چگونه می‌توان از طریق آزادکاری به درآمد ثابت رسید؟
رشد درآمد با کار شخصی، ۸

چگونه می‌توان از طریق آزادکاری به درآمد ثابت رسید؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۱۵:۱۵ | ۷ دقیقه

با افزایش دسترسی به اینترنت و تقاضای انجام کار به‌صورت آنلاین، دورکاری یا آزادکاری بیش‌ازپیش رونق گرفته و رقابت در آن افزایش یافته است.

نوپانا به نقل از زومیت، امروزه بسیاری از مشاغل به‌صورت دورکاری هم قابل انجام هستند و کارفرماها تمایل کمتری به استخدام کارمند تمام‌وقت دارند. بیش از یک سوم کارمندان در ایالات‌متحده (تقریبا ۵۵ میلیون نفر) در اقتصاد گیگی به فعالیت می‌پردازند. در اقتصاد گیگی، مشاغل انعطاف‌پذیر و موقتی رایج هستند و شرکت‌ها به‌جای کارمندان تمام‌وقت، تمایل بیشتری به استخدام پیمان‌کارها و آزادکارهای مستقل دارند. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰، پیمانکاران مستقل بیش از ۴۰ درصد از نیروی کار آمریکا را تشکیل دهند.

اما معنای این آمار و ارقام چیست؟ این ارقام نشان می‌دهند که نیاز به فریلنسرها روزبه‌روز در حال افزایش است. از طرفی با افزایش تقاضا برای فریلنسرها، رقابت در این زمینه هم افزایش پیدا می‌کند. صرف‌نظر ازاینکه این نوع کارها به‌صورت پاره‌وقت یا پروژه‌ای باشد، در آینده‌ای نزدیک رقابت بر سر آن‌ها افزایش خواهد یافت.

خوشبختانه، یک روش آسان برای بالا رفتن از منحنی و ایمن‌سازی جایگاه شغلی آزادکارها وجود دارد و آن هم کسب مهارت در یک رشته‌ی پرتقاضا و مطمئن است. در ادامه پنج شغل آزادکاری با آینده‌ی خوب معرفی شده‌اند.

۱. متخصص سئو

دستمزد تقریبی سالیانه (براساس سایت گلس دور): ۶۵ هزار دلار

صفحات وب که براساس SEO بهینه‌سازی شده‌اند (مخفف بهینه‌سازی موتور جست‌وجو)، از سرعت بارگذاری بالاتر و دسترسی به مخاطب‌های بیشتر برخوردار هستند. براساس بررسی Hubspot در سال ۲۰۱۸، سئو در بسیاری از کسب‌وکارها در اولویت قرار دارد. گذشته از این چه کسی به‌دنبال ترافیک بیشتر و رابط کاربری بهبودیافته نیست؟

جدای از تقاضای موجود، انعطاف موجود در کارهای سئو هم جذاب است؛ برای مثال برای این کار تنها به یک اتصال اینترنتی نیاز دارید؛ و بدون محدودیت زمانی می‌توانید یک شغل ارزشمند داشته باشید.

بنابراین سعی کنید با ثبت‌نام در دوره‌های مختلف سئو در این زمینه به تخصص برسید. در این دوره‌ها مفاهیمی مثل بهینه‌سازی نسبت تبدیل (conversion rate به درصدی از بازدیدکنندگان وب‌سایت گفته می‌شود که به مشتریان تبدیل می‌شوند)، استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار و بسیاری از مفاهیم دیگر آموزش داده می‌شود.

آزادکاری

۲. تولید محتوا

دستمزد تقریبی: ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلار در ساعت

با افزایش محبوبیت بازاریابی محتوا و سبقت گرفتن آن از تبلیغات سنتی، بسیاری از سازمان‌ها به‌دنبال استخدام کارمندانی برای تولید محتوای دیجیتالی ازجمله بلاگ‌ها، مقاله‌ها و اینفوگرافیک هستند. درنتیجه، اگر یک نویسنده‌ی ماهر باشید، فرصت خوبی برای کار در این زمینه خواهید داشت. با یادگرفتن مفاهیمی مثل استراتژی‌های تولید محتوا یا مهارت‌های خلاق نویسندگی می‌توانید در این شغل به مهارت برسید.

۳. توسعه‌دهنده‌ی Front End

دستمزد تقریبی سالیانه (براساس سایت گلس دور): ۷۸ هزار دلار

توسعه‌ی فرانت اند، یا طراحی ظاهر یک وب‌سایت، یک صنعت روبه رشد است که فضای زیادی را برای فعالیت شغلی در تمام سطوح مهارت ایجاد کرده است. بهترین توسعه‌دهندگان در زبان‌های فرانت اند مثل جاوا اسکریپت مهارت دارند و می‌توانند مجموعه‌ی گسترده‌ای از پروژه‌ها را کنترل کنند.

با یادگیری مهارت‌هایی مثل کاربرد زبان‌های برنامه‌نویسی در ساخت اپلیکیشن‌ها و طراحی وب‌سایت‌های بهینه و زیبا می‌توانید در این شغل به مهارت برسید.

۴. طراح گرافیک

دستمزد تقریبی سالیانه (براساس سایت گلس دور): ۴۸٬۵۰۰ دلار

یکی از روش‌های دیگر درآمدزایی ازطریق آزادکاری، طراحی گرافیک برای شبکه‌های اجتماعی است که طبق پیش‌بینی‌ها در سال آینده بیش از ۶۰ درصد رشد خواهد داشت. این شغل، صدها روش خلاق و فرصت‌های قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیر را در اختیار آزادکارها قرار می‌دهد و برای مثال می‌توانند به درآمد ۸۰ دلار در ساعت یا حتی بیشتر از آن هم برسند. اگر هنوز به مهارت‌های هنری کافی نرسیده‌اید، می‌توانید با یادگیری نرم‌افزارهایی مثلفتوشاپ و ایلاستریتور به همراه اصول اولیه‌ی تایپوگرافی، قالب‌بندی و ترکیب‌بندی در این شغل به مهارت برسید.

۵. عکاس

دستمزد تقریبی (براساس سایت گلس دور) : ساعتی ۲۵ دلار

عکاسی پردرآمد‌ترین شغل در این فهرست نیست اما برای افرادی که می‌خواهند رئیس خود باشند، فرصت خوبی محسوب می‌شود. علاوه‌بر این، همیشه در زمینه‌هایی مثل رسانه، یا عکاسی عروسی و رویدادهای دیگر، تقاضا برای عکاس زیاد است. شما می‌توانید با خودآموزهای ویدئویی، مقاله‌های موجود در اینترنت، کتاب‌های الکترونیکی، فلش کارت‌ها و بسیاری از روش‌های مختلف، در این شغل به مهارت برسید.

برچسب‌ها: دورکاریفریلنسینگ فریلنسرعکاسطراح گرافیکتوسعه‌دهنده‌ی Front End
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.