اپل ارزش سهامی که طی ۳۰ سال به دست آورده بود را در چند هفته از دست داد
دوران سخت شرکت اپل؛ ۸

اپل ارزش سهامی که طی ۳۰ سال به دست آورده بود را در چند هفته از دست داد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۵:۱۷ | ۳ دقیقه

سهام اپل روز دوشنبه کاهشی نسبی را تجربه کرده و سهم آیفون از بازار فروش گوشی‌های هوشمند نیز بیشتر از ۵ درصد کاهش یافته است. نتیجه این اتفاقات پایین آمدن ارزش این کمپانی به زیر ۱ تریلیون دلار است که پیش از این در تابستان به آن رسیده بود.

نوپانا به نقل از دیجیاتو، بر اساس گزارش تحلیلگران یکی از دلایل اصلی این اتفاق کاهش فروش آیفون نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است. بعد از آن که تک سهام اپل در بازار با قیمت ۲۳۲ دلار معامله می‌شد و ارزش این کمپانی به ۱.۱۶ تریلیون دلار رسیده بود، اپل نزدیک به ۱۹۰ میلیارد دلار از ارزش خود را تنها طی مدت زمان ۵ هفته از دست داده است.

برای آن که بزرگی عدد ۱۹۰ میلیارد دلار را درک کنید جالب است بدانید که از زمان تاسیس این کمپانی در سال ۱۹۸۰، نزدیک به ۳۰ سال طول کشید تا ارزش سهام آن به رقم ۱۹۰ میلیارد دلاری برسد که آن‌ را در ۵ هفته از دست داده است.

اپل
 

همچنین و همان‌طور که پیش از این هم گفته بودیم، فروش آیفون کم‌ قیمت‌تر اپل یعنی مدل XR با قیمت ۷۴۹ دلاری در حد انتظارات این کمپانی نبوده و حتی این استقبال کم باعث شده بعضی از خط های تولید آیفون XR تعطیل شوند.

البته اپل تنها کمپانی بزرگی نیست که بخشی از سهام خود را از دست داده و برندهایی همچون فیسبوک، نتفلیکس، گوگل و آمازون هم در حال تجربه چنین شرایطی هستند.

یکی از دلایل اصلی کاهش سهام اپل و کاهش درآمد بخش موبایل برندهایی همچون سامسونگ به رکود فعلی بازار جهانی موبایل برمی‌گردد. بسیاری اعتقاد دارند که تکنولوژی‌های جدید به کار رفته در گوشی‌هایی که اخیرا به بازار عرضه شده‌اند، آنقدر جذاب نیستند که کاربران علاقه‌ای به هزینه کردن و خریدن یک گوشی جدید داشته باشند.

نظر شما در مورد کاهش سهام اپل چیست؟

برچسب‌ها: اپلشکستکاهش سهامآیفون XRسامسونگ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.