هوش مصنوعی میلیون‌ها شغل را خواهد بلعید
در آینده‌ای نزدیک؛ ۸

هوش مصنوعی میلیون‌ها شغل را خواهد بلعید

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۸/۱۰ - ۱۲:۱۵ | ۵ دقیقه

بالغ بر 41 درصد از شرکت‌های بریتانیایی بر این باورند که هوش مصنوعی به طور کامل جایگزین کارکنان و فعالیت‌های آنها خواهد شد.

نوپانا به نقل از فصل اقتصاد، با توجه به گسترش روزافزون فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی (artificial intelligence) و یادگیری ماشینی (machine learning) در صنایع و حوزه‌های مختلف تکنولوژی و غیره، بسیاری از شرکت‌های فعال در عرصه‌های گوناگون معتقدند که این فناوری‌ها به صورت کامل فعالیت‌هایشان را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد، به گونه‌ای که دیگر نیازی به وجود چنین استارتاپ و شرکت‌هایی در جهان نخواهد بود و کارکنان آنها نیز با روبات و رایانه‌های مجهز به هوش مصنوعی جایگزین خواهند شد.

تازه‌ترین تحقیقات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بالغ بر 41 درصد از شرکت های فعال در بریتانیا از توسعه زودهنگام و سریع فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی واهمه دارند چراکه بر این باورند که این فناوری‌ها تا پنج سال آینده جای منابع انسانی، کارشناسان، متخصصان و تمامی تجهیزات موردنیاز آنها را خواهد گرفت و به عبارتی دیگر هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک موجب از بین رفتن تجارت و کسب و کار آنها خواهد شد. 

این در حالی است که 51 درصد از صاحبان این کسب و کارها هیچ استراتژی و سیاست‌گذاری برای بهره‌گیری از مزایای هوش مصنوعی در فعالیت‌های تجاری خود اتخاذ نکرده‌اند.

به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، آن دسته از شرکت‌هایی که تاکنون به بهره گیری از فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی در کسب و کار خود فکر نکرده‌اند، در خطر نابودی بیشتری قرار دارند چراکه آینده شرکت‌های تجاری و کسب و کارهای موفق به فناوری‌های جدید تعلق خواهد داشت و صاحبان مشاغل و شرکت‌های کوچک با استراتژی‌های قدیمی حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

البته کلر بارکلی، مدیر عملیاتی ارشد مایکروسافت در بریتانیا نظر دیگری دارد و در این خصوص به گزارشگر شبکه CNBC می‌گوید: همانند هر تغییر دیگری در جهان، بهتر است کسب و کارهای فعال در کشورهای مختلف کاری نکنند چراکه هم‌اکنون کاری بجز این از آنها ساخته نیست.

وی افزود: اگر هوش مصنوعی به مرحله تکامل و شکوفایی خود برسد، هر حوزه‌ای را که لازم باشد، تحت سلطه خود در خواهد آورد و ما نه‌تنها نباید جلوی این اتفاق را بگیریم بلکه باید به توسعه و تسریع آن نیز کمک کنیم.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: تمامی حوزه‌های مختلف و کسب و کارهای جهان سرانجام یک روز تحت سلطه هوش مصنوعی درخواهند آمد.

در نظرسنجی‌های دیگری که در سراسر جهان صورت گرفته است، می‌توان نتیجه گرفت که میلیون نفر از کارمندان و کارشناسانی که در حوزه مختلف در شرکت‌های جهان مشغول بکارند، نیز تحت تاثیر توسعه هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت و شغل خود را از دست خواهند داد.

برچسب‌ها: یادگیری ماشینAIArtificial intelligencemachine learningتکنولوژیاستارت‌آپهوش مصنوعی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.