همسویی صندوق نوآوری با معاونت علمی مشکلات را برطرف می کنند
سورنا ستاری: ۸

همسویی صندوق نوآوری با معاونت علمی مشکلات را برطرف می کنند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۱۲:۴۴ | ۴ دقیقه

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شرکت های شتاب دهنده مسائل و مشکلات خود را با ما در میان بگذارند و به زودی با همسویی صندوق نوآوری با این معاونت، بسیاری مشکلات از سر راهشان برداشته می شود.

نوپانا به نقل از ایرنا، سورنا ستاری در نشست یک روزه مرکز شتاب دهی در محل پارک فناوری پردیس که با حضور یکی ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران شرکت های نوآوری،شرکت‌های سرمایه گذاری برگزار شد، اظهار داشت : امروز همه به دنبال ایده های خدماتی هستند، فروشگاه‌های آنلاین بسیار زیادی داریم اما ایده های پول سازتری وجود دارد.

وی با اشاره به ایده های جدید خاطر نشان کرد: پسماند محیط زیستی، سلامت دیجیتال، حوزه ژنتیک، شتاب دهنده های هوا و فضا، شتاب دهنده های مالی، حوزه بیمه که با هزاران ایده متفاوت پیاده سازی می شوند راهی برای گذر از سیستم سنتی به سوی تکنولوژی روز است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هدف از برگزاری این نشست ها بیان و بررسی مسائل و مشکلات دست اندرکاران این حوزه دانست وگفت ما یک اکوسیستم جدید هستیم و باید با مشارکت و همدلی راه خود را ادامه بدهیم.

ستاری اظهار داشت: یکی از تسهیلات مورد نیاز شتاب دهنده ها مکان استقرار مناسب در وسط شهر و یا نزدیک دانشگاه است، شتاب دهنده ها در هر جایی امکان استقرار ندارند.

وی گفت: الگوی سازی و نشان دادن نمونه های موفق برای شرکت های شتاب دهنده در حوزه کاری شرکت های دولتی است ، ما نمی توانیم وارد ساختار شتاب دهنده ها بشویم، نوآوری سیستم و تشکیلات بر عهده این شرکت‌ها است. 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر تاکید کرد: ایده کسی را کپی نکنید که قطعا می بازید، کسانی که صاحب ایده هستند برای به ثمر رساندن ایده خود مشکلات فراوانی را تحمل می‌کنند و در نهایت موفق می شوند.

در این رویداد چالش های پیش روی شتاب دهنده ها ، مسائل حقوقی استارت آپ ها و موضوعات سرمایه گذاری توسط مدیران شتاب دهنده بررسی شد. 

در این نشست، مهدی الیاسی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، سیده فاطمه حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی ، سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ،سید محمد صاحبکار شرکت های دانش بنیان حضور داشتند. 

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد و پارک فناورری پردیس در فاز ۶ این شهرستان واقع شده است.

برچسب‌ها: پارک علم و فناوری پردیسسورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریاستارت‌آپشتاب‌دهندهصندوق نوآوری و شکوفایی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.