راه پیروزی در جنگ اقتصادی در دستان کارآفرینان است
مهرداد بائوج لاهوتی: ۸

راه پیروزی در جنگ اقتصادی در دستان کارآفرینان است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۱۸:۲۱ | ۷ دقیقه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر ضرورت اهمیت حمایت از سرمایه گذاران در حوزه کسب و کارها تاکید کرد و گفت: راه پیروزی در جنگ اقتصادی در دستان بخش خصوصی و کارآفرینان است.

نوپانا به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به جایگاه و تاثیر مثبت سرمایه‌گذاران حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای استارتاپی در جنگ اقتصادی کنونی کشور، گفت: عدم مدیریت یک هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در کشور برای مردم مشکلات اقتصادی بسیاری ایجاد کرده است اما هنر دولت مدیریت و هدایت این پول کلان به سمت کارآفرینی، ایجاد مشاغل جدید، حمایت از مشاغل مختلف در حوزه استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان، تولید و... است.  

اهمیت حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه کسب و کارهای  جسورانه

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید از  سرمایه‌گذارانی که با اتکاء به فن‌آوری‌های نوین مشاغل جدید ایجاد کرده‌اند حمایت کند، ادامه داد: زمانی سرمایه‌گذار حاضر به سرمایه‌گذاری می‌شود که نسبت به حفظ ارزش پول خود و سودهی آن اطمینان حاصل کند لذا در این میان حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه کسب و کارهای خطرپذیر و جسورانه ضرورت بیشتری دارد.

بروکراسی‌های اداری نفس کارآفرینان را بریده

وی مهمترین مشکل اقتصادی کشور را کنترل نقدینگی عنوان کرد و افزود: بروکراسی‌های اداری نفس کارآفرینان را بریده و برای بخش خصوصی توانی نگذاشته است به همین دلیل دولت باید شرایط فوق را تغییر و به سمت سهل و آسان شدن مقدمات اداری مرتبط با کارآفرینی حرکت دهد چراکه تنها در این صورت می توان بر جنگ اقتصادی کنونی غلبه کرد.

سرمایه‌گذاران در حوزه‌ها و مشاغل نو می‌توانستند سرمایه خود را به خارج کشور برده و به سودهای کلان برسند اما آن‌ها ایجاد اشتغال در داخل کشور را انتخاب کرده و به‌نوعی "ارزش‌آفرینی" می‌کنند لذا نباید بیش از این در حق آن‌ها و جوانان خلاق و جویای کار جفا کرد

راه پیروزی بر جنگ اقتصادی در دستان بخش خصوصی و کارآفرینان

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با تاکید بر اینکه همگان باید به فهمی مشترک مبنی بر اینکه -راه پیروزی بر جنگ اقتصادی در دستان بخش خصوصی و کارآفرینان است- برسیم، اضافه کرد: سرمایه‌گذاران در حوزه‌ها و مشاغل نو می‌توانستند سرمایه خود را به خارج کشور برده و به سودهای کلان برسند اما آن‌ها ایجاد اشتغال در داخل کشور را انتخاب کرده و به‌نوعی "ارزش‌آفرینی" می‌کنند لذا نباید بیش از این در حق آن‌ها و جوانان خلاق و جویای کار جفا کرد.

فرصت دادن به سرمایه‌گذاران خارجی در مقابل همتایان داخلی؛ جفای ناروا

بائوج لاهوتی فرصت دادن به سرمایه‌گذاران خارجی در مقابل همتایان داخلی‌شان را تقبیح کرد و گفت: رفع مشکلات سرمایه‌گذاران داخلی، موسسان مشاغل مختلف استارتاپی و شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به حمایت منطقی و بی‌چون و چرا دارد چراکه آن‌ها نسبت به از دست دادن پول و ارزش سرمایه خود نگران هستند و ورشکستگی‌شان مساوی با از بین رفتن فرصت ایجاد شغل و درآمد است.

ضرورت عزم جدی وزرا جهت حمایت از کسب و کارهای جدید، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان

این نماینده مجلس نسبت به ضرورت عزم جدی وزرای مربوطه جهت حمایت از کسب و کارهای جدید، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و افزود: وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در ایران منفک از هم عمل می‌کنند و کارآفرین را به یکدیگر پاس می‌دهند بنابراین باید بخشی‌نگری در کشور حذف شود و دستگاه‌ها برای کمک به کارآفرین همراه شوند.

وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در ایران منفک از هم عمل می‌کنند و کارآفرین را به یکدیگر پاس می‌دهند بنابراین باید بخشی‌نگری در کشور حذف شود و دستگاه‌ها برای کمک به کارآفرین همراه شوند

ضرورت صیانت و حمایت از مشاغل جدید نوپا

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس صیانت و حمایت از مشاغل جدید نوپا را ضروری دانست و مطرح کرد: مسئولان باید پای حرف این کارآفرینان نشسته و در جهت رفع مشکلات آن‌ها قدم بردارند چراکه اگر به مرحله زیان‌دهی رسند سرمایه خود را از کار بیرون کشیده و شرکت‌ها را تعطیل می‌کنند لذا باید کمک کرد سرمایه‌گذار به ارزش‌آفرینی بیشتری دست یابد.

برچسب‌ها: کسب وکارکسب و کار نوپاشرکت دانش بنیانبائوج لاهوتیاستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.