور استارت‌آپ‌های رشد یافته‌ای مانند فیدیبو هستیم. اما این سوال وجود دارد که آیا در گروه دیجی‌کالا در حال حاضر استارت آپ‌های در حال رشد دیگری نیز وجود دارند که هنوز زمان معرفی آنها نرسیده باشد؟

نام تمام ‌استارت‌آپ‌هایی که در گروه دیجی‌کالا هستند شنیده‌اید. تنها شاید نام آژانس‌های تبلیغاتی Final Target و ادرو که در حوزه بازاریابی آنلاین فعال هستند را نشنیده باشید که اخیرا به ما اضافه شده‌اند و البته استارت‌آپ نیستند.

دیجی‌کالا شتاب دهنده نیست که در مراحل ابتدایی به سراغ ‌استارت‌آپ‌ها برود. گروه دیجی‌کالا یک سری نیازهایی دارد و به دنبال شریک تجاری است. مثلا دیجی‌کالا فرش قبلا روکولند نام داشت. روکولند یک استارت‌آپ به بار نشسته بود که مشتریان و زیر ساخت قوی و تجربه خودش را داشت.

دیجی‌کالا علاقه داشت که در این حوزه وارد شود و به سراغ سرمایه‌گذاری روی این استارت‌آپ رفت که در این حوزه موفق بوده و بازار خودش را دارد، تا آن را اسکیل کند.

یعنی در واقع دیجی‌کالا در نقش یک سرمایه‌گذار عمل می‌کند؟

دیجی‌کالا در مراحل جلوتر‌استارت‌آپ‌ها در نقش سرمایه‌گذار وارد می‌شود. در مراحل بذری دیجی‌کالا نکست است که به سراغ‌ استارت‌آپ‌های خیلی کوچک می‌رود. آن هم نه هر استارت‌آپی. فرق آن با شتاب‌دهنده این است که شتاب‌دهنده‌ها در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند اما دیجی‌کالا نکست ماموریتش پاسخ دادن به نیازهای دیجی‌کالاست. یکی از مهم‌ترین این نیازها در حال حاضر در حوزه هوش مصنوعی می‌باشد. دیجی‌کالا در زمینه‌های مختلفی مانند لجستیک، قیمت گذاری، رباتیک، موتورهای جستجو، کلان داده و حوزه‌های مختلف دیگر به هوش مصنوعی نیاز دارد و به دنبال ‌استارت‌آپ‌ها و گروه‌هایی است که بر روی هوش مصنوعی کار می‌کنند. همین حالا در کارخانه نوآوری بوتکمپی با موضوع هوش مصنوعی در حال برگزاری است که استعدادها و استارت‌آپ‌های این حوزه را شناسایی می‌کنند. فرقش با شتاب‌دهنده در این است که ما میزبان گروه‌هایی هستیم که مرتبط با نیازهای ما هستند. نیاز از این سمت تعریف می‌شود و بعد جستجو می‌شود که ببینیم چه گروه‌هایی برای آن جوابی دارند.

دیجی‌کالا و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش تا چه اندازه موفق بوده‌اند در زمینه کارآفرینی موثر باشند؟ آماری در این حوزه دارید؟

بله. الان حدودا ۳۳۰۰ نفر کارمند مستقیم در خود دیجی‌کالا فعالیت دارند. حداقل ۱۰۰ هزار نفر هم به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند. از آن جا که ۳۰ هزار کسب‌وکار مرتبط وجود دارند که اگر به طور متوسط در هر یک ۳ نفر مشغول به کار باشند، به رقم ۱۰۰ هزار نفر خواهیم رسید. حدس می زنیم که حداقل ۱۰۰ هزار شغل غیر مستقیم توسط دیجی‌کالا ایجاد شده است.

 

در ادامه، آقای امیر صالحی مدیر عامل دیجی‌کالا نکست که در جهت نوآوری‌های تازه قدم برمی‌دارد؛ در نمایشگاه الکامپ برایمان از رویکردهای تحقیقاتی جدید این مجموعه می‌گوید.

دیجی‌کالا نکست در حال حاضر چه فعالیت‌هایی در زمینه‌های نوآورانه انجام می‌دهد؟

دیجی‌کالا برای آن که از یک شرکت با محوریت خرده فروشی به شرکتی با محوریت تکنولوژی تبدیل شود، در چند سال اخیر قدم‌هایی برداشته است. برای مثال سرمایه‌گذاری‌هایی در‌‌استارت‌آپ‌هایی مانند فیدیبو و دیجی‌پی انجام داده است که باعث گسترش فعالیت آن‌ها شده است.

