حمایت سازمان میراث فرهنگی از استارت‌آپ‌های گردشگری دارای مجوز
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری تأکید کرد؛ ۸

حمایت سازمان میراث فرهنگی از استارت‌آپ‌های گردشگری دارای مجوز

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۱۰:۴۲ | ۶ دقیقه

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: استارت‌آپ‌های گردشگری متکی به فناوری‌های نوین و صنایع پیشرفته و برتر یا high tech هستند و به‌عنوان یکی از بخش‌های صنعت گردشگری شناخته و موجب درون‌زایی و برون‌نگری می‌شود.

نوپانا به نقل از میزان، محمد ثابت اقلیدی مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، اظهار داشت :همزمان با پیشرفت‌های فناوری و تکنولوژی پاسخگوی مخاطبین و ذینفعان صنعت گردشگری از جمله گردشگران و شبکه کسب و کار‌های مرتبط با آن باشیم و مسیر را برای توسعه فعالیت‌های مبتنی بر دانش و فناوری‌های نوین هموار کنیم.

وی افزود: هم اکنون شاهد این هستیم که استفاده از ابزار‌ها و فناوری‌های نوین الکترونیکی باعث تسهیل در دسترسی و پاسخگویی به نیاز‌های گردشگران و مسافران شده است. به‌طوریکه آن‌ها به راحتی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود از جمله تهیه بلیت هواپیما و ... را خریداری و محل اقامتشان را به سرعت انتخاب کنند.

ثابت اقلیدی به نقش فعالیت‌های استارت‌آپی در سرعت بخشیدن به حضور افراد خلاق در صنعت گردشگری و در نتیجه توسعه این صنعت در کشور، اظهار داشت: ما براساس تأکیدات ریاست محترم سازمان همواره به دنبال کاهش بروکراسی و تسهیل امور مربوط به صدور و تمدید مجوز فعالیت‌های گردشگری از جمله فعالیت‌های استارت‌آپی هستیم.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ادامه داد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه منعقد شده که یکی از موضوعات مهم آن حمایت از یکصد پروژه استارت‌آپی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی خانه استارت‌آپ‌های گردشگری با مشارکت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی فعالیت‌های تخصصی آن آغاز می‌شود.

ثابت اقلیدی با اشاره به بروز مشکلات اخیر برای برخی از استارت‌آپ‌ها تأکید کرد: سازمان همواره از فعالان بخش خصوصی دارای مجوز حمایت می‌کند و در این راستا با دستور موکد معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، رسیدگی به موضوع بروز این مشکلات در دستور کار و اولویت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: رویکرد سازمان هم بر اساس منویات رییس سازمان میراث فرهنگی و تاکیدات دولت در مورد تسهیل کار مردم، این است که با کاهش بروکراسی‌ها و موانع دست و پاگیر زمینه را برای فعالیت رقابتی بخش خصوصی در یک فضای سالم فراهم کنیم.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، تاکید کرد: سازمان به عنوان متولی صنعت گردشگری همواره راساً بر فعالیت‌های انواع کسب و کار‌های این صنعت از جمله فعالیت‌های استارت‌آپی به انحای مختلف نظارت مستمر دارد و با فعالیت‌های غیر مجاز براساس قوانین مربوطه برخورد لازم را به‌عمل می‌آورد.

وی با یادآوری نامگذاری سال ۲۰۱۸ از سوی سازمان جهانی گردشگری با عنوان گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک، گفت: به واسطه انتظاراتی که جامعه برای تسهیل دسترسی آسان به سرویس‌ها، اطلاعات و نیازمندی‌ها دارد و با توجه به شعار سال ۲۰۱۸، سازمان در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پیاده‌سازی اکوسیستم نظارتی هوشمندی است که توانایی نظارت بر فعالیت‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین را داشته باشد.

ثابت اقلیدی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که از استارت‌آپ‌ها و فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری که دارای خلاقیت و نوآوری هستند و همواره به رشد این صنعت و رونق اقتصادی زنجیره کسب و کار‌های ذینفع آن و همچنین آسایش گردشگران را فراهم می‌آورند، بیش از پیش حمایت و فضا را برای افراد خلاق باز کنیم تا این گروه بتوانند در صنعت گردشگری به راحتی فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: این امر موجب می‌شود تا کشور به اهداف توسعه گردشگری پیش بینی شده در افق ۱۴۰۴ و توسعه گردشگری خارجی دست یافته و پاسخگوی نیازمندی‌های بخش گردشگری باشد.

برچسب‌ها: استارت‌آپگردشگریاستارت‌آپ‌های گردشگریمحمد ثابت اقلیدیمیراث فرهنگیرییس سازمان میراث فرهنگی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.