هکرها در ژاپن ۶۰ میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت کردند
نشریه کوین تلگراف اعلام کرد: ۸

هکرها در ژاپن ۶۰ میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت کردند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۶:۳۹ | ۳ دقیقه

افزایش قیمت ارز مجازی و روند رو به رشد آن سبب شده است که این پول دیجیتال، هدف سارقین قرار بگیرد.

نوپانا به نقل از پرداخت برتر، بر اساس خبری که روز پنج‌شنبه هفته گذشته توسط مالکین یک صرافی ارز مجازی به نام زایف منتشر شده است، هکرها در ژاپن حدود ۵۹ میلیون دلار از این صرافی سرقت کرده‌اند.

طبق اعلام نشریه کوین تلگراف، این اتفاق در تاریخ ۱۴ سپتامبر رخ داده است. شرکت Tech Bureau که صرافی زایف متعلق به آن است، در تاریخ ۱۷ سپتامبر متوجه مشکلی شد و یک روز بعد، از هک شدن سرورهایش خبر داد.

صرافی زایف مبلغی معادل ۵۹۶۶ بیت‌کوین از دست داده است. پول‌های سرقت‌شده از نوع بیت‌کوین، بیت‌کوین کش و مونا‌کوین است.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، Tech Bureau اعلام کرده است که جهت جبران ضرر مالی مشتریانش و بازگرداندان مبلغ سرقت‌شده به آن‌ها اکثریت سهام خود را به سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات مالی خواهد فروخت.

عملکرد معاملات ارز دیجیتال شبیه معاملات بازار بورس است که بر اساس رمزنگاری و با شبکه‌های کامپیوتری انجام می‌شود. ساختار خود ارز‌ها طوری طراحی شده است که دستکاری آن‌ها سخت و غیرممکن باشد، ولی در هنگام معاملات امکان سرقت وجود دارد.

در سال ۲۰۱۴ شرکت ژاپنی MT GOX که یکی از بزرگترین شرکت‌های مبادله ارز در جهان بود، پس از تأیید سرقت ۴۷۳ میلیون دلار توسط هکرها، اعلام ورشکستگی کرد.

در اوایل سال ۲۰۱۷ نیز بعد از اینکه ارزش بیت‌کوین رشد قابل توجهی یافت، از صرافی ژاپنی دیگری به نام کوین‌چک، مبلغی معادل ۵۰۰ میلیون دلار توسط هکر‌ها ربوده شد.

به گزارش مجله فورچون، مبادلات ارز مجازی در سال جاری حدود پنج مورد سرقت را تجربه کرده است و شاید این امر مهم‌ترین دلیل خارج شدن سرمایه‌گذاران بزرگ از این بازار است.

برچسب‌ها: ارز دیجیتالبیت کوینهکرژاپنارز رمزگذاری شدهصرافیسرقت ارز دیجیتال
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.