در بحث نوآوری امسال ما روی موضوع هوش مصنوعی تمرکز کرده‌ایم. دیجی‌کالا نکست از آبان ماه سال گذشته شروع به کار کرد و عملا اولین برنامه‌اش با عنوان کمپ استارت‌آپی هوش مصنوعی را سه هفته پیش برگزار کرد. امیدوار هستیم چهار یا پنج محصول هوش مصنوعی در قالب استارت‌آپ ساخته شود. دلیلش هم این است که‌ ‌استارت‌آپ‌ها چابک‌تر، نوآورتر و پرانرژی‌تر هستند. در کارخانه نوآوری هم فضایی فراهم کرده ایم که آن‌ها بتوانند رشد کنند.

به همین منظور ما چند برنامه داریم. یکی از آنها حمایت از پایان‌نامه‌هاست. کسانی که علاقه‌مند هستند در حوزه فناوری پایان‌نامه‌ای انتخاب کنند، ما می‌توانیم موضوعاتی را تعریف کنیم که پایان نامه آن‌ها در آن راستا باشد و کمک هزینه‌ای بابت انجام پایان‌نامه اهدا کنیم و فضایی در اختیارشان قرار دهیم.

در قسمت‌های دیگر ما سرمایه‌گذاری روی‌ استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی از مرحله بذر اولیه یا seed را خواهیم داشت.

مسیر ارتباطی برای کسانی که علاقه‌مند هستند پایان نامه خود را در این زمینه انجام دهند به چه شکل طراحی شده است؟

از طریق ارسال ایمیل به startupdigikalanext.com، ما پایان‌نامه‌ها را در همکاری با دانشگاه‌ها پیش می‌بریم. به این شکل با رویدادهای «پل نوآوری» در دانشگاه‌ها مسائلی را مطرح می‌کنیم و از دانشجویان می‌خواهیم تا پروپوزال خودشان را در آن قالب بفرستند.

پس در حال حاضر تمرکز دیجی‌کالا نکست بر حوزه هوش مصنوعی است؟

بله. ممکن است به حوزه‌های دیگر هم نزدیک شویم ولی در حال حاضر تمرکز ما کاملا بر روی هوش مصنوعی است.

دیجی‌کالا نکست به دنبال ساختن استارت‌آپ‌ها است یا به دنبال یافتن آن‌ها؟

هر دو. مثلا در کمپ ما به نوعی فضا برای رشد ‌استارت‌آپ‌ها فراهم است، یعنی مراحلی مانند ایده دادن و تیم‌سازی هم وجود دارد و فضا کاملا به شکل استارت‌آپی است. یعنی ما آن‌ها را استخدام نمی‌کنیم بلکه کمک می‌کنیم ایده درستی انتخاب شود و تیم سازی و منتورشیپ به خوبی انجام گیرد تا به محصول نهایی خوبی برسند.

شما در داخل نمایشگاه الکامپ چه فعالیتی دارید؟

هدف بیشتر گفت‌وگو با‌ استارت‌آپ‌ها و علاقه‌مندان حوزه هوش مصنوعی است.

شاید یکی از چیزهایی که می‌تواند مسئولیت اجتماعی و اثربخشی شرکت دیجی‌کالا تلقی شود، این است که به اکوسیستم استارت‌آپی کمک کنید تا بعضی قدم‌ها را راحت تر بردارد. نظر شما در این باره چیست؟

در مورد مسئولیت اجتماعی ما، مهم‌ترین کاری که در حال حاضر انجام می‌شود کمک به کارآفرینان برای ایجاد اشتغال است. برای مثال در مورد حمایت از پایان‌نامه‌ها، از دانشجوها سهامی گرفته نمی‌شود و کمک هزینه‌ها به صورت بلاعوض به آن‌ها تعلق می‌گیرد. به این صورت کمک می‌شود تا افراد یا استارت‌آپ‌ها رشد کنند و این خود شکلی از انجام مسئولیت اجتماعی نسبت به جامعه است.


