چینی‌ها نمی‌خواهند مثل بره قربانی شوند
هواوی علیه آمریکا شکایت کرد؛ ۸

چینی‌ها نمی‌خواهند مثل بره قربانی شوند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۱۳:۱۹ | ۴ دقیقه

هواوی در دادخواست خود دولت و کنگره آمریکا را نه تنها به تحریم غیرقانونی، بلکه به هک سرورها و سرقت ایمیل های محرمانه متهم کرده است. یک مقام بلندپایه چین هم این شکایت را اقدامی لازم برای جلوگیری از قربانی شدن مثل یک «بره ساکت» عنوان کرد.

نوپانا به نقل از دیجیاتو، چند روز قبل منابع مطلع از این تصمیم هواوی خبر داده بودند و حال کمپانی چینی رسما دست به کار شده است. تنظیم این دادخواست جدیدترین تلاش کمپانی چینی برای مقابله با تهدیدات و اتهامات آمریکا مبنی بر جاسوسی بر این شرکت است؛ اتهامی که بارها از سوی هواوی رد شده. «گو پینگ»، رییس هیات مدیره این شرکت طی کنفرانسی مطبوعاتی در این باره گفت: «کنگره آمریکا تا کنون موفق به ارائه شواهدی برای پشتیبانی از این تحریم ها نشده است. ما چاره دیگری جز شکایت علیه آنها نداشتیم.»

این کمپانی همچنین ایالات متحده را به هک سرورها و سرقت ایمیل های آنها متهم کرد.

به گفته چینی ها دولت و کنگره ایالات متحده با پیاده سازی قانون تحریم تجهیزات هواوی مرتکب اقدامی غیر قانونی شده و مانع استفاده شرکت های دیگر از تجهیزات اساسی و ضروری چینی شده اند. تجهیزات هواوی

قانونی که اعتراض این شرکت را در بر داشته ضمیمه جدیدی از حوزه اختیارت دفاع ملی با عنوان Section 889 است که وزراتخانه ها و سازمان های دولتی آمریکا را از خرید و بکارگیری تجهیزات هواوی منع می کند. پینگ در این باره می گوید: «این تحریم غیرقانونی مانع مشارکت ما در رقابت شده و در نهایت به ضرر کاربران آمریکایی تمام می شود. امیدواریم رای دادگاه در نهایت به سود ما و مردم آمریکا تمام شود.»

دولت چین هم که قبلا به این ضمیمه اعتراض کرده بود، پشتیبانی خود از شکایت هواوی را اعلام کرده است. «وانگ یی»، از دیپلمات های بلندپایه پکن این اقدام هواوی را تلاشی در جهت قربانی نشدن مثل یک «بره ساکت» خواند.

پیش از این «منگ وانژو»، مدیر مالی در بازداشت این کمپانی هم از دولت و برخی نهادهای امنیتی به دلیل بازداشت و بازجویی غیرقانونی شکایت کرده بود.

برچسب‌ها: چینآمریکاهوآویhuaweiفناوریکسب‌و‌کارهک سرورها
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.