طراحی سایت رایگان، رویایی که حقیقت ندارد!
رپرتاژ أگهی؛ ۹

طراحی سایت رایگان، رویایی که حقیقت ندارد!

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۴:۰۰ | ۸ دقیقه

با سی‌می پلاس، وب‌ساین خود را آنلاین بسازید.

نوپاناحتما برای شما هم پیش آمده که به دنبال محصولات نرم افزاری، کتاب‌های الکترونیکی و آهنگ‌های مختلف و خلاصه هر چیزی که در دنیای اینترنت وجود دارد، باشید و حتما هم خودتان در ابتدای جستجو، یک کلمه رایگان را تایپ کرده‌اید! بی‌شک وجود چیزهای رایگان برای همه افراد خوش‌آیند است اما واقعیت این است که هیچ گربه‌ای برای رضای خدا موش نمی‌گیرد.

طراحی سایت رایگان هم جز همین دسته است، حتی کمی هم پیچیده‌تر. می‌گویم پیچیده چون مالکیت یک نرم افزار تنها در دست یک شرکت است بنابراین افرادی که آن را کرک می‌کنند، متضرر شناخته نمی‌شوند. سود خرید موسیقی تنها به جیب خواننده و گروهش می‌رود. بنابراین افرادی که این محصولات را به صورت رایگان در اینترنت منتشر می‌کنند، خودشان هیچ ضرری نمی‌کنند بلکه از زحمات دیگران سو استفاده کرده و سود هم می‌برند.

بهتر است بدانید که طراحی سایت در انحصار یک شخص خاص نیست. از طرفی محصولی آماده و واحد هم نیست که بتوان از یکی کپی کرد و همه از آن استفاده کنند. بنابراین اگر به دنبال طراحی سایت حرفه ای و یا صفحه شخصی هستید، دور طراحی سایت رایگان را خط بکشید. 

ترفندهایی با عنوان طراحی سایت رایگان

اگر همین حالا عبارت طراحی سایت رایگان را چه به فارسی و چه به انگلیسی جستجو کنید، لیست بلند بالایی از وب‌سایت‌ها برای شما نمایش داده می‌شود؛ باید بدانید هیچ خدمتی در این زمینه رایگان نیست و این وب‌سایت‌ها از یکی از ترفندهای بهره برده‌اند که آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

۱- طراحی رایگان سایت با سیستم‌های مدیریت محتوا

استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا برای طراحی سایت ارزان قیمت، راه‌حل بسیار خوبی است. این سرویس‌ها در عین حال که وب‌سایتی در اختیارتان می‌گذارند که از نظر موتورهای جستجو، برنامه نویسی خوبی دارد، ارزان قیمت هم هستند اما رایگان نه.

درواقع خود وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است اما برای اینکه بتوانید از افزونه‌های آن استفاده کنید باید هزینه بپردازید. از طرف دیگر خرید هاست هم برای شما هزینه دارد. بنابراین حتی با وردپرس هم نمی‌توانید یک وب‌سایت رایگان طراحی کنید.

۲- طراحی سایت رایگان با سایت ساز

این روزها تعداد زیادی سایت ساز وجود دارد که امکان طراحی سایت شرکتی و صفحه شخصی را به ساده‌ترین شکل ممکن برای شما فراهم می‌کنند اما باید بگوییم همه آن‌ها هزینه دارند و در این مسئله شکی نیست. تفاوت این سایت‌سازها از نظر هزینه، تنها در مدل اقتصادی است که برای آن‌ها تعریف شده است. مثلا سایت ساز خارجیWix  ابتدا به شما امکان طراحی سایت به صورت رایگان را می‌دهد اما تنها حالت پایه در اختیار شماست و امکاناتی ندارید بنابراین برای استفاده از امکانات آن باید هزینه پرداخت کنید.

سایت سازهای ایرانی هم به همین شکل هستند. سی می پلاس یکی از همین سایت سازهاست. سی می پلاس پلن‌های مختلفی را به شما ارائه می‌دهد. هر پلن امکانات خاصی را در اختیارتان قرار می‌دهد و با توجه به این امکانات، هزینه ساخت سایت مشخص می‌شود. اگرچه طراحی سایت با سایت سازهای مختلف از جمله سی می پلاس بسیار کم هزینه است اما این به معنای رایگان بودن آن نیست.

۳- تقلب هوشمندانه

حتما شما هم دیده‌اید که بعد از جستجوی یک عبارت به وب‌سایتی می‌رسید که اصلا مرتبط با موضوع نیست و تنها از کلمه مورد جستجوی شما، در آن سایت زیاد استفاده شده است. این نوعی تقلب است، تقلبی که به واسطه آشنایی با اصول سئو موفق بوده است. درواقع بسیاری از موسسه‌های طراحی وب‌سایت برای اینکه کاربران را به سمت خود جذب کنند از کلمه رایگان در کنار نام خود استفاده می‌کنند اما وقتی به وب‌سایت آن‌ها مراجعه می‌کنید، می‌بینید که چنین چیزی نیست. شاید هزینه طراحی سایت شرکتی و یا صفحه شخصی از طریق این وب‌سایت‌ها پایین باشد اما رایگان نیستند.

۴- مدت تست رایگان

بسیاری از سایت سازها زمانی را (مثلا یک هفته) برای بررسی عملکرد وب‌سایت به شما می‌دهند. در این مدت زمان شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، وب‌سایت را طراحی کرده و از آن استفاده کنید. این خود یک مدل اقتصادی است اما به معنای طراحی سایت رایگان نیست. برخی از کاربران، این مهلت تست رایگان را با طراحی سایت رایگان اشتباه می‌گیرند.

کلام آخر

هیچ چیز رایگانی بی دلیل نیست. ممکن نیست که کسی به شما چیزی را بدهد و در ازای آن چیزی نخواهد. بنابراین فکر طراحی سایت به صورت رایگان را از سرتان بیرون کنید. در عوض اگر به دنبال طراحی سایت ارزان قیمت هستید یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا و یا یک سایت ساز مقرون به صرفه مانند سایت ساز سی می پلاس را امتحان کنید.

همین الان سایت و فروشگاه اینترنتی خود را با سایت ساز سی می پلاس بسازید

برچسب‌ها: طراحی سایتاستارت‌آپسی‌می پلاسسایت‌ساز آنلاینوردپرسwordpress
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.