دعوت وزرا و سفرای خارجی از ایرانی‌ها برای همکاری و حضور در نمایشگاه‌ها
در نشست خبری الکامپ ۹۸ چه گذشت؟ ۸

دعوت وزرا و سفرای خارجی از ایرانی‌ها برای همکاری و حضور در نمایشگاه‌ها

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۲:۱۱ | ۴ دقیقه

نشست خبری الکامپ ۹۸ با حضور وزیر ارتباطات، وزرا و سفرای خارجی در ستاد خبری الکامپ ۹۸ واقع در سالن ۴۳ برگزار شد.

نوپانا: به نقل از رسانه کلیک، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با این موضوع که چرا مهمانانی از کشورهای اروپایی در این نمایشگاه حضور ندارند؟ گفت: «ایران بیشترین تعامل در زمینه فناوری را با کشورهای همسایه دارد و با توجه به این نکته که قرار است بازاری برای تعامل بین کشورها ایجاد کنیم، بهترین انتخاب همین کشورهای همسایه هستند. بنابراین بهتر است تبادلات ما به شکل منطقه‌ای شکل بگیرد، البته اگر اروپایی‌ها دوست داشته باشند در نمایشگاه ما حضور پیدا کنند، هیچ مسئله‌ای با آن نخواهیم داشت.»

در ادامه وزیر ارتباطات عراق با اشاره به این نکته که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث توسعه تجارت الکترونیک بین کشورها خواهد شد، افزود: «ما در مسئله فناوری در آغاز راه قرار داریم. به همین واسطه نیازمند کمک‌های زیادی از کشورهای همسایه هستیم تا به مراحل پیشرفته‌تر برسیم. تمرکز اصلی ما توسعه روابط اطلاعات بین کشورهاست.»

رامین قلی‌زاده، وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان در ادامه نشست در رابطه با پیشرفت‌های خوزه فناوری ایران صحبت کرد و افزود: «بسط دادن همکاری با ایران در حوزه ارتباطات در کنار سایر حوزه‌ها برای ما حائز اهمیت است. هدف ما همکاری‌های بیشتر در آینده است.»

او در ادامه با دعوت از ایرانی‌ها برای بازدید از پاویون آذربایجان در الکامپ ۹۸ افزود: «در پایان سال جاری نمایشگاهی در آذربایجان در حوزه فناوری خواهیم داشت و از تمام استارت‌آپ‌ها و ایرانی‌ها دعوت می‌کنم در این نمایشگاه شرکت کنند.»

قائم مقام وزیر ارتباطات قطر در ادامه، گفت: «من سال ۲۰۱۴ نیز در این نمایشگاه شرکت کردم. اما نمایشگاه امروز بسیار متفاوت‌تر و با کیفیت‌تر از قبل برگزار شد، کشور ایران و قطر در زمینه‌های زیادی مانند غذا، انرژی، سوخت و... با یکدیگر منافع مشترک دارند و در صدد هستیم در زمینه فناوری هم روابط مان را گسترش دهیم. برای برگزاری هر چه بهتر بازی‌های جام جهانی، درگیر بروز کردن زیرساخت‌های فناوری کشورمان هستیم. در این زمینه با شرکت‌های زیادی در ایران صحبت کرده‌ایم که می‌توانند در این مسیر به ما یاری برسانند.»

وی در پایان با دعوت از ایرانی‌ها برای شرکت در نمایشگاه تلکام که در ماه اکتبر برگزار می‌شود، گفت: «از تمام ایرانی‌ها دعوت می‌کنم با شرکت در تلکام، با ما همکاری داشته باشند تا بتوانیم زیرساخت‌ها را برای این رویداد بزرگ آماده کنیم.»

برچسب‌ها: الکامپمحمدجواد آذری جهرمیاستارت‌آپعراققطرآذربایجان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.