آیا خودرو‌های بی‌سرنشین جانشین ابر اتومبیل‌های امروزی می‌شوند؟
پر طرفدار‌های گران‌قیمت ۲۰۱۸ ۸

آیا خودرو‌های بی‌سرنشین جانشین ابر اتومبیل‌های امروزی می‌شوند؟

توسط هومن کیا | ۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۱۵:۰۴ | ۱۲ دقیقه

در این مطلب با ۱۰ اتومبیل محبوبی که همه ما آرزو رانندگی با آن‌ها را داریم آشنا خواهید شد.

نوپانا: بشر همواره در حال پیشرفت، و خلق ابزار و وسایلی بوده که زندگی را برایش آسان‌تر کند. از جمله اختراعات می‌توان به اتومبیل اشاره کرد که وظیفه‌اش ایجاد سهولت در رفت‌وآمد است.

مخترعان پس از رفع این نیاز، با چالش دیگری مواجه شدند که آن «سرعت» بود! از همین رو برای خلق اتومبیلی سریع‌تر دست به‌کار شدند و سرانجام موفق شدند اتومبیل‌هایی با موتورهای قوی‌تر خلق کنند.

نیازهای متعددی که یکی پس از دیگری ایجاد می‌شد، باعث شد این صنعت رشد کند؛ به‌طوری که امروزه، شاهد خودروهایی هستیم که از سوخت پاک استفاده می‌کنند و همچنین در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد خودروهای هوشمندی خواهیم بود که نیازی به راننده ندارند.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا این خودروهای هوشمند می‌توانند جای اتومبیل‌هایی که توسط آدم‌ها رانده می‌شوند را بگیرند یا خیر؟ اتومبیل‌هایی که رقیبان سرسختی برای خودروهای هوشمند خواهند بود و ما در این مطلب قصد داریم ۱۰ اتومبیلی که از محبوب‌ترین اتومبیل‌های جهان هستند و لذت رانندگی با آن‌ها قابل توصیف نیست را بررسی کنیم.

۱۰. بوگاتی چیرون (Bugatti Chiron)

بوگاتی چیرون با موتور ۸ لیتری توربو شارژ و قدرت ۱۵۰۰ اسب‌بخاری، در رتبه دهم این لیست جای دارد و حداکثر سرعت ۲۶۱ مایل بر ساعت برای آن تخمین زده شده است.

قیمتی که برای این خودرو سوپر اسپورت تخمین زده شده، ۲.۷ میلیون دلار است.

۹. پگانی هایری بی‌سی (Pagani Huayra BC)

این سوپر اسپورت در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و قیمت آن تا به امروز، ۲.۸ میلیون دلار تخمین زده شده است. از مشخصات فنی آن می‌توان به موتور ۷۹۰ اسب‌بخاری و گشتاور نیروی ۸۱۱  پوند-فوت اشاره کرد؛ همچنین صندلی‌هایی که به شکل صندلی‌ ماشین‌های مسابقه‌ای طراحی شده از دیگر ویژگی‌های این اتومبیل است.

۸. فراری پنینفرینا سرجیو (Ferrari Pininfarina Sergio)

وقتی صحبت از ماشین‌های لوکس و گران‌قیمت می‌شود، محال است خبری از اتومبیل‌های فراری نباشد! جالب است بدانید که فراری پنینفرینا، از ارزان‌‌ترین فراری‌هایی است که تاکنون ساخته شده و این در حالی است که از این مدل تنها ۶ عدد موجود است و این موضوع بر محبوبیت آن افزوده است.

این سری از فراری، دارای موتور ۴.۵ لیتری و توانی برابر با ۵۶۲ اسب‌بخار دارد. همچنین قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده است برابر با ۳ میلیون دلار است.

۷. استون مارتین والکری (Aston Martin Valkyrie)

استون مارتین والکری، سوپر اسپورتی که هنوز روانه بازار نشده اما قیمت احتمالی آن را  ۳.۲ میلیون دلار تخمین می‌زنند. این اتومبیل، موتور ۶.۵ لیتری با توان ۱۰۰۰ اسب بخار دارد که از یک سیستم باطری ترکیبی بهره می‌برد. همچنین ۱۵۰ واحد از این مدل توسط شرکت طراحی شده و  انتظار می‌رود که عرضه‌ها تا سال ۲۰۱۹ آغاز شوند.

۶ . نسخه محدود بوگاتی ویرون (Limited Edition Bugatti Veyron)

این نسخه از بوگاتی که از زمان انتشارش (در سال ۲۰۰۵) تا به امروز چهار بار ویرایش شده و کماکان یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های جهان است. این خودروی آلمانی با ظاهر کلاسیکی که دارد، توانی برابر با ۱۲۰۰ اسب‌بخار داشته و گشتاوری در حدود ۱۱۰۶ پوند تولید می‌کند. بدیهی است که با این مشخصاتی که گفته شد، باید شاهد سرعت فوق‌العاده‌ آن یعنی ۲۵۳ مایل در ساعت باشیم. همچنین قیمت پیشنهادی برای این خودرو تا به امروز، ۳.۴ میلیون دلار است.

