استارت‌آپ‌ها فرصت حذف واسطه‌های بخش کشاورزی هستند
سورنا ستاری: ۸

استارت‌آپ‌ها فرصت حذف واسطه‌های بخش کشاورزی هستند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۱۱:۱۷ | ۵ دقیقه

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری محور اقتصاد گلستان را بر پایه محصولات کشاورزی بیان کرد و گفت: در این بخش فعالیت استارت آپ های محلی و استانی فرصت بی نظیری در حذف واسطه های غیرضرور فراهم کرده است.

نوپانا به نقل از یرنا، سورنا ستاری شامگاه دوشنبه در حاشیه گشایش مرکز نوآوری گلستان در گرگان به خبرنگاران اظهار داشت: استارت آپ ها (کسب و کار برپایه فناوری) با حذف واسطه های غیرضرور، ارزش آفرینی محصولات باغی و زراعی را در استان دنبال کنند که هم به باغدار و زارع به عنوان تولید کننده سود برسد و جوانان فعال در حوزه کسب و کارهای دانش بنیان و مصرف کنندگان نیزاز مزایای آن بهره مند شوند.

وی در مورد حذف واسطه گری با استفاده از فرصت های پیش رو در بخش آی تی ادامه داد: در زمینه حمل بار درکشور دغدغه های بسیاری داریم، در یک بررسی اجمالی مشخص شد که بین بار و راننده کامیون 11 واسطه ایفای نقش می کنند که طبق برآوردها تا 60درصد قیمت تمام شده کالا را افزایش می دهد، اما با توسعه استارت آپ های خدماتی در حوزه حمل بار این مساله قابل رفع بوده و اقدامات خوبی را در این حوزه شروع کرده ایم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از فعالیت 3 هزار و 700شرکت دانش بنیان در کشور خبرداد و گفت: این شرکت ها سال گذشته 400 میلیون دلار صادرات داشتند که این رقم فارغ از صادرات حوزه آی تی بوده که غیرقابل اندازه گیری است.

وی همچنین اضافه کرد که شرکت های دانش بنیان هر دو سال پایش شده و برخی از این حوزه حذف می شوند.

ستاری در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در ارتباط با دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: تعداد دانشجویان ما در خارج از کشور بالا نیست و48 هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل می کنند که معادل حدود یک درصد جمعیت کل دانشجویان محسوب می شود، درحالی که نرم جهانی حدود سه و نیم درصد است.

به گفته وی، در کشورهای عربی پیرامون ما این رقم بین 30 تا 35 درصد اعلام شده است.

وی ادامه داد: اینکه دانشجویان ایرانی خارج از کشور سطح و کیفیتی مطلوب و بالایی دارند ،یک واقعیت است و در سه الی چهار سال اخیر حدود یکهزار و 100 نفر از دانشجویان شاغل در یکصد دانشگاه برتر خارجی به میهن برگشته اند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهارداشت: روش جذب مناسبی طراحی شده و براساس برنامه در نظر داریم امسال نیز بیش از 600 دانشجوی ایرانی حاضر در 100 دانشگاه برتر جهان به میهن بازگردند که مقدمات آن در حال اجرایی شدن است. 

به گفته وی، برای دانشجویانی که در دانشگاه های خارجی با رتبه های یکصد تا چهارصد تحصیل کرده اند نیز تسهیلات مناسبی در حوزه نظام وظیفه و سربازی و حمایت های علمی در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها: سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریاستارت‌آپکشاورزیگلستانمرکز نوآوری گلستان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.