لنسریفای، بازارکار دانشجویی ایران
معرفی استارت‌آپ‌های ایرانی: ۹.۳

لنسریفای، بازارکار دانشجویی ایران

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۱۳:۰۱ | ۸ دقیقه

در این مطلب قصد داریم استارت‌آپی را به شما معرفی کنیم که در زمینه انجام پروژه‌های برون‌سپاری شده توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها فعالیت دارد.

نوپانا: یکی از مشکلاتی که در شرایط ویژه اقتصادی کشور برای کسب‌وکارها و شرکت‌ها ایجاد شده، بحث پیدا کردن نیروی کار متخصص است. از طرفی افراد با مهارت، همیشه با مشکل پیدا کردن کار و گرفتن پروژه برای خود موجه هستند.

لنسریفای پلتفرمی است برای ارتباط بین افرادی که به دنبال کار پاره وقت، دورکاری یا افرادی که تصمیم دارند پروژه‌های‌شان را برون‌سپاری کنند. در لنسریفای افراد براساس مهارت‌های‌شان و در ازای انجام پروژه‌های مختلف دستمزد دریافت کنند.

مریم بهاری، یکی از هم‌بنیانگذارن این استارت‌آپ در خصوص چگونگی شروع کسب‌وکار خود به خبرنگار نوپانا می‌گوید: «در همان سال‌های اول دوره کارشناسی همیشه دغدغه‌ای که اذیتم می‌کرد این بود که می‌دیدم دانشجوها فقط صرفا درس می‌خوانند و علاقه بسیار کمی به مهارت‌آموزی دارند. دانشجوها معمولا بعد از اتمام درس توقع دارند که به سرعت مشغول کار شوند؛ متاسفانه نظام آموزشی نقص دارد و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار را آموزش نمی‌دهد. به همین دلیل خود دانشجویان باید به دنبال راه‌حل بودند و با بازار کار آَشنا می‌شدند. دانشجوها باید مهارت‌های لازم را می‌سنجیدند و در هنگام تحصیل، به مهارت آموزی نیز می‌پرداختند.»

او ادامه داد: «از همین‌جا بود ایده لنسریفای شکل گرفت. در ابتدا قرار بود پروژه‌های بازار کار را جذب کرده و به دانشجویان معرفی کند تا متوجه نیاز واقعی بازار کار شوند. پس از شکل‌گیری اولیه ایده، آن را با مهتاب نصراله‌پور مطرحش کردم؛ چون ایده یکی از مشکلات و دغدغه‌هایی بود که خود او با آن روبه‌رو بود و مطالعه زیادی داشت، علاقه‌مند شد و بدین صورت هسته اولیه تیم شکل گرفت. ما شش ماه روی نیازسنجی بازار کار کردیم و بعد از آن نمونه اولیه را ساختیم. در طی این فرآیند تیم را گسترش دادیم و در حال حاضر تیم لنسریفای از ۶ نفر تشکیل شده که تخصص بچه‌ها مارکتینگ، سئو، برنامه نویسی و کانتت می‌باشد.»

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت لنسرفای با فریلنسرها و پروژه‌های انجام شده آشنا شوند.

در لنسریفای دو نوع کاربر تعریف می‌شود. اول کارفرمایان هستند که می‌توانند پروژه‌های‌شان را در این وب‌سایت قرار دهند تا توسط افراد با مهارت انجام شود. مراحل کار بدین صورت است که کارفرما پروژه را تعریف می‌کند، فریلسنرهایی که مهارت مرتبط با انجام پروژه را دارند، رزومه‌ها و قیمت پیشنهادی خود را روی پروژه ارسال می‌کنند و کارفرما پس از بررسی، پروژه را به بهترین شخص واگذار می‌کند.

پس کارفرمایان بدون صرف وقت و انرژی برای یافتن افراد با مهارت، در کمترین زمان ممکن به جامعه فریلنسرها دسترسی پیدا می‌کنند و کارشان با هزینه کمتر و با اطمینان خاطر انجام می‌شود.

کاربران دیگر این استارت‌آپ فریلنسرها هستند؛ یعنی افراد با مهارتی که علاقه به کار پاره وقت و دورکاری دارند. فریلنسرها می‌توانند پروژه‌های مرتبط با مهارت خود را پیدا کنند و در ازای انجام آنها، دستمزد خود را دریافت کنند.

سیستم پرداخت دستمزد در لنسریفای با امنیت بالایی تعبیه شده است. بدین صورت که دستمزد فریلنسر پس از اعلام رضایت کارفرما بابت کیفیت کار به او پرداخت خواهد شد. همچنین به کاربران اجازه دسترسی آزاد طرفین برای ارتباط و انجام بهتر پروژه داده خواهد شد.

بهاری در خصوص مهم‌ترین دغدغه کسب‌وکار خود گفت: «مهم‌ترین دغدغه ما این است که افراد در سنین پایین‌تر شروع به مهارت آموزی کنند. جامعه امروزی ایران به شدت احتیاج به افراد با مهارت و باانگیزه دارد. از مسئولین خواستاریم بستر گسترش لنسریفای را فراهم کنند. ما در حال حاضر در تهران فعالیت خود را آغاز کردیم اما این پلتفرم برای تک‌تک افراد با مهارت در تمامی شهرهای ایران است. ما امیدواریم با کمک مسئولین و رسانه‌ها، بستری مناسب برای اشتغال جوانان فراهم کنیم.»

همچنین او افزود: «دنیای امروز به سمت الکترونیکی و اینترنتی شدن در حرکت است و در سال‌های آینده نیز به حذف نیروی حضوری انسانی، رفت‌وآمد‌ها و هزینه‌های بالای شرکت‌ها برای استخدام افراد پیش خواهد رفت؛ به طوری که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۴۰ بالغ بر ۷۸ درصد کارها به صورت دورکاری انجام خواهد شد. در جامعه ایران هم به دلیل مشکلات اقتصادی و هزینه بالای شرکت‌ها، برون‌سپاری کارها یکی از راه‌حل‌های دوام و بقای شرکت و کاهش هزینه‌هاست. در پنج سال آینده لنسریفای، به عنوان اصلی‌ترین بستر برای رشد کسب‌وکارها و اشتغال نیروی فعال و با مهارت در ایران شناخته می‌شود.»

در لنسریفای می‌توانید با خیال راحت پروژه‌های‌تان را برون‌سپاری کنید و از کیفیت کار و قیمت آن اطمینان خاطر داشته باشید.

برچسب‌ها: معرفی استارت‌آپ‌های ایرانیکارفرمایاندانشجویاندورکاریبرون‌سپاریلنسریفایبازارکار دانشجویی ایرانکار پاره وقتlancerify
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.