۵. لیکن هایپر اسپرت (Lykan Hypersport)

سوپر اسپرتی که چراغ‌های جلوی آن از ۲۴۰ الماس ۱۵ عیار و تیغه‌های ال‌ای‌دی(LED) آن از ۴۲۰ الماس ۱۵ عیار ساخته شده و تمام جواهرات به‌کار برده شده، قابل تنظیم هستند. از این اتومبیل در فیلم «سریع و خشن۷» استفاده شده است و جالب است بدانید که این اولین خودروی عرب است و پلیس ابوظبی، این خودرو را جهت انجام وظیفه گشت مورد استفاده قرار می‌دهد!

از مشخصات فنی لیکن هایپر اسپرت می‎توان به موتور ۳.۸ لیتری ، قدرت ۷۸۰ اسب‎‌بخار و گشتاور ۷۰۸ پوندی اشاره کرد که سرعتی در حدود ۲۴۰ مایل در ساعت را در کمتر از ۲.۸ ثانیه برای ماشین به ارمغان می‌آورد. قیمت تخمین‌زده شده برای آن برابر با ۳.۴ میلیون دلار است.

۴. مک لارن پی‌وان ال‌ام (McLaren P1 LM)

پی‌وان ال‌ام، از سری خودروهای گران قیمت بریتانیایی است که اطراف موتور آن طلاکاری شده و قیمتی معادل ۳.۶ میلیون دلار دارد. موتور آن ۳.۸ لیتری بوده و قادر به تولید ۱۰۰۰ اسب‌بخار است. شایان ذکر است که از این خودرو تاکنون پنج دستگاه ساخته شده که همه آن‌ها به فروش رفته است.

۳. لامبورگینی ونینو ردستر (Lamborghini Veneno Roadster)

لامبورگینی نیز از سری کمپانی‌هایی است که همیشه اتومبیل‌هایش بر سر زبان‌هاست. این خودرو که معنی اسمش به اسپانیایی «سم» می‌شود، برای جشن ۵۰ سالگی این کمپانی ساخته شده است. از نظر فنی شامل موتور ۶.۵ لیتری بوده و توانی برابر با ۷۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۰۷ پوند دارد. قیمت تخمینی برای این سری از لامبورگینی برابر با ۴.۵ میلیون دلار بوده است.

۲. کنگسگ سی‌سی‌اکس‌آر تریویتا (Koenigsegg CCXR Trevita)

گران قیمت‌ترین ماشین جهان که از الماس‌های واقعی پوشانده شده، کنگسگ سی‌سی‌اکس‌آر تریویتا است.در این اتومبیل، الیاف کربن در واقع با رزین گرد و غبار الماس پوشانده شده اند که به نام حفاظ بافت الماس کنگسگ (Koenigsegg Protected Diamond Weave) شناخته می شود.

علاوه بر ظاهری منحصر به فرد، مشخصات فنی‌ نظیر موتور ۴.۸ لیتری با توان ۱۰۰۴ اسب‌بخار و گشتاور ۷۹۷ پوند-فوت، باعث حیرت متقاضیان این ماشین شده است. قیمت تخمینی برای این خودروی اسپورت، ۴.۸ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

۱.سوپ‌تِیل(Sweptail)

خالق این اتومبیل، کمپانی رولز رویس است که خودروهای سفارشی و فوق‌گران تولید می‌کند. اتومبیل‌های تولیدی توسط این کمپانی در رده‌بندی اتومبیل‌هایی که پیش‌تر ذکر کردیم قرار ندارد و کاملا سفارشی ساخته می‌شوند. از همین‌رو قیمت بسیار بالایی دارند.

به عنوان مثال، اتومبیل سوپ‌تِیل، قیمتی معادل ۱۳ میلیون دلار دارد و کاملا سفارشی برای شخصی خاص طراحی شده که هویت این اشخاص، نزد شرکت سازنده کاملا محفوظ می‌ماند.

جالب است که بدانید در سال ۲۰۱۶، تنها چهار هزار اتومبیل رولز رویس ساخته و تحویل مشتریان داده شده.

با تمام این تعبیرات، کار بسیار دشواری است که بتوان خودرو هوشمندی ساخت که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم از امکاناتی نظیر ۱۰ اتومبیل ذکر شده بهره ببرد.

منبع

(همچنین بخوانید: رقابت تنگاتنگ سازنده‌های خودروهای بدون راننده)

برچسب‌ها: اتومبیل خودرانتکنولوژیخودروهای خودراناتومبیل لوکسخودروی بدون سرنشینفراریلامبورگینیبوگاتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هومن کیا

هومن کیا

هومن کیا، دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد تهران جنوب است. او به مدت ۲ سال سابقه تولید محتوا و برنامه نویسی را دارد. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.