زمینه سازی برای همکاری استارت‌آپ‌ها برای توزیع میوه شب عید
همکاری کسب‌وکارهای نوپا با وزارت جهاد کشاورزی: ۸

زمینه سازی برای همکاری استارت‌آپ‌ها برای توزیع میوه شب عید

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۱۷:۱۴ | ۸ دقیقه

جلسه مشترک سازمان تعاون روستایی، اداره پست و استارتاپ ها با تسهیل گری مدیر پروژه کسب و کارهای نوپای وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

نوپانا به نقل از اکوموتیو، آقای مهندس حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، در جلسات متعددی توقع خود از مدیران وزارت جهاد کشاورزی را حمایت از کسب و کارهای نوپا و جوانان کارآفرینی دانست که درصدد نوآفرینی و درانداختن طرحی نو در کشاورزی کشور بویژه توزیع محصولات کشاورزی به مردم هستند. به همین جهت مدیر پروژه کسب و کارهای نوپا طی جلسات متعددی با مدیران وزارت جهاد کشاورزی و مدیران سایر دستگاه‌های دولتی به بررسی راه‌کارهایی پرداخته است که از طریق آنها می‌توان مشارکت بیشتر جوانان نوآفرین را در حل مسائل و مشکلات توزیع محصولات کشاورزی شاهد بود.

به همین منظور جلسه مشترکی مابین سازمان تعاون روستایی ایران، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و استارتاپهای توزیع محصولات کشاورزی با تسهیل‌گری مدیر پروژه کسب و کارهای نوپای وزارت جهاد کشاورزی به منظور بررسی راهکارهای مشارکت استارتاپ ها در امر توزیع میوه‌ی شب عید برگزار شد. در این جلسه علاوه بر استارتاپ های حوزه میوه از جمله باسلام، 7 میوه، بروزرسان، کشت کالا و میوا، نمایندگانی از سازمان تعاون روستایی، مدیریت پروژه کسب و کارهای نوپای وزارت جهاد کشاورزی و شرکت ملی پست حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه، دکتر حسین شیرزاد، مدیر سازمان تعاون روستایی، به تشریح ظرفیت‌های این سازمان و فرصت‌های همکاری با استارتاپ ها پرداخت. شیرزاد مشارکت استارتاپ ها در زمینه‌ی توزیع میوه‌ی شب عید در چارچوبی که به ارتقای کیفیت توزیع و دریافت بازخورد از مصرف کنندگان منجر شود را به عنوان فرصتی برای نقش‌آفرینی استارتاپ ها مطرح کرد. وی ابراز امیدواری کرد که درصورت حصول اطمینان از توانایی و ظرفیت استارتاپ ها، مسئولیت توزیع بخشی از میوه‌ی شب عید به آن‌ها سپرده شود.

در ادامه، سجاد عساکره که به نمایندگی از استارتاپ باسلام در این جلسه حضور داشت به تجربه‌ی توزیع میوه توسط این استارتاپ اشاره کرد. وی ظرفیت ایجاد شده در پلتفرم باسلام برای رصد محصول از مرحله تامین تا تحویل به مشتری را نقطه قوت آن برشمرد. نماینده‌ی باسلام نسبت به همکاری با دیگر استارتاپ ها و شرکت پست به منظور پوشش هر چه بهتر نیازمندی‌های مربوط به توزیع میوه‌ی شب عید اعلام آمادگی کرد.

محمد زرندی، مدیرعامل کشت کالا، بر علاقه‌مندی این مجموعه نسبت به ایجاد تعاملات B2C تاکید کرد. وی 50 دفتر نمایندگی کشت کالا در شهرهای مختلف کشور را ظرفیتی دانست که می‌تواند در خدمت نظام توزیع محصولات کشاورزی کشور قرار بگیرد.

سید محمد سیارپور، مدیرعامل هفت میوه، بر آمادگی پلتفرم هفت میوه برای کمک به فرآیند فروش تاکید کرد. وی همچنین از آمادگی هفت میوه برای استفاده از زیرساخت و ظرفیت‌ لجستیکی‌اش، به خصوص ماشین‌های یخچال‌دار، برای انجام هر چه بهتر توزیع میوه خبر داد.

جلسه مشترک سازمان تعاون روستایی، اداره پست و استارتاپ ها با تسهیل گری مدیر پروژه کسب و کارهای نوپای وزارت جهاد برگزار شد.

نماینده‌ی استارتاپ بروزرسان که به عنوان بازار آنلاین محصولات تازه فعالیت می‌کند، میوه را به عنوان یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت این مجموعه مطرح کرد و از امکان ایجاد ظرفیت توزیع تا 150 ماشین یخچال‌دار در این مجموعه خبر داد.

در ادامه‌ی جلسه، دکتر بهزاد اقبال خواه، عضو هیئت مدیره‌ی پست ایران، مشارکت استارتاپ ها در توزیع میوه‌ی شب عید امسال را مستلزم ساده‌سازی مسئله دانست. وی تمرکز استارتاپ ها بر چند محصول محدود و یا ایجاد بسته‌هایی با اندازه‌ی استاندارد را از راهکارهایی برای تحقق این ساده سازی دانست. اقبال خواه همکاری استارتاپ ها در امر توزیع میوه را راهکاری برای افزایش مبادی عرضه و ایجاد حس فراوانی در مصرف کنندگان دانست که می‌تواند به تنظیم بازار کمک کند. وی بر همکاری با استارتاپ ها به عنوان استراتژی اصلی پست برای افزایش ظرفیت‌های خود تاکید کرد و از آمادگی این مجموعه برای همکاری با استارتاپ ها خبر داد.

در پایان جلسه، دکتر شیرزاد، مدیر سازمان تعاون روستایی، هر گونه همکاری با استارتاپ ها را مشروط به عینیت یافتن ظرفیت آن‌ها برای این سازمان دانست و خواستار ارائه‌ی یک راهکار شفاف از سوی استارتاپ ها برای تعامل شد. دکتر حمیدرضا مختاری، مدیر پروژه کسب و کارهای نوپای وزارت جهاد کشاورزی، ابراز امیدواری کرد که تعاملات لازم بین سازمان تعاون روستایی و استارتاپ ها شکل بگیرد تا در برنامه‌ی توزیع میوه‌ی شب عید امسال برای عملکرد هر چه بهتر درآینده تجربه اندوزی شود و زمینه‌ای برای همکاری‌های بیشتر دولت و استارتاپ ها فراهم گردد.

 با توجه به حواشی این جلسه، دکتر مختاری با اشاره به این نکته که با یک جلسه نمی‌توان به نتایج دلخواه دست یافت؛ خواستار برگزاری سلسله جلساتی برای همگرایی آرای استارتاپ ها و سازمان تعاون روستایی و بررسی عملیاتی شیوه‌های تعامل این مجموعه‌ها شد. همینطور تشکیل کنسرسیوم استارت آپ های توزیع محصولات کشاورزی از دیگر پیشنهادات طرح شده در این جلسه بود.

برچسب‌ها: کشاورزیاستارت‌آپکسب‌وکارهای نوپاکارآفرینیمحمود حجتیوزیر جهاد کشاورزیسازمان تعاون روستاییتوزیع میوه شب عید
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.