در مسیر کاهش آسیب‌ها‌‌ی اجتماعی
جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها برگزار می‌شود ۴

در مسیر کاهش آسیب‌ها‌‌ی اجتماعی

توسط معصومه بخشی‌پور | ۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۱۷:۱۱ | ۴ دقیقه

«دومین جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها»با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های جوانان، ایده‌های آنان و کارآفرینی اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌ها‌‌ی اجتماعی و جرایم مختلف برگزار می‌شود.

«دومین جشنواره ایده ها و فرصت ها» با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های جوانان، ایده‌هایشان و کارآفرینی اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم مختلف از قبیل جرایم و حوادث رانندگی، اعتیاد، طلاق، سرقت و موارد دیگر برگزار می‌شود.

هدف طرح این است که به شناسایی و بهره‌برداری از ایده‌هایی کمک شود که دارای منافع اقتصادی و اجتماعی باشند؛ بنابراین قرار است در این جشنواره برای حل یک آسیب اجتماعی، محصول یا خدمتی با استفاده از فناوری‌های نوین و فضای مجازی(طراحی نرم افزار، اپلیکیشن و بازی) ارائه شود که برای آن تقاضا و بازاری در جامعه وجود داشته باشد و علاوه بر سود اجتماعی، سود و بهره مالی نیز به همراه داشته باشد. 

طراح و کارفرمای این طرح معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌ قضاییه جمهوری اسلامی ایران است. این جشنواره با نظارت دبیرخانه شورای ارتقاء آگاهی‌های عمومی، اطلاع‌رسانی و افکارسنجی و همکاری معاونت‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان‌ها با مجری‌گری شرکت دانش‌بنیان آینده‌پژوهان ابر زندگی، اجرا می‌شود.

همچنین در این جشنواره بخش ویژه ایده‌های دانش آموزی ایجاد شده و دانش آموزان می‌توانند ایده‌های خود را در رابطه با موضوع طرح، به صورت روزنامه دیواری، در فضای مجازی قرار دهند و جوایزی را دریافت کنند.

این جشنواره در دو سطح منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود. برای برگزاری در سطح منطقه‌ای چهار استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز و اصفهان به عنوان دبیرخانه‌های مناطق چهارگانه انتخاب شده‌اند. هر یک از دبیرخانه‌ها مسئولیت جمع آوری ایده‌های تعدادی از استان‌های کشور را به عهده دارند.

پس از برگزاری جشنواره و انتخاب طرح‌های برتر، ایده‌های منتخب در قالب‌هایی مانند کمک به دریافت مجوز کسب و کار دیجیتال، کمک به دریافت مجوز نشر دیجیتال، کمک به انجام فرایند دانش‌بنیان شدن، کمک به دریافت تسهیلات و امکان معرفی طرح‌هایی که در مرحله منطقه‌ای برتر شناخته می‌شوند، مورد حمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرند.

این جشنواره 12 تا 15 بهمن ماه جاری برگزار می‌شود و زمان ارسال ایده‌ها تا 24 دی ماه درنظر گرفته شده است. علاقه‌مندان باید ایده‌های خود را از طریق http://shareidea.scpd.ir ارسال کنند.

طراحی بازی‌های رایانه ای، نرم افزارهای موبایل و طراحی نرم افزارهای رایانه ای از جمله محورهای این جشنواره است.

برچسب‌ها: ایراندانشتکنولوژیایدهفرهنگ و جامعه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره معصومه بخشی‌پور