دوره آموزش اینترنت اشیا برای مدیران و کارشناسان شرکت توزیع برق استان تهران
برای اولین بار برگزار گردید؛ ۸

دوره آموزش اینترنت اشیا برای مدیران و کارشناسان شرکت توزیع برق استان تهران

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۱۶:۴۶ | ۵ دقیقه

پس از فراگیری موج اینترنت اشیا در کشور و با ابلاغ الزامات حاکم بر اینترنت اشیا توسط سازمان فضای مجازی کشور، سازمان­ های پیش­رو اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و سمینارهای مدیریتی در جهت ارتقای دانش خود نمودند.

نوپانا: از  جمله این شرکت ­ها، توزیع برق استان تهران است که با توجه به نیازهای شبکه برق کشور به هوشمندسازی، اسفند ماه سال 97 اقدام به برگزاری یک دوره آموزش مقدماتی اینترنت اشیا برای مدیران و کارشناسان خود کرده است.

این دوره توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و با حضور اساتید متخصص در این حوزه به مدت یک روز در سه بخش و در ساختمان اصلی این شرکت برگزار گردید. در بخش اول جناب آقای مهندس قیصری به ارائهمفاهیم و شناخت اینترنت اشیا پرداخته و فاکتورهای اقتصادی این فناوری نوین را تشریح کردند. همچنین ایشان با اشاره به موضوع اکوسیستم اینترنت اشیا، نیاز به تعامل میان سازمانی در کشور را برای تحقق کامل پروژه ­های مربوطه الزامی دانستند.iotiran hasanyari

در ادامه مهندس قیصری با تاکید بر تدوین شیوه­ نامه­ ها و دستورالعمل های تخصصی اینترنت اشیا برای صنعت برق کشور، به تشریح المان های این شیوه ­نامه پرداخته و توضیح دادند که بدون در نظر گرفتن الزامات فنی، استانداردهای شبکه، چالش­ های امنیتی و حریم خصوصی و بسیاری از موارد دیگر، ورود به پروژه­ ها ریسک آن­ها را بسیار زیاد خواهد کرد.

در بخش دوم این دوره آموزشی مهندس حسن یاری ابتدا به آمارهای مصرف انرژی در ایران و مخصوصا مصرف برق در کشور پرداخته و در ادامه راهکارهای اینترنت اشیا برای بهینه ­سازی مصرف این نوع انرژی را تشریح کردند. ایشان مدل ­های مختلف اجرایی پروژه­ های هوشمندسازی مصرف برق را از بخش­ های خانگی تا کارخانجات، ادارات و پارکینگ ­ها توضیح داده و شیوه­ های دستیابی به توزیع برق بهینه در کشور را از طریق شبکه­ های هوشمند مبتنی بر حسگرها و هوش مصنوعی ارائه کردند.

بخش پایانی با ارائه آقای دکتر بهشتی در زمینه حریم خصوصی و امنیت اینترنت اشیا برگزار گردید. ایشان به تشریح امنیت سایبری در لایه های مختلف معماری اینترنت اشیا پرداخته و نیازهای امنیتی هر لایه را متناسب با کاربرد مورد نظر در پروژه ­های صنعت برق مشخص کردند. بدیهی است که بسیاری از کاربردهای هوشمندسازی برق مستقیما با کاربری خانگی در ارتباط است و این موضوع باعث می شود تا مباحث و چالش های امنیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار باشند.

iotiran beheshti

این دوره آموزشی که با حضور مدیرعامل و دیگر مدیران شرکت توزیع برق استان تهران برگزار شد، دارای یک جو تعاملی بود که افراد حاضر در جلسه، سوالات و دغدغه ­های خود در هر بخش را با اساتید در میان گذاشته و به دنبال راه حل هایی بودند که مبتنی بر هوشمندی و اینترنت اشیا باشد.

 

برچسب‌ها: دوره آموزش اینترنت اشیا برای مدیران و کارشناسان شرکت توزیع برق استان تهرانشرکت توزیع برق استان تهراناینترنت اشیا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.