حمل و نقل «اسپید» در بازارهای جدید
رپرتاژ آگهی؛ ۸

حمل و نقل «اسپید» در بازارهای جدید

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۲:۱۰ | ۷ دقیقه

در نگاه اول یک دفتر پیک موتوری است که موتورسوارانش با کلاه کاسکت و کاور بنفش تند و تند از پله‌ها بالا می‌روند، بسته‌ها را می‌گیرند، در تلفن همراه‌شان چند کلیک می‌کنند و سوار بر موتور از دفتر اسپید در ساختمانی در مرکز شهر تهران دور می‌شوند...

نوپانااما قدری عمیق‌تر، «اسپید» یک سامانه حمل و نقل است که تنها نقطه اشتراکش با پیک‌های موتوری مرسوم، استفاده از موتورسیکلت برای جابجایی بسته‌هاست، هر چند که حتی آراستگی سفیران اسپید هم با پیک‌ها زمین تا آسمان متفاوت است!

البته اسپید تا سال گذشته یک استارتاپ ارسال بسته نقطه به نقطه بر اساس درخواست مشتریانش بود که می‌توانستند از طریق گوشی تلفن همراه درخواست ارسال بسته بدهند، اما با تغییر نگاه مدیران اسپید و ترسیم استراتژی جدید، آن‌ها وارد بازار بکری شدند که خلا آن به شدت احساس می‌شد؛

اسپید تصمیم گرفت ارائه دهنده‌ی خدمات ارسال بار به مشتری برای کسب و کارها (B2B) باشد. یعنی با خلق سامانه‌ای هوشمند و دقیق، دغدغه‌ی حمل و توزیع محصولات موسسات و فروشگاه‌ها را از روی دوش آن‌ها بردارد.

از این رو وبسایت جدید اسپید به شکل پیشخوان مجازی در اختیار صاحبان فروشگاه‌های آنلاین، ناشرین کتاب‌ها و مجلات، برگزارکنندگان رویدادها و ... قرار گرفت.

مزایای اسپید

مشتریان اسپید در مقام مقایسه با مشتریان دیگر خدمات دهندگان حمل و نقل کالا، شاخصه‌های منحصر به فردی را تجربه می‌کنند.

الگوریتم‌های هوشمند

مهمترین مزیت استفاده از اسپید، نظم و سرعت در توزیع است.

اسپید با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوشمند توزیع بسته، دسته‌بندی کالاهای ارسالی را دقیق‌تر انجام می‌دهد و این امر موجب شده سفیران اسپید برای ارسال بسته‌ها زمان کمتری صرف کنند.

الگوریتم‌های هوشمند اسپید مقاصد جغرافیایی مشترک را دسته بندی می‌کند و کم ترافیک‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر را مشخص می‌کند.

نکته قابل توجه توان یادگیری و تصحیحِ خود در این سامانه هوشمند است که هر بار با استفاده از تجربیات قبلی، مسیریابی دقیق‌تری انجام می‌دهد و ضریب خطای خود را پایین‌تر می‌آورد و این به کاهش زمان رسیدن محصول به مشتری کمک شایانی کرده است.

انبار موقت

یکی دیگر از مزایای اشتراک اسپید، داشتن امکان انبار موقت محصول و تجمیع کالاست.

به این شکل که کسب و کارهای اینترنتی و یا ناشر کتاب‌ها و مجلات می‌تواند مقدار مشخصی از محصول خود را در اختیار اسپید قرار دهند تا نیاز چند روز فروش از طریق موجودی انبار اسپید تامین شود. این کار دغدغه‌ی انتقال هر روزه‌ی محصول از دفتر کسب و کارها به دفتر اسپید را از بین می‌برد.

کاهش هزینه حمل و نقل

هزینه‌ی ارسال، فاکتور مهمی در تعیین قیمت تمام شده برای فروشگاه‌های اینترنتی، اینستاگرامی و تلگرامی است.

افزایش قیمت حمل و نقل نهایتا قیمت تمام شده را بالا می‌برد و باعث کاهش شمار خریداران این فروشگاه‌ها می‌شود.

به عنوان مثال اگر یک فروشنده‌ی لباس در اینستاگرام بخواهد هر پیراهن را از طریق یک پیک ارسال کند، باید بابت هر ارسال حداقل ۲۰ هزارتومان به پیک موتوری پرداخت کند، اما در اسپید به دلیل بهره‌گیری از سیستم لجستیک هوشمند هزینه تمام شده برای مشتریِ فروشگاه اینستاگرام به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد که این قیمت در سراسر تهران یکسان است.

نیروی مجرب و کارآزموده

یکی از مهمترین ویژگی‌های اسپید داشتن نیروهای آموزش دیده و مجرب در بخش‌های مختلف است.

 در بخش فنی اسپید متخصصین برنامه‌نویسی و نرم افزار به طور دایمی در حال کدنویسی و ارتقا سیستم هوشمند پردازش توزیع، مدیریت بسته‌ها، مسیریاب‌ها و ... هستند.

در بخش مالی فرآیندهای پرداختِ تحویل گیرندگان بسته، در نرم افزار تعریف شده و همه نیروهای مسوول در این چرخه از مسوولان مالی گرفته تا سفیران اسپید به آن مسلط هستند.

سفیران اسپید به عنوان بخشی که مستقیما با دریافت کنندگان بسته‌ها (و یا مجلات، کتاب‌ها و ....) سر و کار دارند، پیش از آغاز به کار آموزش می‌بینند و علاوه بر اصول مشتری مداری، به چگونگی ثبت فرایند تحویل در سامانه الکترونیکی و دریافت رسید دیجیتالی از دریافت کننده مسلط هستند.

پشتیبانی قدرتمند و پاسخگو

اسپید به تعامل با مشتریان خود توجه ویژه‌ای دارد. تماس مستمر با مشتریان و به خصوص نظرخواهی منظم از آنان در مورد آخرین خدمتی که از اسپید دریافت کرده‌اند، در این سامانه حمل و نقل بسیار مهم و اساسی است.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات اسپید می‌توانند به وبسایت جدید این موسسه‌ی پیشرو در حمل ونقل مدرن به آدرس http://speeddeliv.com/business/ مراجعه کنند.

برچسب‌ها: استارتاپاسپیدپیک موتوری آنلاینجابجایی بستهspeed
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.