 

در بخش بعد مصاحبه کوتاهی با علی علامه به نمایندگی از شرکت فیدیبو و صاحب محصول فیدیبوک و فیدیباکس انجام شده است. فیدیبو یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های گروه دیجی‌کالا است که در زمینه محتوا به ویژه کتاب الکترونیکی فعالیت می‌کند. این کسب‌وکار فرهنگی چند سالی است که توانسته در صنعت نشر به نامی مطرح تبدیل شود.

کمی از فعالیت‌های فیدیبو برایمان بگویید.

فیدیبو در ابتدا کارش را با پلتفرم‌های اندروید، ios  و ویندوز شروع کرد و در حال حاضر امکان پشتیبانی از پلتفرم وب را هم فراهم کرده‌ایم و کاربران بدون نصب اپلیکیشن می‌توانند روی وبسایت ما به مطالعه کتاب بپردازند.

همان طور که می‌دانید فیدیبو یکی از اولین و بزرگترین توزیع کنندگان کتاب الکترونیک در ایران است. محصولاتی که فیدیبو در نمایشگاه الکامپ امسال به نمایش گذاشته است فیدیباکس و فیدیبو هست.

فیدیبوک در فروردین سال ۹۷ برای اولین بار رونمایی شد و استقبال خیلی خوبی هم از آن شد. در واقع این محصول اولین کتابخوان الکترونیکی فارسی زبان است که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند. توسعه این سیستم‌عامل به طور کامل توسط تیم فنی فیدیبو انجام شده است و می‌توان گفت که فیدیبوک اولین نسخه به شکل full customize اندروید فارسی در ایران است. کار این کتابخوان عموما مطالعه کتاب است. همچنین این محصول مجهز به امکاناتی مانند دیکشنری، مرورگر، تنظیم‌گر نور صفحه، یادداشت گذاری و ۸ گیگابایت حافظه داخلی است.

فیدیبوک در مقایسه با کیندل که نمونه مطرح خارجی است مزیت‌هایی دارد. کیندل قیمت یک میلیون و نهصد هزار تومان دارد اما قیمت فیدیبوک در وبسایت دیجی‌کالا ۸۹۵ هزار تومان است. فیدیبوک از ارتقای حافظه پشتیبانی می‌کند در حالی که کیندل چنین قابلیتی ندارد. فیدیبوک نور صفحه دارد ولی کیندل از چنین امکانی برخوردار نیست. همین‌طور کیفیت صفحه فیدیبوک دارای رزولوشن 768×1024 است و dpi آن 212 است. در حالی که رزولوشن کیندل 600×800 است. کاربران می‌توانند بر روی فیدیبوک کتاب‌های غیر فیدیبویی را هم مطالعه کنند. این امکان برای کتاب‌هایی با پسوندهای مختلفی مانند epub، text  و … نیز فراهم شده است. طی این دو سال برای کاربران فیدیبوک آپدیت‌ها و بسته‌های به روز رسانی زیادی را ارائه دادیم و خیلی از اشکالات دستگاه برطرف شده و قابلیت های دستگاه را ارتقا بخشیده‌ایم.

محصول دیگری که حدود دو سالی است که در متروهای ایران فعالیت می‌کند فیدیباکس است. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا زمانی را که در مترو سپری می‌کنند به بطالت نگذرانند و مطالعه کنند. آن هم به صورت رایگان و بدون این که هزینه‌ای پرداخت کنند. کاربران با نزدیک کردن گوشی به دستگاه و پیروی از دستورالعمل‌ها که تنها ۵ ثانیه زمان می‌برد، می‌توانند حدود یک ساعت را به صورت آنلاین به مطالعه رایگان بپردازند. در ۵ غرفه نمایشگاه الکامپ هم ما این فیدیباکس‌ها را قرار داده ایم تا مردم استفاده کنند.

پس شما در حال حاضر سه محصول دارید؟

بله. فیدیبو، فیدیبوک و فیدیباکس.

استقبال از این ابزارها چه طور بوده است؟ یکی از نقدهایی که زیاد می‌شنویم این است که مردم ایران سرانه مطالعه خیلی بالایی ندارند اما کمتر آمار دقیقی در این باره ارائه شده است. شاید شما بتوانید آمار بهتری به ما ارائه دهید.

