سرمایه‌گذاری هنگفت چین برای توسعه رقیب GPS آمریکا
در مسیر خودکفایی؛ ۸

سرمایه‌گذاری هنگفت چین برای توسعه رقیب GPS آمریکا

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۱۴:۲۲ | ۴ دقیقه

دولت چین هزینه سرسام آوری را به توسعه سیستم موقعیت یابی جغرافیایی بومی اختصاص داده که هدف از آن عدم اتکای آنها به GPS ایالات متحده عنوان شده است.

نوپانا به نقل از دیجیاتو، در حال حاضر تمامی ماهواره های مخابره داده GPS متعلق به نیروی هوایی ایالات متحده هستند و این وابستگی چندان خوشایند دولت هایی مثل چین و روسیه نیست. این کشورها همیشه به دنبال عدم اتکا به آمریکا بوده اند و جنگ تجاری اخیر میان واشنگتن و پکن نیز شرقی‌ها را برای اتکای بیشتر به محصولات بومی مصمم تر ساخته است.

چینی ها تصمیم گرفته اند با سرمایه گذاری ۹ میلیارد دلاری GPS بومی را توسعه دهند که Beidou نام خواهد داشت. پکن تا کنون ۱۸ ماهواره را برای توسعه سیستم موقعیت یابی مذکور روانه فضا کرده که سه مورد آنها در ماه جاری پرتاب شده اند.

سیستم Beidou چین را در تامین داده‌های موقعیت یابی ماهواره ای برای موبایل، ماشین های سبک و سنگین، هواپیماها، قطارها، گجت های مختلف و حتی موشک های هدایت شونده نیز خودکفا خواهد کرد.

این سامانه همین حالا هم در مقیاس کوچکتر و توسط چین و همسایگان آن مورد استفاده قرار می گیرد. «شی جینگ پین»، رییس جمهور چین مدعی است که با تزریق مبلغ مذکور این سامانه تا دو سال دیگر به صورت جهانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

فناوری GPS از بازار پردرآمدی برخوردار است و بر اساس پیش بینی های موسسه آمریکایی Beidou ارزش بازار آن تا سال ۲۰۲۵ به ۱۴۶.۴ میلیارد دلار می رسد. چین هم انتظار دارد که سیستم Beidou تا دو سال دیگر ۵۷.۶ میلیارد درآمدزایی نیز داشته باشد.

کمپانی چینی NavInfo که نقشه های الکترونیکی را برای تسلا و BMW تامین می کند، تا دو سال دیگر ۱۵ میلیون نیمه هادی سازگار با Beidou را تولید خواهد کرد. بازار گسترده چین باعث شده حتی کمپانی های آمریکایی نظیر کوالکام نیز به تولید محصولاتی روی آورده اند که علاوه بر GPS آمریکا قابلیت پشتیبانی از Beidou را نیز داشته باشد.

برچسب‌ها: چینسرمایه‌گذاریGPSتکنولوژیمسیریابی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.