کدام استارت‌آپ‌های ایرانی به جی‌تکس ۲۰۱۸ می‌روند؟
فرش قرمز اتاق تهران برای خودنمایی جهانی کسب‌و‌کارهای نو ۸

کدام استارت‌آپ‌های ایرانی به جی‌تکس ۲۰۱۸ می‌روند؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۱۴:۳۲ | ۱۱ دقیقه

۱۸ تیم استارت‌آپی ایران که از سوی اتاق بازرگانی تهران برای حضور در رویداد جی‌تکس ۲۰۱۸ دبی داوری و انتخاب شدند، چمدان‌هایشان را برای سفر به بزرگترین رویداد فناوری خاورمیانه بسته‌اند.

نوپانا به نقل از بازارکار، هفته فناوری جیتکس دبی از روز یکشنبه 22 مهرماه به مدت پنج روز آغاز به کار خواهد کرد. در جی‌تکس 2018 دبی، اتاق بازرگانی تهران به مانند سال گذشته، غرفه‌ای را در بخش «ستاره‌های آینده جی‌تکس» در اختیار گرفته‌است تا شرکت‌های نوپای فناوری و استارت‌آپ‌های ایرانی بتوانند در این غرفه، تولیدات خلاقانه خود را برای جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی به نمایش گذاشته و امکان همکاری با دیگر استارت‌‎آپ‌های جهانی را به محک بگذارند.

تیم‌های منتخب از ایران که با حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران راهی نمایشگاه فناوری دبی می‌شوند، پس از فراخوان این اتاق و طی چندین مرحله داوری تخصصی، در فهرست مسافران امسال نمایشگاه جی‌تکس 2018 دبی قرار گرفتند.

سال گذشته، 12 تیم استارت‌آپی ایران با حمایت اتاق تهران در هفته تکنولوژی جی‌تکس دبی حضور داشتند و از میان آنان یک استارت‌آپ ایرانی موفق شد به دور نهایی جایزه 180 هزار دلاری جی‌تکس 2017 دبی راه یابد. در جی‌تکس 2017 دبی، بیش از 4500 بنگاه فناورانه و استارت‌آپ از سراسر جهان شرکت کردند و امسال نیز استارت‌آپ‌های بزرگ و کوچک از گوشه و کنار جهان قرار است خود را به امیرنشین دبی برسانند و دستاوردهای فناورانه جدیدی را به جهان معرفی کنند.

اما در غرفه اتاق تهران در جی‌تکس 2018 کدام استارت‌‎آپ‌های ایرانی حضور دارند و چه ایده‌های فناورانه‌ای قرار است از سوی جوانان ایرانی به نمایش گذاشته شود؟

در میان 18 استارت‌آپ ایرانی حاضر در غرفه اتاق بازرگانی تهران در جی‌تکس 2018 دبی، استارت‌آپ‌های مبتنی بر خدمات آنلاین بیشترین حضور را دارند.

 نومد تورز (Nomad.tours) و فلکسا (Felexa) دو استارت‌آپی هستند که خدمات گردشگری را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

استارت‌آپ Nomad گردشگران خارجی را برای ورود به ایران ترغیب کرده و تورهای تفریحی از مناطق مختلف ایران را به آنان معرفی می‌کند.

در استارت‌آپ Felexa نیز گردشگران تجربیات و تصاویر جاذبه‌های گردشگری ایران را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و کاربران می‌توانند به صورت مستقیم با گردش‌بَران محلی گفت‌وگو کرده و از خدمات گردشگری آنان استفاده کنند.

پاک‌لین (paklean) استارت‌آپ دیگری است که خدمات خشکشویی آنلاین ارائه می‌دهد. با پلت‌فرم طراحی شده این استارت‌آپ، کاربر می‌تواند کفش و لباس‌ کثیف خود را در هر کجای تهران که باشد، تحویل دهد و چند ساعت بعد، تمیز و اتوکشیده تحویل بگیرد.

کارگو24 (Cargo24) دیگر استارت‌آپ ایرانی حاضر در جی‌تکس 2018 دبی است که خدمات حمل‌و‌نقل بار جاده‌ای و بین‌المللی را به کاربران خود می‌دهد. این پلت‌فرم به گونه‌ای طراحی شده است که کاربر می‌تواند بار خود در هر ابعاد را برای حمل و جابه‌جایی روی این وب‌سایت بارگذاری کرده و رانندگان ترانزیت با اعلام نرخ پیشنهادی، بار را جابه جا کنند.

نکسو (Nexo) نیز که امسال به غرفه اتاق تهران در جی‌تکس 2018 دبی راه پیدا کرده، یک پلت‌فرم آنلاین ارائه خدمات فنی، تخصصی و عمومی است. کاربران از طریق این استارت‌آپ متولد شده در اوایل سال 97، می‌توانند از لوله‌کش و برق‌کار و نقاش تا نظافت‌چی و پزشک و وکیل را تنها با چند کلیک از وب سایت و یا اپلیکیشن نکسو دریافت کنند.