ما در مهر ۹۷ در حالی که تقریبا ۶ ماه از ارائه فیدیباکس می‌گذشت از دستگاه‌ها آمار گرفتیم. حدود ۶۰ هزار ساعت مطالعه آنلاین به وسیله آن در داخل مترو انجام شده بود. با توجه به این که ما هیچ پولی از کاربران بابت این مطالعه نمی‌گیریم و به صورت کاملا رایگان این سرویس را در اختیار کاربران قرار می‌دهیم، این می‌تواند کمکی به ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز تلقی شود.

از طرف دیگر این دستگاه باعث می‌شود به چشم آسیبی نرسد و آن خستگی که برای فرد در مطالعه با مانیتور و LCD ایجاد می‌شود را ندارد.

کمی در مورد مسئولیت اجتماعی در فیدیبو و اثرگذاری اجتماعی خاصی که می‌تواند داشته باشد برایمان بگویید. فیدیبو چه نقش مثبتی در ایجاد تغییرات اجتماعی به همراه دارد؟

محصول ما یک محصول سبز است و از هدر رفتن کاغذ جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر با توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر و در نظر گرفتن این نکته که در سطح جهانی هم افزایش قیمت کاغذ داشته‌ایم، فکر می‌کنم محصولات فیدیبو کمک حال بزرگی برای عموم مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان خواهد بود تا بتوانند کتاب‌های مورد نیازشان را با قیمت بسیار کمتری تهیه کنند.

برنامه خاصی برای توسعه بیشتر محصولاتتان دارید؟ اخیرا دیده می‌شود که روی کتاب‌های صوتی مانوور بیشتری داده شده است.

بله. ما میکروبوک‌ها را به مجموعه اضافه کردیم. به کمک این کتاب‌ها شما می‌توانید در زمان بسیار کمی خلاصه ای از کتاب مدنظرتان را با قیمت بسیار کمتر یا حتی رایگان داشته باشید. تعدادی میکروبوک هم برای کتاب‌های صوتی آماده کرده‌ایم. همین‌طور توسعه بیشتری در زمینه کتاب‌های صوتی ایجاد کرده‌ایم.

.

با توجه به مشکلاتی که کاربران ios داشته اند و اپل محصولات ایرانی را تحریم کرد، ما تلاش زیادی کردیم که اپلیکیشن خود را روی اپ‌استور قرار دهیم. هنوز بسیاری از شرکت‌ها موفق به انجام چنین کاری نشده‌اند. همچنین امکان مطالعه تحت وب را هم آماده کردیم تا کاربران بتوانند از آن استفاده کنند. در حال حاضر نسخه آزمایشی آن ارائه شده و در آینده به روزرسانی‌های اساسی برای فیدیبو خواهیم داشت.

در این بخش، دیجی‌پی را معرفی می‌کنیم که یکی از ‌‌استارت‌آپ‌های گروه دیجی‌کالاست و در زمینه پرداخت فعالیت می‌کند. این استارت‌آپ که در تیرماه ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است، در مدت کوتاهی توانسته فعالیت های خود را گسترش دهد. با آقای حسام نجفی مدیر بازاریابی این مجموعه همراه شدیم تا اطلاعات بیشتری از ویژگی‌های این کسب‌وکار به دست آوریم.

برای ما توضیح دهید که دیجی پی چگونه به وجود آمده است و چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

همان‌طور که می‌دانید حوزه پرداخت و فین‌تک یکی از موضوعات بسیار محبوب و جذاب هم در اکوسیستم استارت‌آپی و هم در زمینه تجارت است. مجموعه بزرگ دیجی‌کالا هم قطعا علاقه داشت که وارد این فضا شود و از پتانسیل‌هایی که در حوزه فین تک وجود دارد استفاده کند. بر همین اساس بر روی استارت‌آپ هما پی سرمایه گذاری کردند که سپس نام آن به دیجی‌پی تغییر پیدا کرد. دیجی‌پی از تیرماه ۹۷ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. اولین محصولی که دیجی‌پی ارائه می‌کند smart IPG است که در حال حاضر در سایت دیجی‌کالا در زمان پرداخت مشاهده می‌کنید. این محصول در اپلیکیشن‌هایی مانند الوپیک، ریحون و دیجی‌استایل هم استفاده می‌شود.

