رونمایی از محصولات جدید مزرعه‌ای درون جعبه‌ سیاه
کشت با حداقل مصرف آب ۸

رونمایی از محصولات جدید مزرعه‌ای درون جعبه‌ سیاه

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۱۲:۱۶ | ۵ دقیقه

استارت‌آپی برای مقابله با بحران بی‌آبی.

نوپانا: اولین کنفرانس پروژه مزارع ایران با میزبانی شرکت مزرعه‌ای درون جعبه سیاه و با حضور معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، معاونت کسب و کارهای نوپای جهاد کشاورزی، نهاد ریاست جمهوری، شهرداری تهران، شرکت‌های سرمایه گذاری، گلخانه داران و فعالین اقتصادی کشور و جمعی از کافه‌‌داران و رستوران‌‌های مطرح شهر تهران، در روز ۳۰ام آبان ماه در تهران برگزار شد.

در این کنفرانس، جناب آقای محمد ملکی، بنیان‌گذار استارت‌آپ بلک گرو باکس بر اهمیت استفاده از فناوری‌های جدید و به روز دنیا در تولید محصولات کشاورزی و توانایی رقابت با شرکت‌های خارجی در صنعت تولید مواد غذایی سالم در کشور، تأکید داشتند و توضیحاتی اجمالی در مورد این شرکت خدمت حاضرین اعلام نمودند.

معاون آب و خاک وزارت کشاوزری با تأکید بر شرایط اقتصادی کشور و با توجه به اهمیت پشتیبانی از تولیدات داخلی، حمایت کامل و همه جانبه خود را از شرکت مزرعه‌ای درون جعبه سیاه اعلام نمودند و لزوم دریافت مجورهای لازم را برای عرضه هر چه سریع‌تر محصولات این شرکت در بازار داخلی کشور، اذعان نمودند.

خانم مونا مشهدی سرپرست تولید املاح شرکت مزرعه‌ای درون جعبه سیاه، توضیحاتی تخصصی در مورد محلول فوسیوم ۷۵، اولین محلول تولید شده در این شرکت پرداخت و بر قابلیت بالای این محصول برای رقابت در سطح جهانی تأکید نمود. همچنین در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات محلول استوک، محصول تولید شده دیگر در این شرکت هم توضیحاتی گفته شد و نتایج حاصل از تحقیقات و بررسی‌های انجام شده را خدمت حاضرین در این کنفرانس مطرح نمود.

علیرضا اصغری زاده مدیر ارشد فناوری شرکت مزرعه‌ای درون جعبه سیاه، توضیحاتی در مورد نرم افزار و سخت افزار استفاده شده در مزارع کانتینری این شرکت ارائه کرد.  او ادامه داد این امکانات در مزارع هوشمند امروزی، زمینه توانایی تولید آسان‌تر و راحت‌تر را برای کشاورزان کشور فراهم خواهد کرد.

در این کنفرانس جمعی از گلخانه داران فعال در سطح استان تهران و البرز حضور داشتند. مهندس رهامی یکی از سرپرستان شهرک گلخانه‌ای هشتگرد، با اعلام تست موفق محلول فوسیوم ۷۵ که در تعدادی از گلخانه‌های موجود در استان البرز صورت گرفته است، ابراز داشت که این محصول از کیفیت بالاتی برخوردار است و همچنین عملکردی مشابه نمونه‌های خارجی خود دارد و با توجه به امکان تولید این محلول در داخل کشور زمینه کاهش قابل توجهی از هزینه‌های پرداختی توسط گلخانه‌داران کشور خواهد شد.

در ادامه در بخش پرسش و پاسخ مدیران ارشد شرکت مزرعه‌ای درون جعبه سیاه، پاسخگوی سؤالات ایجاد شده برای حاضرین و فعالان صنعت در مورد مزارع و محصولات گیاهی بودند و سپس محصولات ارگانیک گیاهی تولید شده در این شرکت را مشاهده و استفاده نمودند.

برچسب‌ها: کشاورزیحل بحران آبمزرعه‌ای درون جعبه سیاه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.