یوچک (Ucheck) نظرسنجی‌های آنلاین را روی وب و اپلیکیشن برای کاربران ساخته و منتشر می‌کند و به سازندگان نظرسنجی‌ها این امکان را می‌دهد تا داده‌های به دست آمده را گزارش‌گیری و تحلیل کنند.

مانی‌بُن (Manibon) نیز استارت‌آپی است که در زمینه راه‌اندازی باشگاه مشتریان بر اساس تحلیل رفتار مشتری، کار می‌کند. مانی‌بن در واقع با تحلیل رفتار مشتریان، حس وفاداری را در آنان به کسب و کارها را ایجاد می‌کند.

در گروه استارت‌آپ‌های ایرانی که امسال، اتاق تهران به جی‌تکس 2018 دبی خواهد برد، سه استارت‌آپ در حوزه سلامت نیز حضور دارند.

زوپ (Zoop) یک استارتاپ ویزیت آنلاین ویدئویی میان پزشک و بیمار است که سال 93 طراحی و تولید آن آغاز شد و پیاده‌سازی امکان ویدئویی آن در شهریور 1397 به پایان رسید. زوپ تنها اپلیکیشن ایرانی دارای دانش و قابلیت ارتباط ویدئویی داخل کشور میان پزشک و بیمار است.

از سنس (Az sense) دیگر استارت‌آپ حوزه سلامت است که راهی رویداد جی‌تکس 2018 دبی می‌شود. این استارت‌آپ مانیتورینگ‏های علائم حیاتی که در آمبولانس‏ها و اورژانس‏ها استفاده می‏شوند را به خوانشگر مورد نیاز برای تشخیص سکته قلبی مجهز می‌کند.

ویتامید (Vitamid) دیگر استارت‌آپ اعزامی به جی‌تکس 2018 است که امسال برای نمایش توانمندی‌های فناورانه در حوزه سلامت از ایران، راهی این همایش بزرگ می‌شود.

امسال نیز به مانند سال گذشته و جی‌تکس 2017، استارت‌آپ‌هایی از ایران با رویکرد بلاکچین و رمز ارزها پا به جی‌تکس 2018 خواهند گذاشت.

نوبیتکس (Nobitex) از جمله کسب‌و‌کارهای خلاقانه این حوزه است. نوبیتکس پلت‌فرم حرفه‌ای برای مبادله دارایی‌های دیجیتال مانند رمزارزها و توکن‌های مبتنی بر دارایی است که توسط متخصصان داخلی و با دانش بومی تولید شده است.

والکس (Wallex) دیگر استارت‌آپ این بخش است که بر اساس ارائه درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال و پلت‌فرم تبادل ارزهای دیجیتال با امنیت بالا و پوشش متنوع کوین‌ها خلق شده است.

دری‌کوین (Dericoin) استارت‌آپی است که در ابتدا با استراتژی آموزشی با استفاده از اولین بلاگ آموزشی ارزهای رمزنگارش شده شروع به کار کرد و اکنون در مرحله تست پلت‌فرم معاملاتی است. 
تازه‌‌واردهای شبکه‌های اجتماعی

استارت‌آپ‌هایی با تم شبکه‌های اجتماعی نیز امسال دو نماینده در جی‌تکس 2018 دبی دارند.

امجی (Emji) یک پلت‌فرم شبکه اجتماعی است که با هدف ساده‌سازی روابط و برقراری ارتباطات و همچنین خرید و فروش آنلاین در فضای مجازی پایه گذاری شده است. طراحان این استارت‌آپ به دنبال خلق یک بازار جدید در بستر شبکه اجتماعی هستند.

کَلگرام (Kalgram) نیز که کل‌کل کردن‌های فوتبالی را به فضای مجازی آورده، شبکه‌ اجتماعی است که طرفداران فوتبال را دور هم جمع کرده و با انتخاب تیم، به کل‌کل با همدیگر مشغول می‌کند.

در میان تیم‌های اعزامی اتاق تهران به جی‌تکس 2018 دبی، دو گروه با موضوع هوش مصنوعی پا به این عرصه بین‌المللی گذاشته‌اند.

کارو ال (Caro Al) از جمله استارت‌آپ‌های این بخش است. این استارت‌آپ ایرانی، راهکارها و کاربردهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای کسب‌وکارها و حوزه‌های مختلف را ارائه می‌دهد.

اگزا (Exa) نیز استارت‌آپی است که با جمع‌آوری گسترده اطلاعات، به استفاده‌کنندگان از آن قدرت بیشتری برای تحلیل و پیش‌بینی مسائل ارائه می‌دهد.

استارت‌آپ Arthibition که در زمینه خرید و فروش آثار هنرهای تجسمی در بستر وب و فضای مجازی راه‌اندازی شده است، پلتفرمی است که در اوایل سال 2015 میلادی ایجاد شد و هنرمندان، مجموعه‌داران و گالری‌ها را به خریداران آثار هنری و هنردوستان متصل می‌کند.

برچسب‌ها: استارت‌آپجیتکس ۲۰۱۸اتاق بازرگانی ایرانGITEX 2018
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.