مهندسی معکوس در صنعت گیم جوابگو است
مدیرعامل کافه بازار: ۸

مهندسی معکوس در صنعت گیم جوابگو است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۱۲:۲۹ | ۵ دقیقه

امیر شریفی، مدیرعامل کافه بازار در خلال رویداد موبایل سامیت از سرمایه گذاری ۴ میلیاردی کافه بازار بر آوا گیمز خبر داد.

نوپانا به نقل از کلیک، امیر شریفی در توضیح بیشتر این ماجرا گفت: نگاه اصلی آواگیمز در توسعه بازی ها بخش انتشار آن است. واقعیت امر این است که نشر در بازار ایران حلقه مفقوده است و ما به عنوان تیم کافه بازار بر روی این نکته زوم کرده و تصمیم داریم علاوه بر ساخت نمونه خوب بازی در انتشار این روند هم فعالیت داشته باشیم.

امیر شریفی ادامه داد: حوزه گیم پتانسیل های زیادی دارد و نه تنها بازار اشباع نشده که حتی وارد مرحله رقابت نیز نشده است. از طرفی میزان تقاضای زیاد در این موضوع باعث شده این اولین و آخرین برنامه کافه بازار برای این حوزه نبوده و برنامه های بیشتری برای آینده داریم.

شریفی در توضیح این موضوع که چرا برای سرمایه گذاری سراغ آوا گیمز رفته اند، افزود: تجربه خوبی که آوا گیمز در این زمینه داشت و نسخه های بازی موفقی که عرضه کرده بود ما را در این امر مشتاق تر کرد. تعداد زیادی از تیم های خوب از کانال آواگیمز وارد دنیای بازی شده و امروز به موفقیت رسیده اند. همین یعنی آوا گیمز بستر خوبی برای این کار است. رویکرد ما در این جریان کلی است و جزییات را به عهده آواگیم قرار داده ایم.

شریفی درتکمیل صحبت هایش در مورد موضوع «کپی از نمونه های خارجی» در یکی از پنل های موبایل سامیت که با شرکت  تعدادی از بازی سازهای مطرح ایرانی برگزار شد، گفت:  به نظرم زمانی که شناخت کافی از موضوعی نداریم؛ طبعا استفاده از نمونه های موفق خارجی باعث تسهیل روند کار می‌شود. واقعیت امر این است که بیزینس مدل ها اصولا تکراری است و کپی از نمونه های خارجی  کار بدی نیست. صد البته به شرطی که این کپی برای مرتفع کردن نیاز کاربر مورد استفاده قرار گیرد نه اینکه آرت های بازی را کاملا کپی کنیم. بحث اصلی من روی این موضوع است که می توانیم خلاقیت را به سمت آرت و بومی سازی بازی ها ببریم.

مکانیک اصلی بازی سازی پیچیده است و قطعا به دست آوردن تجربه بزرگ در این مورد در بردارنده شکست های جبران ناپذیری خواهد بود. از این روی در برخی موارد مهندسی معکوس می تواند جواب گویی بهتری در پی داشته باشد.

امیر شریفی در انتهای صحبت ها و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در زمینه صادرات بازی چه پلن هایی برای مخاطبانشان در نظر دارند گفت: تشدید تحریم ها صادرات و حتی واردات بازی را کمی تا قسمتی سحت کرده است. با اینکه تحریم در این زمینه کاملا شفاف نیست اما زمانی که ناشر هان خارجی با نام ایران مواجه می شوند یک گام به عقب بر می دارند. از طرفی پتانسیل بازار داخلی بالاست و ترجیح ما تسخیر بازار داخلی است.

برچسب‌ها: کافه بازاربازی‌سازیسرمایه‌گذاریاستارتاپآوا گیمزامیر شریفیمهندسی معکوس
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.