چند درصد فضای کسب‌و‌کار در اختیار کارآفرینان است؟
انوشیروان محسنی پاسخ می‌دهد ۸

چند درصد فضای کسب‌و‌کار در اختیار کارآفرینان است؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۵:۴۴ | ۵ دقیقه

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نیم درصد از کل فضای کسب و کار دراختیار کارآفرینان است که این میزان ۳۸ درصد بازار اشتغال را به خود اختصاص داده است.

نوپانا به نقل از عصر اقتصاد، انوشیروان محسنی بند پی در دوازدهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر اظهار کرد: رشد اقتصادی و شکوفایی و بالندگی آن نیازمند توسعه بنگاه‌های کارآفرینی است و باید شرایطی را فراهم کنیم که به سمت ترویج و توسعه و نهادینه کردن کارآفرینی برویم.

وی ادامه داد: دولت مکلف است تا سال ۱۳۹۹ بیش از یک میلیون شغل ایجاد کند که یکی از راه‌ها، حمایت همه جانبه، رفع موانع کسب و کار، اصلاح نظام بانکی و بنگاه‌داری و واگذاری صحیح بنگاه‌هاست.

محسنی بندپی تصریح کرد: در بحث شاخص‌های کسب و کار از رتبه ۸۵ به رتبه ۷۲ و در رتبه کارآفرینی در منطقه منا و خاورمیانه از ۱۴ به ۱۱ رسیدیم که در مقایسه با سال قبل سه رتبه بهبود را نشان می‌دهد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در کشور ما سه مولفه وجود دارد؛ اول گرایش مردم به کارآفرینی که هست اما دو مولفه دیگر توانایی و مهارت کارآفرینی و وضعیت کیفی کسب و کارهای نوپا و مشاغل جدید است که ما سیاست‌گذاران باید برروی این دو مولفه بیشتر کار کنیم.

محسنی بندپی ادامه داد: اگر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تا دیروز یک نسخه کلی را برای همه استان‌ها طراحی کرده، امروز باید مزیت‌های استانی را شناسایی کند. در بوشهر مدیریت دریا و شیلات و بنادر، در خراسان زعفران و در استان‌های دیگر فرش و پوشاک و صنایع دستی را شناسایی و بر اساس آن اقدام کند.

وی درعین حال ایجاد مدارس کارآفرینی و اشتغال برای جوانان و کارآفرینان و مهدکودک‌های خلاق و نوآور را از اولویت‌های وزارت کار برشمرد و گفت: حمایت عملی از پارک‌ها و مراکز رشد و کانون‌های کارآفرینی باید صورت گیرد و ما در این راستا اعلام آمادگی می‌کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اقدامات صورت گرفته در حوزه رفاه و کار در دولت روحانی اشاره و تصریح کرد: در دولت دوازهم مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد افزایش یافت و پشت نوبتی‌ها در سال ۹۷ به چرخه دریافت مستمری بگیران اضافه شدند.

وی گفت: صندوق بازنشستگی اگر می‌خواهد وارد فعالیت‌های اقتصادی شود، ابتدا باید خدمات به بازنشستگان را ارتقاء بدهد تا شاهد بهبود وضع معیشت و کیفیت خدمات به بازنشستگان باشیم.

محسنی بندپی در پایان ابراز امیدواری کرد: شرایط اشتغال و تولید و رشد بنگاه‌های کارآفرینی در کشور را روز به‌روز شاهد باشیم.

 دوازدهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون اشتغال وزارت کار، جمعی از مدیران و مسئولان این وزارتخانه در سالن ۱۷ شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و از ۱۲ کارآفرین برتر ملی با اهدای سردیس حاج خلیفه رهبر به عنوان نماد کارآفرینی تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کار انوشیروان محسنیدوازدهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتروزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیاستارت‌آپکارآفرینی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.