کارخانه نوآوری آزادی، نخستین شعبه پارک فناوری پردیس شد
رئیس پارک پردیس: ۸

کارخانه نوآوری آزادی، نخستین شعبه پارک فناوری پردیس شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۱۰:۵۰ | ۶ دقیقه

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: کارخانه نوآوری آزادی به عنوان نخستین شعبه پارک فناوری پردیس به فعالیت خود ادامه می دهد.

نوپانا به نقل از مهر، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس در بازدید از شتابدهنده ای در کارخانه نوآوری آزادی گفت: از این به بعد کارخانه  نوآوری آزادی به عنوان نخستین شعبه پارک فناوری پردیس به فعالیت خود ادامه می دهد.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه کارخانه نوآوری آزادی در مساحتی حدود ۱۸ هزار متر مربع با همکاری بخش خصوصی ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: طبق برنامه قرار است هر یک از سوله‌های ۱۰گانه این کارخانه نوآوری توسط یکی از شرکت‌های بخش خصوصی تبدیل به یک شتابدهنده یا مرکز نوآوری شده که این امر فرصت مناسبی برای تیم‌های استارت‌آپی است تا بتوانند از امکانات این شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری استفاده کنند.

به گفته صفاری‌نیا، حضور شتابدهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها کنار یکدیگر در کشور ما بدون سابقه و بی‌نظیر است؛ در واقع این کارخانه محل تلاقی عناصر فعال در اکوسیستم استارت‌آپی کشور است که موجب تقویت این اکوسیستم خواهد بود.

وی عنوان کرد: از اصلی‌ترین جذابیت‌های کارخانه نوآوری آزادی می‌توان به دسترسی سریع و آسان به برنامه شتابدهی متنوع، بهره‌مندی از خدمات آزمایشگاهی، استفاده از خدمات منتورینگ، بهره‌مندی از مزایای قانونی پارک فناوری پردیس برای استارت‌آپ‌ها، دسترسی آسان و سریع به حمل و نقل عمومی شهر تهران (مترو و سامانه BRT)، حضور در رویدادهای متنوع و گسترده، شبکه‌سازی و سایر خدمات نخصصی کسب و کار، اشاره کرد.

رئیس پارک فناوری پردیس با تاکید بر اینکه فضای کارخانه نوآوری فضایی مناسب برای فعالیت استارت‌آپ‌ها خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود طی ۵ سال آینده شاهد حضور بیش از ۱۳۰۰ نفر در قالب بیش از ۳۰۰ تیم استارت‌آپی و ۱۵ شرکت در بخش انکوباتور کارخانه باشیم.

وی تاکید کرد: با مدلی که در کارخانه برای مشارکت بخش خصوصی و فعالیت آن انجام شده است و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته به دنبال گسترش شعب پارک فناوری پردیس با مدل مشابه هستیم.

به گفته وی، در حال حاضر ۴۳ تیم نوآور و یک فضای کاری اشتراکی در این کارخانه مستقر است.

وی گفت: برخی از شتابدهنده‌هایی که در کارخانه مستقر هستند، در بازار حضور فعال دارند و تجاری شده‌اند. البته برخی شتابدهنده‌ها به‌تازگی در این کارخانه مستقر شده‌اند.

صفاری‌نیا تاکید کرد: تیم های استارت‌آپی و شتابدهنده‌هایی که در کارخانه هستند بعد از استقرار از مزایای و حمایت‌هایی از سوی پارک فناوری پردیس بهره‌مند خواهند شد. اما به صورت کلی این شتابدهنده‌ها درخصوص تامین فضای کاری، آموزش، مشاوره و منتورشیپ، تامین سرمایه‌های اولیه و جذب سرمایه به تیم‌ها کمک می‌کند.

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: با بهره‌برداری از سوله‌های مختلف و فعال شدن شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری در آنها، ظرفیت پذیرش تعداد زیادی تیم در آنها که در کشور بی‌نظیر است، وجود خواهد داشت.

به گزارش مهر، رئیس پارک فناوری پردیس از نخستین شتابدهنده نوآوری در حوزه سلامت الکترونیک که توسط یک شرکت‌ دانش‌بنیان در کارخانه نوآوری آزادی مستقر شده بازدید کرد. در این شتابدهنده بالغ بر ۱۴ تیم فناور در این شتابدهنده مستقر هستند که در حوزه کسب و کارهای استارتاپی سلامت الکترونیک فعالیت می‌کنند. این تیم‌های فناور از تحصیل‌کردگان دانشگاه‌های برجسته کشور هستند و زمینه برای استقرار حداقل ۲۵ تیم و شتابدهی این تیم‌ها تا مرحله تجاری‌سازی و ورود به بازار فناوری مهیا شده است.

برچسب‌ها: شتابدهندهپارک فناوری پردیساستارت‌آپکارخانه نوآوریمهدی صفاری‌نیامحیط کار اشتراکی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.