از این پس تمیز کردن خانه خود را به ربات‌ها بسپارید
ربات‌های هوشمند ۸

از این پس تمیز کردن خانه خود را به ربات‌ها بسپارید

توسط هومن کیا | ۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۴:۱۲ | ۵ دقیقه

کورال‌وان (Coral One)، رباتی که توانایی تمیز‌ کردن سطوح مختلف را دارد

نوپانا:  رباتیک، همیشه حوزه‌ای بوده که انسان‌ها به آن علاقه نشان داده‌اند، از همین رو، بخشی از پیشرفت‌هایی که تا به امروز در این زمینه داشته‌اند منجر به تولید رباتی شده است که توانایی تمیز کردن محیط را به صورت هوشمند دارد.

ربات رومبا، نامی بود که برای اولین بار برای این ربات استفاده شد.

اما مسئله‌ای که در اینجا مطرح است این است که، این ربات فقط توانایی تمیز کردن سطوح مسطح را دارد و مکان‌هایی نظیر پله‌ها، روی میز، صندلی و ... را نمی‌تواند به صورت خودکار تمیز کند.

از همین رو، سازندگان به این فکر افتادند که ابزاری جداگانه برای حل این مشکل ارائه دهند تا علاوه بر قابلیت تمیز کردن زمین، توانایی تمیزکردن فضاهایی که ربات رومبا نمی‌تواند از عهده آن برآید را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

دستگاهی که مدنظر سازندگان بود، داست‌بوستر نام دارد.

کورال‌وان، ربات تمیزکننده هوشمندی که از ترکیب ربات رومبا(Roomba) و دستگاه داست‌بوستر(Dustbuster) ساخته شده است.

کورال‌وان، نمونه‌ای جدید از سری‌های رومبا بوده که توانایی‌های بیشتری را نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر با خود حمل می‌کند. از جمله توانایی‌های آن می‌توان به حرکت کردن بر روی سطوح مختلف اشاره کرد و همچنین سنسور‌های حساس‌تری که به‌کار رفته شده، قابلیت تشخیص موانع را دو چندان کرده است.

این گجت با دوربین، لیزر، سنسور، باتری قدرتمند مجهز شده است و توانایی تمیز کردن هر اینچ از زمین را دارد و برای فضاهایی که در دسترس آن نیست، داست‌بوستر در نظر گرفته شده که به صورت دستی می‌توان آن را از قسمت فوقانی جدا کرده و به تمیز کردن سطوح بپردازید.

کورال‌وان، اولین محصولی است که توسط شرکت جدیدی به نام کورال‌ربات(Coral Robots) ساخته شده است و ویژگی جدیدی را برای ربات‌های تمیزکننده (robovac ها) که قبلا شاهد آن نبودیم، به ارمغان می آورد. موتور مسئول مکش ربات در یک واحد جداگانه قرار می گیرد که می‌تواند به راحتی برداشته شود (بدون نیاز به ابزار).

دیگر تمیز کننده‌ها اکثرا دارای باتری‌هایی هستند که تا 30 دقیقه عمر باتری را وعده داده‌اند ، در حالی که کورال‌وان کارکرد این دستگاه را تا90 دقیقه در حالت استاندارد و 30 دقیقه در حالت توربو، وعده داده است.

 با توجه به امکاناتی که برای این گجت در نظر گرفته شده، قیمت پیشنهادی آن نیز بالا می‌باشد.

برچسب‌ها: رباتربات هوش مصنوعیتکنولوژیفناوریکورال‌وانکورال وانCoral oneتازه‌های تکنولوژی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هومن کیا

هومن کیا

هومن کیا، دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد تهران جنوب است. او به مدت ۲ سال سابقه تولید محتوا و برنامه نویسی را دارد. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.