برای طراحی سایت، فتوشاپ لازم است ولی کافی نیست
تجربه کاربری در وب‌سایت ۸.۷

برای طراحی سایت، فتوشاپ لازم است ولی کافی نیست

توسط ریحانه محمدی | ۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۱۳:۱۲ | ۵ دقیقه

بیشتر طراحان وب گمان می‌کنند، برای طراحی دیزاین وب، فتوشاپ کافی است اما باتوجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی آیا این تصور همچنان کاربردی است؟

نوپانایکی از ابزارهای اصلی برای طراحی سایت فتوشاپ است. این ابزار یکی از کاربردی‌ترین و قدیمی‌ترین نرم افزارهای طراحی گرافیک بوده و سال‌ها مورد استفاده طراحان وب قرار گرفته است. فتوشاپ نرم‌افزار بسیار قدیمی است و استفاده از ابزارهای جدید، طراحی را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند. درواقع یادگیری ابزارهای نوین طراحی، کمکی شایان برای تبدیل شدنتان به یک طراح به‌روز و حرفه‌ای می‌کند.

ابزارهای نوین پیاده‌سازی ایده، شامل sketch ،pop ،Serif Affinity Designer ،proto.io و UXpin است که در ادامه تعدادی از آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

اسکچ (Sketch) یکی از ابزارهای کاربردی طراحی وب است وشما را از فوتوشاپ و ایلستریتور (illustrator) بی‌نیاز می‌کند. این ابزار تنها در سیستم عامل مک استفاده می‌شود و از ابزارهای محبوب در اپل استور است. در اسکچ علاوه بر ایجاد آیکون، وکتور، منو و کنترل‌های متنوع می‌توانید تصاویر را در لایه‌های دیجیتال ایجاد و ویرایش کنید. اسکچ در بسیاری موارد نسبت به فوتوشاپ برتری دارد، برای مثال حجم فایل خروجی در اسکچ بسیار کم است، همچنین وجود آرت برد (Artboards)  به طراح کمک می‌کند که در یک داکیومنت همه صفحات خود را داشته باشد و مجبور نباشد برای هرصفحه یک فایل ایجاد کنید. اسکچ به شما کمک می‌کند هنر خود را به نمایش یگذارید. یکی از معایب اصلی اسکچ ساپرت نکردن ویندوز است.

سریف افینیتی دیزاینر (Serif Affinity Designer)  یکی دیگر از ابزار گرافیکی است که طراحان ux و ui باید با آن آشنا باشد. این ابزار به قاتل فتوشاپ معروف است و دارای مداد و گرادیانت بوده و به طراحان وب در زمینه ایجاد نمونه اولیه، کمک می‌کند. این ابزار از همه‌ گروه‎‌های رنگی  پشتیبانی می‌کند و بسیار دقیق است.

Pop (پاپ)  از ابزارهای گرافیگی مورد علاقه‌ طراحان است که در سیستم عامل اندروید کاربرد دارد و کار طراحان را بسیار آسان‌تر کرده است. بدینگونه که ثبت طرح اولیه در هر مکانی بوسیله موبایل امکان‌پذیر است. این ابزار قابلیت جذاب اتصال به اپلیکیشن دراپ‌باکس (dropbox) را برای اشتراک‌گذاری طرح‌ها دارد. پاپ به‌خاطر موبایل فرندلی بودنش از محبوبیت بالایی برخوردار است.

یوایکس‌پین (UXpin) این ابزار قابلیت نصب در مک، اندورید و ویندوز را دارد. یوایکس‌پین یکی از بهترین ابزارهای ویرایش است که شامل ویرایش روشنایی، کنتراست، شفافیت و ... است. در این ابزار فایل خروجی در نهایت  به فرمت‌های png،  pdf و html حاصل می‌شود.

با وجود ابزارهای بسیار متنوع برای طراحی  همچنان بسیاری از طراحان وب، فتوشاپ و ایلستریتور را بهترین ابزار طراحی می‌دانند و فقط به یادگیری آن بسنده می‌کنند اما یادگیری این ابزار تاثیربه‌سزایی در متفاوت شدن دیزاین سایت دارد.

برچسب‌ها: Sketch گرافیکUXUIطراحی سایتUXpinpopAffinityسئوفتوشاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره ریحانه محمدی

ریحانه محمدی

ریحانه محمدی، دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد تهران جنوب است. او به مدت ۲ سال سابقه تدریس را دارد. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.