ماجرای موفقیت چند کارآفرین جوان بسیجی
جهاد اقتصادی ۹

ماجرای موفقیت چند کارآفرین جوان بسیجی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۱۱:۲۴ | ۷ دقیقه

آنان با لبیک به ندای مقتدایشان مبنی بر جهاد اقتصادی، وارد این عرصه جهادی شدند.

نوپانا به نقل از کیهان: طی سال‌های اخیر بسیاری از جوانان این مرز و بوم با لبیک به ندای مقتدایشان مبنی بر جهاد اقتصادی، وارد این عرصه جهادی شدند و توانستند با عنایت الهی و تلاش وافر خود به موفقیت‌های چشمگیر مادی و معنوی دست یابند.

یکی از این جوانان موفق گلتاب حسینی اهل شهرستان یاسوج است که با کشت زعفران توانسته برای 3 نفر بطور مستقیم و 10 نفر بصورت غیرمستقیم شغل ایجاد کند.نامبرده با دریافت 15 میلیون تومان تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی با کاشت زعفران در نیم هکتار توانسته سالانه 2 کیلوگرم زعفران برداشت کند که از این طریق در سال 22 میلیون تومان کسب درآمد می‌کند.

سارا صفری از دیار سنندج جوان دیگری است که با ورود به عرصه صنایع دستی و سازه‌های چوبی برای 8 نفر شغل ایجاد کرده که علاوه بر خانواده خود 8 خانواده دیگر را صاحب نان کرده که در زندگی روزمره به کسی محتاج نباشند.

این کارآفرین می‌گوید: با علاقه‌ای که به سازه‌های چوبی دست ساز داشتم با دریافت 5 میلیون تومان تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی شروع به تولید میز و صندلی‌های چوبی نمودم.

او می‌گوید پس از مدتی که به توانایی خود پی بردم، فهمیدم که با نوع‌آوری و ابتکار باید هر روز کار تازه‌ای بیافرینم، این بود که شروع کردم به کارهای جدید بطوری که تاکنون کالاهایمان را در چند نمایشگاه در شهرستانهای مختلف ارائه کرده‌ایم که با استقبال خوب نیز مواجه بودیم.

او میزان درآمد سالانه خود را از طریق تولید صنایع چوبی 25 میلیون تومان اعلام کرد. علی اموی میلان، اهل شهرستان شوط از استان آذربایجان غربی، جوان کارآفرین دیگری است که با ورود به عرصه تولید جوراب و با دریافت 30 میلیون تومان تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی برای خود و 7 نفر دیگر اشتغالزایی کند.

این کارآفرین بسیجی می‌گوید: سالانه 15 هزار جین جوراب تولید می‌کند که از این طریق در سال 12 میلیون تومان سود کسب می‌کنم.

وی اضافه می‌کند: برغم اینکه برخی از سودجویان برای نابودی اقتصاد این کشور دست به واردات بی‌رویه می‌زنند ولی ما توانستیم با بالا بردن کیفیت کارمان تاکنون در بازارهای سطح کشور عرض‌اندام کنیم.

نوبر میرزایی یکی دیگر از کارآفرینان عرصه اقتصاد مقاومتی در شهرستان شوط است که فقط تا دوم ابتدایی تحصیلات دارد اما با تولید لبنیات نام خود را در صف جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی ثبت کرده است.

وی می‌گوید که با دریافت 30 میلیون تومان تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی توانسته 4 نفر را مشغول به کار کند.

وی همچنین اضافه کرد که از تولید لبنیات در سال 120 میلیون تومان سود کسب می‌کند و قصد دارد که با بکارگیری افراد بیشتر کارش را توسعه دهد.

وحید تقی‌زاده، اهل شهرستان خوی جوان موفق دیگری است که با ورود به صنعت گوهرتراشی، توانسته با اراده قوی در سال 35 کیلوگرم سنگ قیمتی و نیمه قیمتی را تراش داده و از این طریق برای خود و چهار نفر دیگر در سال 60 میلیون تومان درآمد ایجاد کند.وی می‌گوید: صنعت گوهرتراشی از جمله صنایعی است که قابلیت خانگی شدن را دارد، از این رو به جوانان جویای کار توصیه می‌کند که این صنعت فراموش شده را دوباره احیا کنند و برای خود نیز درآمد ایجاد کنند.

حجت مهرآلی کارشناس ادبیات جوان کارآفرین دیگری است که با ورود به عرصه تولید و دریافت 30 میلیون تومان تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی توانسته در سال 10 تن قارچ صدفی تولید کند که از این طریق برای 5 نفر شغل ایجاد کرده و در سال نیز 15 میلیون تومان سود می‌برد.عنایت‌اله عابدی اهل شهرستان ارومیه هم با اختصاص پارکینگ منزلش به کار تولید و بسته‌بندی عسل توانسته برای 4 نفر اشتغالزایی کند.وی می‌گوید: من با دریافت 60 میلیون تومان تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی کارم را شروع کردم و بعد از دو دوره اکنون از این طریق سالانه 120 میلیون تومان کسب سود می‌کنم.نامبرده می‌گوید در ابتدا کارم را با مشکلات مالی شروع نمودم، اما هم اکنون با نوآوری و همت بالای خود و سایر همکارانم به کارآفرینان موفق تبدیل شده‌ایم بطوری که محصولات تولید شده دیگران را خریداری نموده و پس از بسته‌بندی به بازار عرضه می‌نماییم.

مجتبی قاسم‌زاده از شهرستان فیروزآباد استان فارس هم با تکثیر، تولید و فرآوری گیاهان دارویی برای 10 نفر بطور ثابت و برای بیش از 2000 نفر به صورت روزمزد شغل ایجاد کرده است.این کارآفرین دیار فارس می‌گوید، که با دریافت 15 میلیون تومان تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی سالانه 5 تن برگ خشک و بیش از 3 میلیون نشای انواع گیاهان دارویی حاصل کار و تلاشش می‌باشد.وی می‌گوید: درآمد سالانه من از تولید گیاهان دارویی حدود 50 میلیون تومان است.

برچسب‌ها: ایرانکارآفریناقتصاد مقاومتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.