ایرانی بودن ورزش چوگان دلیل اصلی برای تمایل به برگزاری جام الوکاپ
مهدی نایبی مدبرعامل الوپیک: ۸

ایرانی بودن ورزش چوگان دلیل اصلی برای تمایل به برگزاری جام الوکاپ

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۱۳:۰۱ | ۵ دقیقه

هفته گذشته اولین دوره از مسابقات چوگان جام الوکامپ با حمایت الوپیک برگزار شد. مهدی نایبی مدیرعامل الوپیک در نشست خبری که روز چهارشنبه با حضور دبیر فدراسیون چوگان برگزار شد، گفت: «اولین دلیلی که ما تصمیم گرفتیم روی ورزش چوگان سرمایه‌گذاری کنیم، ایرانی بودن و مهجور ماندن این ورزش بود.»

نوپاناالوپیک با همراهی فدراسیون چوگان جام الوکاپ را برگزار کرده و قصد دارد این روند را در سالیان آینده به طور جدی‌تر نیز ادامه دهد. مدیرعامل این شرکت باور دارد که استارت آپ‌ها می‌توانند نقشی جدی در حفظ و ترویج این مفاهیم ملی می‌توانند ایفا کنند.

نایبی درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تداوم این جام، گفت: «هدف‌مان این است که به‌صورت دوره‌های سالانه آن را برگزار کنیم، در دوره اول تجربیات خوبی داشتیم، البته مشکلاتی هم وجود داشت که از آن‌ها درس گرفتیم. استارتاپ‌هایی که برندهایشان شناخته‌شده است، با حمایت از ورزش‌های این‌چنینی می‌توانند مسئولیت اجتماعی خود را انجام بدهند، ما قدم اول را برداشتیم تا شرکت‌های دیگر نیز به سمت حمایت از این ورزش بیایند.

نایبی باوردارد که چوگان بیشتر از یک ورزش است و آن را باید یک آیین و تاریخ شمرد. او معتقد است که استارت آپ‌ها باید جدا از فعالیت‌های روزمره‌شان به ورزش‌ها و آیین‌های ملی نیز بپردازند چرا که به باور او برندهای تازه محبوب می‌توانند نقش موثری در اشاعه و ترویجاین موضوعات داشته باشند: «گوگل و اپل هم در کالیفرنیا و خیلی جاهای دیگر در همه موضوعات ورود می‌کنند. مردم به چندین برند تازه اعتماد دارند و این برندها می‌توانند نقش خوبی را ایفا کنند.»

 

مهدی نایبی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از بودجه الوپیک به سفیران این مجموعه تعلق دارد گفت: «علاوه بر وسایل ضروری اولیه، دنبال روش های جدید رفتیم تا بتوانیم همراهی واقعی برای این قشر ایجاد کنیم. وام، باشگاهی که سفیران می‌توانند امتیازات‌شان را در آن به جنس تبدیل کنند از جمله این موارد است.»

او افزود: «متاسفانه کاری سفیران ما با انجام می‌دهند ریسک بالایی دارد و به همین دلیل ممکن است با بیماری و تصادفات بیشتر از بقیه مردم درگیر شوند، برنامه‌ای ترتیب دادیم تا برای این شرایط آماده باشیم.»

او در خصوص گام‌های بعدی که این اپلیکیشن قرار است در مدل کسب و کاری خوب ایجاد کند، گفت: «مدل اصلی کسب‌وکار ما پیک موتوری است و این روزها قصد داریم به خدماتی ارائه بدهیم که ارسال هر چیزی به هر نقطه‌ای از شهر فراهم باشد. از اولین روزی که الوپیک را راه انداختیم، الگوی ما گوجک بود. این مجموعه تا الان بیش از دو میلیارد دلار سرمایه جذب کرده؛ چیزی حدود ۵۰۰ برابر ما، دلیش هم نوسانات مالی است که هر روز با آن درگیر هستیم.»

مدیرعامل الوپیک در پایان گفت: «امسال ما اولین دوره جام الوکاپ را برگزار کردیم و سعی داریم در سال‌های آینده، این مسابقات را در سطح بزرگتر و با حضور تیم‌ها و ورزشکاران بیشتر برگزار کنیم. این کار نیازمند حمایت و حضور دیگر برند و کسب‌وکارها را در این مسابقات است.»

در پایان مراسم، از طرف فدراسیون چوگان یک لوح تقدیر برای تشکر از حمایت‌های الوپیک از ورزش ایرانی چوگان و برگزاری مسابقات الوکاپ به مهدی نایبی اهدا شد.

 

برچسب‌ها: الوپیکاستارتاپپیک موتوری آنلاینپیک موتوریمهدی نایبیالوکاپفدراسیون چوگانچوگان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.