کارآفرینان فضای مجازی با خیال راحت به کارشان ادامه دهند
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نخستین کارگاه مسئولیت سایبری گفت: ۸

کارآفرینان فضای مجازی با خیال راحت به کارشان ادامه دهند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۴:۳۷ | ۹ دقیقه

نخستین کارگاه مسئولیت سایبری ویژه کسب و کارهای مجازی با همکاری اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، پلیس فتای تهران بزرگ و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد و فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این کارگاه بیان کرد: کسانی که قصد اشتغال‌زایی در فضای مجازی دارند با خیال راحت به کارشان ادامه دهند.

نوپانا به نقل از بازارکار، نخستین کارگاه مسئولیت سایبری ویژه کسب و کارهای مجازی با همکاری اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، پلیس فتای تهران بزرگ و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد.

سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتای تهران بزرگ، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سرهنگ علی نوروزی رییس پلیس امنیت تهران بزرگ، سردار محمدرضا مهماندار رییس پلیس راهور تهران بزرگ، عبدالعظیم قنبریان رییس شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و مدیران استارت آپ های کشور مهمانان این کارگاه بودند.

سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتای تهران بزرگ با تشریح جزئیات و اقدامات حمایتی و نظارتی پلیس فتا در حوزه استارت‌آپ‌ها در زمینه کسب و کار و اشتغال گفت: پلیس فتا با توجه به اینکه وظیفه حفظ امنیت و آرامش در فضای مجازی را دارد، بایستی در همه زمینه‌ها در فضای مجازی ورود کند. همه اقداماتی که لازم است برای حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران انجام شود، در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: بحث‌های حمایتی از شرکت‌ها و مؤسسات خدماتی در فضای مجازی توسط پلیس فتا در حال انجام است و در صورت بروز مشکلات و یا تهدیدات و آسیب‌ها در این زمینه‌ها توسط پلیس فتا به شرکت‌ها و مؤسسات گوشزد خواهد شد.

رییس پلیس فتای پایتخت درباره اجرای چنین کارگاه‌هایی گفت: بحث پیشگیری از جرم در فضای مجازی توسط پلیس فتا لازم و قابل اجراست و ضروری است که این گونه کارگاه‌ها برگزار شود تا عوامل آسیب‌پذیری کاربران به آنان گوشزد و هشدارهای لازم داده شود تا بتوانیم اقدامات موثری در این زمینه داشته باشیم.

رهنگ کاظمی درباره اقدامات پلیس فتا در ماه محرم گفت: در حوزه‌های رصد فضای مجازی اقدامات پیشگیرانه در این فضا انجام خواهد شد تا در ماه محرم یک فضای معنوی و روحانی در فضای مجازی را داشته باشیم.

سردار رحیمی: با افراد ناسالم در فضای مجازی برخورد خواهیم کرد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه مراسم درباره نظارت بر فعالیت استارت‌آپ‌ها گفت: انجام این کار در دنیا مرسوم است و کشور ما نیز از این قاعده محروم نخواهد بود. پلیس نظارت خود را بر انجام همه مشاغل موجود در کشور خواهد داشت و در این حوزه با افراد ناسالم و مسئله‌دار برخورد قاطع خود را انجام خواهد داد.

وی اضافه کرد: هر کسی که در کشور بتواند حتی یک شغل را ایجاد کند، پلیس از وی حمایت خواهد کرد و در فضای استارت آپ ها پلیس به عنوان نهاد نظارتی وارد شده و بر همین اساس ما به سه نهاد پلیس فتا، پلیس امنیت و اماکن و پلیس راهنمایی و رانندگی مأموریت هایی را واگذار کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه گفت: طبق نظارت‌های ما در حوزه استارت‌آپ‌ها باید افراد سالم و با صلاحیت کامل وارد این فضا شوند و کسانی که قصد ضربه زدن به فضای کسب و کار در حوزه اقتصادی را دارند شناسایی شده و طبق قانون برخورد قاطع با آنها انجام خواهد شد.

وی افزود: قطعاً باید یک فضای امن اقتصادی حاکم شود تا کسانی که قصد اشتغال‌زایی و کسب درآمد در فضای مجازی را دارند، با خیال راحت به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

سردار رحیمی در رابطه با فعالیت پلیس در ماه محرم گفت: پنج هزار مسجد، تکیه و حسینیه در معرض نظارت پلیس قرار دارند. با حضور همیاران عاشورایی که غالباً هم از بسیجیان و ماموران نیروی انتظامی هستند، مراسم عزاداری امام حسین (ع) در این اماکن برگزار خواهد شد و مردم بدانند که پلیس در کنار آنها حافظ امنیت و جانشان خواهد بود.

ی تصریح کرد: مراسمات عزاداری محرم در همه نقاط پایتخت باید تا ساعت ۱۱ شب تمام شود. بعد از این زمان هیچ مسجد، تکیه و حسینیه‌ای در رابطه با عزاداری امام حسین (ع) نباید فعالیتی داشته باشند.

وی در پایان گفت: اقدامات ترافیکی و مراقبتی و انضباطی توسط پلیس به منظور برقراری هر چه بهتر مراسم عزاداری در ماه محرم انجام خواهد شد.

سرهنگ نوروزی: استارت‌آپ‌ها در چارچوب مقررات فعالیت کنند.

سرهنگ علی نوروزی رییس پلیس امنیت پایتخت در کارگاه مسئولیت سایبری ویژه کسب و کار مجازی گفت: برگزاری این کارگاه در رابطه با فضای کسب و کار در فضای مجازی است و پلیس امنیت نیز در بعد فضای اماکن به این مسئله ورود کرده است.

وی درباره فعالیت‌های پلیس امنیت در ماه محرم گفت: پلیس امنیت مانند دیگر نهادهای پلیس نیز خود را پیشگام قرار داده و در این زمینه با شروع ماه محرم سعی در تأمین امنیت در فضای پایتخت را دارد. پلیس امنیت، وظیفه برقراری امنیت و محافظت از منازل، خودروها و معابر شهر را دارد.

ییس پلیس امنیت و اماکن پایتخت در رابطه با فعالیت سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها گفت: طبق توافقات مالکان سفره‌خانه‌ها با اداره اماکن در جلسات نیمه اول سال جاری، در نیمه دوم سال نیز فعالیت مالکان سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها طبق توافقات ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: افرادی که به سفره‌خانه‌ها مراجعه می‌کنند، باید ضوابط اماکن عمومی را رعایت کنند و همکاری با پلیس را دستور کار خود قرار دهند و به قوانین وضع شده احترام بگذارند تا از فیوضات این ماه عزیز همگی بهره ببرند.

سرهنگ نوروزی در رابطه با نقش پلیس امنیت در رونق فضای کسب و کار مجازی گفت: پلیس فتا در فضای مجازی نقش تأمین امنیت کاربران را به عهده دارد و در اماکن نیز پلیس امنیت و اماکن عمومی عهده‌دار تأمین امنیت افراد و شهروندان است.

وی در پایان گفت: پلیس امنیت در این باره طبق ضوابط و قوانین موجود در حال فعالیت است و اگر فعالیت‌ها در چارچوب مقررات انجام شود، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

در پایان این کارگاه از طرف پلیس فتای تهران بزرگ به حاضران گواهی شرکت داده شد.

برچسب‌ها: استارت‌آپکارآفرینانسردار رحیمینخستین کارگاه مسئولیت سایبریرئیس پلیس فتافرمانده انتظامی تهران بزرگ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.