رویداد دیموند اکسپو ۹۷ برگزار شد
این‌بار متفاوت‌تر؛ ۸

رویداد دیموند اکسپو ۹۷ برگزار شد

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۱۴:۵۷ | ۷ دقیقه

رویداد دیموند اکسپو ۹۷ با حضور استارت‌آپ‌های برتر کمپ شتابدهی دیموند، استارت‌آپ‌ها منتخب کمپین، شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های فعال و همکار و استارت‌آپ‌های موفق در جذب سرمایه برگزار شد.

نوپانادر این رویداد، شتابدهنده دیموند از بخش جدید فعالیت خود، دیموند ۲.۰، رونمایی کرد. دیموند اکسپو با پخش تیزری از عملکرد سال گذشته دیموند، به صورت خلاصه رویدادها، سرمایه گذاری های انجام شده و استارتاپ های پذیرفته شده را معرفی کرد.

در ادامه، خوشامدگویی احمدرضا مسرور، مدیرعامل شتابدهنده دیموند شامل توضیحاتی در مورد این رویداد بود. ایشان در مورد نحوه حمایت از استارتاپ ها در اکوسیستم صحبت کردند و عاملانه بودن این حمایت را نکته مهم و اصلی دانستند. همچنین از شرکت ها و سرمایه گذاران حاضر در رویداد خواستند تا در جلسات چرخشی که آخر رویداد برگزار می شود، با دید باز سعی کنند از تیم های استارتاپی حمایت کنند.

پس از این سخنرانی، مراسم تقدیر از سرمایه گذارانی که در سال گذشته در کنار استارتاپ ها بودند انجام شد و به هر یک از شرکت ها، توسط استارتاپی که جذب سرمایه کرده بود، لوح یادبودی تقدیم شد. این شرکت ها به ترتیب صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری، شرکت توسعه صنعتی مشفق، اسمارت آپ، حرکت اول، و سرمایه گذار فرشته جناب آقای گرامی بودند.

در ادامه، ارائه تیم های منتخب در ۲ دقیقه انجام شد. ۹ تیم، روایتی از ایده استارتاپ خود، دستاوردهایشان، وجه تمایز و مزیت رقابتی شان به طور خلاصه توضیح دادند و با توجه به اطلاعاتی که در بروشور به مهمانان اهدا شد، صحبت های تکمیلی را به جلسات دور میز، موکول کردند.

از این قسمت، مهمترین بخش رویداد و جلسات چرخشی دور میز شروع شد. در ابتدا نیما بهروان، مدیر توسعه کسب و کار دیموند، طی ارائه ای برنامه دیموند ۲.۰ را معرفی کرد. در این برنامه، شتابدهنده دیموند نقش بازوی تحقیق و توسعه  برای شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را در  صنایع مختلف دارد. این همکاری با هدف استفاده از  بستر و ظرفیت‌های شرکت های بزرگ، با رویکرد پاسخگویی به خواسته ها و نیازمندی های آنان از طریق استارتاپ های مرتبط، طراحی گردیده است و دیموند در راستای این هدف، موفق به همکاری با شرکت های بزرگی  شده است.

در این ارائه، نیما بهروان توضیح داد که دور هر میز، ترکیبی از سرمایه گذار، شرکت همکار، استارتاپ موفق، منتور و استارتاپ آماده برای جذب سرمایه بر اساس علایق و همخوانی فعالیت ها چیده شده است تا به بهترین نحو، نتیجه عملی از جلسات حاصل شود. همچنین برای جلسات پیگیری و دنباله دار، کارتی در اختیار مهمانان قرار گرفت که در آن تیم های مورد علاقه خود را برای جلسات بعدی، انتخاب کردند.

این جلسات در ۳ بخش ۱۵ دقیقه ای بین میزها انجام شد و پس از هر ۱۵ دقیقه، تیم های مذاکره کننده بین میزها جا به جا می شدند.

آخرین بخش رویداد به تقدیر از منتورهای فعال دیموند در سال ۹۷ اختصاص یافت که با سخاوت، تیم ها را در مسیر رشد کسب و کارشان هدایت کردند. به ۸ منتور فعال، آقایان: امین اسماعیلی، پرهام خلیلی، روزبه شاهرخی، هومن هوشیاری، آیدین ضیاپور، سجاد احمدی، آرمان صفایی و ایمان بخشعلی به این منظور، لوح یادبودی اهدا شد.

در انتها، از تمامی همراهانی که در سال گذشته ما را یاری کردند و با حمایت های بی دریغشان در راستای رشد کسب و کارهای نوپا گام برداشتند، مهمانان گرامی که در دیموند اکسپو ۹۷ و جشن پایان سال دیموند شرکت کردند، خبرگزاری های محترم دیجیاتو، زومیت و نوپانا که حامی رسانه ای این رویداد بودند و شرکت ها، صندوق های سرمایه گذاری و نهادهای حمایتی دولتی، سپاسگزاریم.

برچسب‌ها: شتاب‌دهنده دیمونددیموند اکسپواستارت‌آپسرمایه‌گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریدیموند اکسپو ۹۷احمدرضا مسرور
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.