سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر طرح‌های فناورانه ایجاد می‌شود
طی امضا تفاهم‌نامه معاونت علمی و شرکت گروه پیشگامان کارآفرینی کارن: ۸

سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر طرح‌های فناورانه ایجاد می‌شود

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۶:۱۴ | ۲ دقیقه

معاونت علمی و فناوری سامانه‌ای برای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر طرح‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، جهت شکل‌گیری و توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی می‌کند.

نوپانا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای بند ۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر طرح‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، جهت شکل‌گیری و توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان در کشور طراحی، راه‌اندازی و راهبری می‌شود.

به همین منظور علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی با شرکت گروه پیشگامان کارآفرینی کارن تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد.

⁣طبق این تفاهم‌نامه شرکت گروه پیشگامان کارآفرینی کارن نسبت به ایجاد سامانه‌ای به‌منظور تکمیل چرخه تأمین مالی حوزه دانش‌بنیان و ارائه خدماتی نظیر ارزش‌گذاری، ارزیابی موشکافانه و غیره به سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور اقدام می‌کند.

⁣از مزایای این سامانه می‌توان به ایجاد شبکه سرمایه‌گذاران؛ ایجاد بانک طرح‌های فناورانه و نوآورانه و خلاق؛ ارزیابی طرح‌ها به منظور حصول اطمینان از صحت اطلاعات؛ تشخیص مناسب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی به سرمایه‌گذاران؛ دسترسی سریع سرمایه پذیر به سرمایه‌گذاران؛ ارائه ابزارها و روش‌های نوین تأمین مالی و سرمایه‌گذاری و نیز آموزش و فرهنگ‌سازی استفاده از روش‌های کارآمد تأمین مالی اشاره کرد.

برچسب‌ها: تامین مالی جمعیشرکت‌های دانش‌بنیاناستارت‌آپسرمایه‌گذاریسرمایه‌گذاری خطرپذیرکارن کراد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.