محصول دوم و مهمی که در نمایشگاه الکامپ به طور ویژه روی معرفی آن کار می‌کنیم، اپلیکیشن دیجی‌پی است. به وسیله این اپلیکیشن کاربران می‌توانند پرداخت‌های روزمره خودشان را انجام دهند. فعالیت‌هایی مانند خرید شارژ، کارت به کارت، پرداخت قبض، پرداخت عوارض جاده ای از جمله خدماتی است که در دیجی‌پی ارائه شده است.

شعار دیجی‌پی پرداخت هوشمند است. تمرکزش روی آن است که هوشمندترین اپلیکیشن صنعت پرداخت باشد. یعنی در آینده افراد بتوانند کارهای پرداختی شان را به برنامه بسپارند تا به صورت منظم و مداوم انجام شود و فقط نیاز باشد که یک تایید از آن ها بگیرد.

موضوع دیگری که در اپلیکیشن دیجی‌پی روی آن کار می‌شود کیف پول دیجی‌پی است. کیف پول از گذشته در صنعت پرداخت ایران وجود داشته است ولی به صورتی که هوشمند و جذاب باشد و کاربر بتواند با آن ارتباط برقرار کند نبوده است. کاربر ترجیح می‌داده که جای آن با حساب شخصی خودش کار کند. ما در دیجی‌پی خدماتی را به کیف پولمان اضافه می‌کنیم تا برای کاربر جذاب باشد تا به جای آن که مشتری از طریق حساب شخصی و کارت خود پرداخت‌هایش را انجام دهد، از کیف پول دیجی‌پی برای انتقال وجه و پرداخت استفاده کند.

دیجی‌پی برنامه تولید محصولات دیگری را هم در دستور کار خود دارد که از میان آنها می‌توان به smart dashboard اشاره کرد که هنوز به مرحله معرفی رسمی نرسیده است.

نحوه همکاری دیجی‌پی با دیجی‌کالا به چه صورت است؟

قاعدتا گروه دیجی‌کالا زیرمجموعه‌ها و مجموعه‌هایی دارد که روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است و در حوزه‌های مختلف کار می‌کنند. دیجی پی هم یکی از اعضای گروه دیجی‌کالا است که روی آن سرمایه گذاری شده و حمایت کامل دیجی‌کالا را به همراه دارد.

در حوزه پرداخت اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد. وجه تمایز دیجی‌پی با سایر ابزارهای این حوزه چیست؟

این سوالی است که از ما زیاد پرسیده می‌شود. در قسمت بازاریابی برای تبلیغ محصول اولین سوالی که از ما پرسیده می‌شود همین است.

دیجی پی در بازار پرداخت ایران با ویژگی هوشمندی خود را معرفی می‌کند. ما قرار است به کاربران خود این آسودگی خاطر را بدهیم که دیجی‌پی با استفاده از هوشمندترین روش‌هایی که در بازار پرداخت وجود دارد، برنامه‌ریزی پرداخت شما را انجام می‌دهد. خیالتان راحت باشد که چیزی را فراموش نمی‌کنید و چیزی را از دست نخواهید داد.

از طریق دیجی‌پی به هوشمندانه‌ترین شکل ممکن کار را انجام می‌دهیم. حال این کار می‌تواند پرداخت قبض، کارت به کارت، پرداخت قسط و یا هر چیز دیگری باشد. هوشمندی نقطه تمایزی است که دیجی‌پی روی آن تاکید دارد و قرار است در بازار هم خودش را با این ویژگی معرفی کند.  هم چنین کیف پولی متمایز با خدماتی جذاب ارائه می‌دهیم تا کاربر به آن اعتماد کند، کارش را با آن انجام دهد و از این کار لذت ببرد.

جهت توسعه محصول چه برنامه‌ای دارید؟

محصول قرار است توسعه پیدا کند و این کار انجام می‌شود. محصول ما تقریبا هر هفته به‌روزرسانی می‌شود. برای اپلیکیشن این کار به طور خاص انجام می‌گیرد. هر روز سعی می‌کنیم ایده‌های جدیدتری در کار اعمال کنیم و هوشمندتر شویم تا اپلیکیشن در هر هفته که به روز رسانی می‌شود، چیز جدید و جذابی برای ارائه به کاربر داشته باشد به طوری که از ابتدای کار تاکنون امکانات و ویژگی‌های جدید زیادی به دیجی پی اضافه شده است.

 

برچسب‌ها: دیجی‌کالافیدیبوفیدیبوکدیجی‌پیدیجی‌کالانکستفیدیباکس
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.