۵۰ میلیون کاربر فیسبوک، قربانی حمله اینترنتی هکرها شدند
پس از فروش اطلاعات کاربران ۸

۵۰ میلیون کاربر فیسبوک، قربانی حمله اینترنتی هکرها شدند

توسط هومن کیا | ۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۱۴:۱۳ | ۳ دقیقه

بنابر دلایل امنیتی، دسترسی ۹۰ میلیون کاربر فیسبوک به اکانت هایشان قطع شد.

نوپانا: اگر با فیسبوک آشنایی داشته باشید می‌دانید که قابلیت ویو از (View as) به فیسبوک افزوده شده بود که به وسیله آن می‌توانستید متوجه شوید حساب کاربریتان چطور برای دیگران نمایش داده می‌شود و چه بخش‌هایی برای آن‌ها قابل مشاهده است یا خیر. حال فیسبوک اعلام کرده که به وسیله همین قابلیت، هکرها توانسته اند کنترل ۵۰ میلیون حساب کاربری آن را در دست بگیرند.

فیسبوک اعلام کرده است که هکرها و محل استقرارشان را شناسایی کرده و به کمک مقامات پلیس در حال پیگیری این قضیه می‌باشند؛ این شبکه اجتماعی همچنین خبر داده است که بعد از اعمال تغییراتی که روی قابلیت آپلود ویدیو در فیسبوک ایجاد کرده‌اند این آسیب پذیری ایجاد شده و اکنون مشکلات آن برطرف شده است.

به علت آن‌که تغییرات اعمال شده در جولای سال گذشته صورت گرفته بود، نایب رئیس بخش مدیریت محصول فیسبوک اعلام کرد که تاکنون مشخص نیست چه زمان از این حفره سوءاستفاده شده است.

فیسبوک اعلام کرده علاوه بر وادار کردن ۹۰ میلیون کاربر به بازگشت به حساب‌های کاربری خود، ویژگی ویو آز را غیرفعال می‌کند تا بررسی‌های لازم امنیتی را انجام دهد این درحالی است که حدود ۴۰ میلیون کاربر دیگر نیز در معرض خطر هک قرار دارند. به هرحال طبق بیانیه فیس بوک لازم نیست کاربران پسورد خود را عوض کنند.

برچسب‌ها: فیسبوکمارک زاکربرگهکرهک هک شدن فیسبوکfacebookشبکه اجتماعی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هومن کیا

هومن کیا

هومن کیا، دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد تهران جنوب است. او به مدت ۲ سال سابقه تولید محتوا و برنامه نویسی را دارد. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.