معرفی مرکز فناوری و نوآوری سینتک و شتابدهنده سورس
رپرتاژ آگهی؛ ۸

معرفی مرکز فناوری و نوآوری سینتک و شتابدهنده سورس

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۱۷:۳۴ | ۵ دقیقه

سینتک، یک مرکز فناوری و نوآوری وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است که در سال ۱۳۹۰ با تجمیع مراکز تحقیقاتی دانشگاه افتتاح شد. این مرکز با چشم‎انداز تبدیل شدن به یکی از بزرگترین اکوسیستم‎های کارآفرینی دانشگاهی کشور و با ماموریت خلق یک اقتصاد پر جنب و جوش برآمده از نوآوری و تحقیقات، فعالیت‎های خود را دنبال می‎کند.

نوپانااین مرکز با فضایی بالغ بر ۲۰هزارمتر مربع که فاز دوم آن نیز به زودی راه اندازی می‎شود، شامل مراکز تحقیقاتی و اکوسیستم کارآفرینی است. مراکز تحقیقاتی سینتک شامل قطب رباتیک، مکانیک خودرو، مدیریت‎و‎‎‎بهره‎وری و علوم همگرا (NBIC) است. افتخارات روز افزون قطب رباتیک (MRL) این مرکز برای عموم جامعه دانشگاهی و محققین شناخته شده است.  چشم انداز MRL تبدیل شدن به مرکزی پیشرو در سطح بین‎المللی و توسعه دانش مکاترونیک و رباتیک و تولید ثروت از آن‎ می‎باشد. آزمایشگاه ربات خانگی، ربات صنعتی، انسان نما، پرنده، NAO، امدادگر واقعی و مجازی و ربات زیردریایی از جمله آزمایشگاه‎های فعال این مرکز هستند. مرکز مکانیک خودرو نیز امروز با موتور سیکلت چهارچرخ خود به نام یوز در فضای عمومی شناخته شده است.

 

اکوسیستم کارآفرینی مرکز فناوری و نوآوری سینتک شامل ‌شتاب‌دهنده نرم افزاری با ظرفیت شتابدهی ۸ استارتاپ در هر سایکل و شتابدهنده سخت افزاری با ظرفیت شتابدهی ۶ استارتاپ و مرکز رشد با ظرفیت استقرار ۶۰ شرکت دانش بنیان با هدف تکمیل چرخه تبدیل طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی - دانش‌بنیان و ورود آن‎ها بازار و صنعت در دل سینتک قرار گرفته‎اند. این مجموعه تلاش می‎کند با افزودن توانایی‎های مفید به استارت‌آپ‌ها از راه ایجاد بستری مناسب همچون فضای‌کار اشتراکی و خلاقانه، جامعه‌ای از محققین و اساتید با تخصص‎های متنوع، سرمایه اولیه و ارائه آموزش‎های لازم شرایطی را برای رشد و پیشرفت استارت‌آپ‌های دانش‌بنیان فراهم سازد.

شتابدهنده نرم افزاری سینتک که با نام شتابدهنده سورس شناخته می‎شود با چشم‎انداز «خلق یک اتمسفر پویا برای کارآفرینی مبتنی بر تحقیق و توسعه» از سال ۹۳ شروع به فعالیت کرد و در نظر دارد ادامه فعالیت خود را با تمرکز در حوزه هوش مصنوعی ادامه دهد، اما تا کنون و با راه‎اندازی چهار دوره شتابدهی، این شتابدهنده بیش از ۱۰۰۰ درخواست شتابدهی را بررسی و از میان آن‎ها بر روی ۳۴ استارتاپ در حوزه‎های مختلف سرمایه‎گذاری کرده است. علاوه بر کسب و کارهای ایجاد شده و چهار شرکت دانش‎بنیان منتج شده از آن‎ها، دست‎کم تا این لحظه ۱۰۰ شغل مستقیم نیز در این خصوص ساخته شده است.

 

علاوه بر فضای کار اشتراکی، مربی‎گری و سرمایه اولیه، شتابدهنده سورس به هر تیم فضای اسکان در کمپس دانشگاهی را می‎دهد، این فضا با در اختیار داشتن زمین تنیس، استخر شنا، سالن فوتسال و دیگر امکانات رفاهی به تیم‎ها کمک می‎کند که در پروسه شتابدهی خود فضایی نشاط آور و بدون دغدغه را تجربه کنند. در کنار این‎ها، حضور تیم‎ها در کنار آزمایشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی و اکوسیستمی مشتمل بر 700 نفر محقق و پژوهشگر امکان رشد و هم‎افزایی را ایجاد می‎نماید.

شتابدهنده سورس با برگزاری رویداد دمو دی (Demo Day)  نسل چهارم خود در باغ کتاب تهران در اسفند ماه ۹۷، اقدام به گردهم‎آوری بخش مهمی از اکوسیستم کارآفرینی، سرمایه‎گذاران خصوصی و مسئولین دولتی کرده است.

برچسب‌ها: اکوسیستم استارت‌آپیتوسعه اکوسیستم استارت‌آپیمرکز فناوری و نوآوری سینتکشتابدهنده سورساستارت‌آپشتاب‌دهنده
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.