چهارمین همایش آینده وب و موبایل برگزار شد
به همت مدرسه استانداردهای وب؛ ۸.۷

چهارمین همایش آینده وب و موبایل برگزار شد

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۱۳:۵۲ | ۴ دقیقه

چهارمین همایش آینده وب و موبایل (FOWM) توسط مدرسه استانداردهای وب در تاریخ ۲۹ و ۳۰ آذر ماه در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

نوپانا:  چهارمین همایش آینده وب و موبایل (FOWM) توسط مدرسه استانداردهای وب در تاریخ ۲۹ و ۳۰ آذر ماه در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. روز اول به صورت همایش و با موضوعات شامل اینترنت اشیا، دیجیتال مارکتینگ، مدیریت توسعه نرم‌افزار و هوش مصنوعی بود.

 در روز دوم نیز کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های استفاده از ابزارهای آنلاین هوش مصنوعی، کار با الستیک سرچ، پیاده‌سازی پارکینگ هوشمند و ابزارهای بهینه‌سازی تبلیغات دیجیتال برگزار شد.

در بخش اول همایش سارا ستوده مدیر توسعه کسب‌وکار سایمان‌تک به بررسی این موضوع پرداخت که چرا توسعه‌دهندگان ایرانی کمتر به سمت اینترنت اشیا می‌روند.

از نظر ستوده توسعه‌دهندگان ایرانی به دلیل بالا بودن هزینه‌های سخت‌افزار و در دسترس نبودن آنها، کمبود منابع فارسی در این زمینه برای یادگیری، نداشتن دید کافی از آینده و...  رویکرد مناسبی نسبت به این حوزه از تکنولوژی ندارند و فعالیت‌ها در این زمینه اندک و غیرسازماندهی شده به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش نوپانا، ستوده برای مقابله با این مشکلات راهکارهایی از جنس حضور در شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت اشیا برای گذراندن دوره کارآموزی جهت دسترسی به منابع مورد نیاز، هم‌افزایی، استفاده از تجربه افراد متخصص و بهره‌گیری از شبکه متخصصان ارائه داد.

سپس محمدرضا کامرانی، مدیر پروژه اینترنت اشیا مگفا، درباره تکنولوژی و چالش‌های اینترنت اشیا صحبت کرد. پلتفرم‌های مختلف، زبان‌های برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های مختلف ارتباطی و ... را بررسی و با یکدیگر مقایسه کرد.

در یکی دیگر از بخش‌های جذاب؛ جلال روحانی کارشناس توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال، حمید مجاهدنیا مدیرمحصول و عملیات دیما، توحید علی اشرفی مدیر بازاریابی علی‌بابا و سبا بیوکی مدیر بازاریابی عملکرد بامیلو گفت‌وگوی جذابی درباره نیازهای واقعی بازار دیجیتال مارکتینگ داشتند.

همچنین در بخش گیگ‌تاک همایش، آرش برهمند و جادی میرمیرانی درباره مشکلات روز تکنولوژی و فیلترینگ صحبت کردند و به سوالات شرکت‌کنندگان در یوتیوب پاسخ دادند. سپس امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات، به این گفت‌‌وگو پیوست و به مشکلات داخلی و خارجی که توسعه‌دهندگان و صاحبان کسب‌وکار با آنها روبه‌رو هستند پرداختند.

برچسب‌ها: اینترنت اشیاهوش مصنوعیدیجیتال مارکتینگمدرسه استانداردهای وبگیگ‌تاکسارا ستودهچهارمین همایش آینده وب و موبایل
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.