بلک میرور نخستین فیلم تعاملی دنیا هم‌اکنون در ایران
رپرتاژ آگهی؛ ۸

بلک میرور نخستین فیلم تعاملی دنیا هم‌اکنون در ایران

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۳:۵۳ | ۷ دقیقه

آیا می‌دانستید فصل پنجم بلک میرور، برای اولین بار در تاریخ فیلم‌سازی، به جای روش‌های معمول و همیشگی، با استفاده از روشی تعاملی و بسیار متفاوت ساخته شده است؟

نوپاناباورکردنی نیست ولی طبق گزارش سایت وِرایتی، تاکنون بیش از یک تریلیون احتمال مختلف و پنج پایان‌بندی متفات برای فصل پنجم در نظر گرفته شده است. این سریال دیدنی از طریق سیستم استریم Netflix، قابل مشاهده است. در این گزارش، راهکاری پیش روی شما گذاشته می‌شود تا علی‌رغم محدودیت‌هایی که Netflix برای کاربران ایرانی قرار داده است، بتوانید این مجموعه جذاب و ماجراجویانه را مشاهده کنید.

هر چه زمان جلوتر می‌رود و تکنولوژی پیشرفت می‌کند، صنایع مختلف تلاش می‌کنند محصولات خود را با شخصی‌سازی بیشتری در اختیار مخاطبان قرار دهند و از سلیقه و نظر آن‌ها در پیشبرد محصولات و خدمات‌ خود استفاده کنند. به تازگی این شخصی‌سازی در صنعت فیلم و سریال نیز وارد شده است. عوامل سازنده‌ی سریال جذاب بلک میرور با استفاده از الگوریتم‌های جدید موفق شدند فصل پنجم این سریال را به صورت کاملا تعاملی بسازند و مخاطبان بسیاری را با روندی جذاب و ماجراجویانه درگیر کنند.

بر خلاف چهار فصل قبل، فصل پنجم سریال بلک میرور، بندراسنچ، همانند فیلمی بلند است. مدت زمان این فیلم به انتخاب بینندگان باز می‌گردد. چارلی بروکر، کارگردان فیلم، در بخش‌های مختلف، روندی اینتراکتیو و خارق‌العاده را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد و امکانی فراهم می‌کند تا مخاطب بتواند از کوچکترین جزییات (همانند برند محصولات غذایی) تا صحنه‌های حساس و سرنوشت‌ساز را به سلیقه خود انتخاب کند. این سریال با استفاده از تکنولوژی و اینترنت، مخاطب را با تجربه ناب و جدیدی رو‌به‌رو می‌کند که تاکنون امکان‌پذیر نبوده است. دست‌اندرکاران فیلم در همان ابتدای فصل پنجم، با دادن حق انتخاب به ببیننده برای تعیین بخش‌های مختلف سریال، او را با روند تعاملی سریال آشنا می‌کنند و به او فرصت می‌دهند بتواند با خلاقیت و ایده‌پردازی داستان را به نحوی که ترجیح می‌دهد، جلو ببرد.

همان‌طور که گفته شد، ایده تولید فیلم‌های تعاملی، بستری را برای بیننده آماده می‌کند تا بتواند داستان را مطابق میل شخصی خود جلو ببرد و علایق شخصی‌اش را در روند سریال اعمال کند. به طور مثال در سکانس پریدن استفان و کالین از بالکن، اگر بازیگر مورد علاقه شما استفان باشد، می‌توانید او را زنده نگه دارید و یا اگر در جستجوی هیجانات و اتفاقات جدید هستید و به این فکر می‌کنید که شخصیت استفان چنان که باید و شاید در داستان فیلم تاثیرگذار نیست، می‌توانید مرگ او را به نقش آفرینیش ترجیح دهید.

مجموعه سریال‌های بلک میرور بر پایه‌ی اینترنت و تکنولوژی است. به خصوص دیدن فصل پنجم این مجموعه، بندراسنچ، به طور کامل به تکنولوژی وابسته است. کاربران می‌توانند از طریق سیستم استریم Netflix، فصل پنجم بلک میرور را به صورت کاملا اینتراکتیو، مشاهده کنند و با اعمال سلیقه‌ی خود، روند داستان را جلو ببرند. با توجه به قابلیت‌ها و حق انتخاب‌های بی‌شماری که در این فصل از سریال بلک میرور، بندراسنچ، در اختیار ببینندگان قرار می‌گیرد، مشاهده‌ی بندر اسنچ به تکنولوژی جدید و نسخه‌ی به روز Netflix نیاز دارد. به طور مثال اگر از آن دسته تلویزیون‌های اسمارت قدیمی استفاده می‌کنید که دیگر آپدیت جدید Netflix را دریافت و اجرا نمی‌کند، نمی‌توانید از ویژگی‌های تعاملی جذاب فصل پنجم بهره‌مند شوید و روند تعاملی را دنبال کنید.

متاسفانه Netflix دسترسی کاربران ایرانی را محدود کرده است و اگر با IP ایران وارد سایت شوید، مشاهده‌ی فصل پنجم بلک میرور برایتان امکان‌پذیر نخواهد بود. در این مواقع بسیاری از ما با تغییرIP وارد سایت موردنظر می‌شویم. برای استفاده از نسخه سی روزه رایگان سایت Netflix، لازم است حساب بانکی یا پی‌پال خود را وارد کنید که متاسفانه این موضوع هم به دلیل محدودیت‌های موجود، برای اغلب کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست.

سایت نماشا سرویس رایگان اشتراک ویدئو، به کمک طرفداران این دسته از سریال‌های تعاملی، جذاب و پرهیجان آمده است. تیم نماشا با انتقال تکنولوژی موفق شدند الگوریتم بندراسنچ را به سایت خود انتقال دهند و این امکان را برای مخاطبان ایرانی فراهم کنند تا بتوانند علاوه بر فصل‌های پیشین، فصل پنجم سریال بلک میرور را کاملا اینتراکتیو، با زیرنویس فارسی و متناسب با اهدافی که کارگردان در نظر داشته است، دنبال و مطابق با سلیقه‌ی خود داستانی ماجراجویانه و جذاب خلق کنند.

شما می‌توانید هم‌اکنون سریال بلک میرور را در سایت نماشا ببینید.

برچسب‌ها: نماشابلک میرورblack mirror
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.