دوره تخصصی آموزش مدیریت هوشمند انرژی با اینترنت اشیا برگزار شد
با حمایت رسانه‌ای نوپانا: ۸

دوره تخصصی آموزش مدیریت هوشمند انرژی با اینترنت اشیا برگزار شد

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۱۴:۴۳ | ۵ دقیقه

این دوره به همت مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و با همکاری سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق(ساتبا) در روز پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ برگزار شد.

نوپانادوره تخصصی آموزش مدیریت هوشمند انرژی با اینترنت اشیا و با حضور جمعی از کارشناسان، دانشجویان و اعضای محترم پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری برق(ساتبا)، دانشگاه شریف، صنایع مخابرات ایران، همراه اول، دانشگاه علم و صنعت ودیگر نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر درمحل پژوهشگاه نیرو برگزار گردید.

در زمان شروع دوره، جناب آقای مهندس قیصری، دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا، ضمن خوش آمدگویی به حضار، در خصوص اهمیت حفظ و صرفه جویی و استفاده بهینه از نفت، گاز، برق، آب و انرژی های تجدید پذیر، اعلام نمودند که: «هدف از برگزاری دوره IoT Energy آموزش راهکارهای مدیریت هوشمند انرژی و نیز مزایای استفاده از آن است.»

این دوره در پنج بخش مجزا و تحت عناوین: معرفی جامع اینترنت اشیا و اقتصاد اینترنت اشیا، مدیریت هوشمند انرژی در ساختمان ها و سازمان ها، برنامه مدیریت مصرف انرژی درصنعت برق، نظام نامه های حمایت از هوشمند سازی انرژی در کشور، بررسی نمونه پیاده سازی شده در کشور، کاربرد بلاکچین در هوشمند سازی انرژی، بررسی طرح فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی (فهام) برگزار گردید.

برخی از نکات ویژه‌ای که در این دوره توسط مدرسین محترم، آقای مهندس«مجتبی حسین یاری»، آقای دکتر« مهدی عباپور»، آقای مهندس «امیرسعید ایلوخانی» و آقای مهندس «میثم رضاییان» مطرح گردید، عبارتند از:

-مفاهیم اولیه، تاریخچه، معماری، زنجیره ارزش اینترنت اشیا

-اقتصاد اینترنت اشیا

-استفاده از هوشمندی در افزایش ضریب حفظ جان مراجعه کنندگان به اماکن عمومی و مسکونی در زمان آتش سوزی

-کنترل بحث مصرف انرژی ومدیریت آن

-نحوه مدیریت مصرف آب در بخش های مختلف مخصوصا کشاورزی و کاهش چشمگیر مصرف حجم آب در بحران خشکسالی

-معرفی زنجیره بلوکی

-چالش های زنجیره بلوکی در انرژی

-پروژه های انجام شده در زنجیره بلوکی و حوزه انرژی

-نظامنامه های حمایت از هوشمندسازی انرژی در کشور

-بررسی نمونه پیاده سازی شده در کشور

از نکات قابل توجه این دوره بررسی هزینه درآمد حاصل از پیاده سازی چندین راهکار هوشمند سازی انرژی در حوزه آب و برق بود که نتایج پیاده سازی این راهکارها به صورت شفاف تر برای حاضرین بیان شد.

هم اکنون این امکان برای اشخاص و یا شرکت ها و سازمان ‏های علاقمند فراهم است تا در صورت تمایل به برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری، از طریق ایمیل info@iotiran.com و یا تلفن ۰۲۱۷۷۱۹۹۱۵۴ با مرکز ارتباط برقرار نمایند.

برچسب‌ها: اینترنت اشیاIOTدوره تخصصی مدیریت هوشمند انرژی با استفاده از اینترنت اشیامدیریت هوشمند انرژیIoT Energy
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.