ایده‌های ارزان قیمت برای تزیین تالار پذیرایی
رپرتاژ آگهی؛ ۸

ایده‌های ارزان قیمت برای تزیین تالار پذیرایی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۰۹:۰۰ | ۸ دقیقه

از همان لحظه ورود به تالار پذیرایی طراحی فضای ان توجه مهمان‌ها را به خود جلب می‌کند. بسیاری از طراحان هزینه عظیمی را صرف تزیین خلاقانه تالار پذیرایی می‌کنند. با این حال، همه افراد دسترسی به بودجه بالا برای ارائه بهترین تشریفات را ندارند.

نوپاناحالا سوال اینجاست که چگونه می‌توان تالار پذیرایی را در عین محدودیت بودجه به شکل رویایی تزیین کرد. در این مطلب قصد داریم تا چند پیشنهاد برای تقویت قوه خلاقیت و همچنین کمک به تزیین تالار پذیرایی به گونه‌ای که تحسین همگان را به دنبال داشته باشد، ارائه دهیم.

چیدمان خلاقانه

وقتی که برای اولین بار وارد یک تالار پذیرایی می‌شوید، سعی کنید که ببیند چگونه می‌توانید از تمام فضاهای موجود به طور خلاقانه استفاده کنید. گاهی اوقات می‌توان با یک چیدمان خلاقانه طراحی تالار پذیرایی را به طرز چشمگیری شیک و زیبا کرد. برای مثال، چیدمان منحصر به فرد میز و صندلی‌ها یا استفاده از استیج یا رایزر به شکلی خلاقانه می‌تواند توجه مهمانان را به خود جلب کند و مراسم خود را از بقیه مراسم‌ها متفاوت کنید.  

میز و صندلی منحصر به فرد

یکی از وظایف موسسات خدمات مجالس ارائه مدل‌های مختلف میز و صندلی‌ها است. اگر قصد برگزاری جلسه یا عروسی سنتی دارید، این بدان معنا نیست میز و صندلی‌های تالار پذیرایی باید حتما شکل متعارف و کسل کننده داشته باشند. میز و صندلی‌ها نقش بسزایی در زیبایی تالار پذیرایی دارند. چیدمان میز و صندلی‌ یکی از راههایی است که می‌توان در تزیین خلاقانه تالار پذیرایی مدنظر قرار داد. چیدمان گرد میز و صندلی که در تشریفات عروسی معمول است را می‌توان برای سخنرانی‌ها و اجراهای دیگر نیز استفاده کرد. یکی دیگر از راه‌های محبوب و ایده ال برای تحت تاثیر قرار دادن مهمان‌هایتان استفاده از سبک چیدمان خانوادگی است. این سبک از چیدمان در رستوران‌ها در حال محبوبیت روزافزون است.

به علاوه، در مدل میز و صندلی نیز می‌توانید خلاقیت نشان دهید. برای مثال، می‌توانید از مدل پیک نیکی یا هی بالز در مراسم‌ها در فضای باز استفاده کنید. برای اجتناب از به هم ریختگی میزها می‌توانید از نیمکت‌های بلند استفاده کنید.

استفاده از رنگ

رنگ جزء لاینفک تزیین تالار پذیرایی است. بسیاری از طراحان از گل برای تنوع رنگ استفاده می‌کنند، با این حال این کار بسیار هزینه بردار است. سعی کنید برای تنوع رنگ از آیتم‌هایی که به طور مرسوم در تشریفات وجود دارند از قبیل گل‌آرایی، پرده، رومیزی و غیره استفاده کنید.

همچنین، با استفاده از نورپردازی می‌توانید تنوع رنگ ایجاد کنید. نورپردازی می‌تواند توجه همه را به خود جلب کند و حتما باید بخشی از بودجه‌تان را به این مورد اختصاص دهید. از نورافکن، رقص نور و ریسه استفاده کنید.

نمایش غذا

شرکت‌های خدمات مجالس غذاهای متنوعی را ارائه می‌دهند. غذا را می‌توان به یک اثر هنری تبدیل کرد. غذاها را می‌توانید در ویترین‌ یا بوفه قرار دهید و یا ان را روی میز بزرگ منحصر به فرد بچینید. چیدمان زیبای غذا می‌تواند یک عنصر مهم در تزیین تالار پذیرایی باشد.

از اثر هنری بومی یا تابلو عکس استفاده کنید

یک راه موثر و مقرون بصرفه برای افزودن جلوه‌های بصری چشم نواز به تالار پذیرایی نمایش اثر هنری یا تابلو عکس است. نمایش اثار هنری بزرگ می‌تواند پرهزینه باشد، اما شما می‌توانید از اثار هنرمندان خیابانی و کمتر شناخته شده استفاده کنید. بعضی از هنرمندان نیز در ازای تبلیغ برای فروش اثار هنری‌شان هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کنند. حتی می‌توانید مراسم خود را در گالری یا موزه برگزار کنید، با این حال این مورد می‌تواند گاها پر هزینه باشد.

از طبیعت کمک بگیرید

عناصر طبیعی می‌توانند زیبایی و لطافت بی نظیری را برای مراسم‌تان به ارمغان بیاورد. سعی کنید در استفاده از گل‌ها و عناصر فصلی ارزان قیمت خلاقانه عمل کنید. ایتم‌هایی از قبیل شاخه‌های درخت یا گل‌های وحشی هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر از گل‌های مرسوم مانند رز دارند.

به علاوه، برگزاری مراسم در طبیعت را نیز فراموش نکنید. بسیاری از شرکت‌های خدمات مجالس امکان برگزاری مراسم عروسی در طبیعت و فضای باز دارند. به این شکل نیازی به گل آرایی نخواهید داشت.

کاغذهای تزیینی

کاغذهای تزیینی می‌توانند تنوع رنگی در طراحی تالار ایجاد کنند. کاغذهای تزیینی نسبتا قیمت پایینی دارند.

از تیم‌ همراه‌تان استفاده کنید

اغلب نیروی خدمات مجالس برای تزیین تالار پذیرایی هزینه زیادی می‌خواهد. سعی کنید تا جای ممکن تیم و همچنین خودتان کارهای ساده را انجام دهید. از این طریق می‌توانید مبلغی را صرفه جویی کنید و ان را در بهبود دکور و پذیرایی خرج کنید. زحمات شما و تیم‌تان نتیجه خواهد داد و مهمان‌ها کارتان را تحسین می‌کنند.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

برچسب‌ها: تزیین تالار پذیراییتزیینات مجلستشریفاتخدمات مجلسایرانگانتزیین تالار پذیرایی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.