روابط‌عمومی چیست و چرا مهم است؟
همه فکر می‌کنند که می‌دانند؛ ۸

روابط‌عمومی چیست و چرا مهم است؟

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۱۲:۳۶ | ۶ دقیقه

روابط‌عمومی یعنی هنر ارسال پیام‌های مناسب به افراد در مکان‌های مناسب و بیان روایت‌های متناسب با اهداف.

نوپانا: بسیاری از شرکت‌ها می‌دانند که روابط‌عمومی یک روش عالی برای اجرای استراتژی‌های بازاریابی است اما اطلاعات کافی درباره آن نداشته و هزینه‌های زیادی صرف اینکار می‌کنند.

روابط‌عمومی یعنی هنر ارسال پیام‌های مناسب به افراد در مکان‌های مناسب برای ساختن شهرت تجاری و بیان روایت‌های متناسب با اهداف، که نه تنها بزرگ‌ترین بحران‌ها و چالش‌ها را حل می‌کند، بلکه بیشترین شانس موفقیت را می‌تواند هدیه دهد.

آژانس‌ها یا زیرمجموعه‌های تبلیغاتی در کنارتان هستند تا کسب‌وکار شما را تبلیغ کنند اما واحد روابط‌عمومی، آینده کسب‌وکارتان را تغییر خواهد داد. روابط‌عمومی به راحتی می‌تواند یک شرکت یا سازمان را موفق کند یا به سمت شکست حرکت دهد. اما مطمئن باشید به واسطه توانایی روابط‌عمومی و استفاده درست از ظرفیت‌های آن، تقریبا هر مانعی را می‌توان کنار گذاشت؛ «هر مانعی» را!

در ادامه برخی از دلایل مهم نقش روابط‌عمومی سازمان را برای‌تان آورده‌ایم:

۱-روابط‌عمومی اعتبار برند را افزایش می‌دهد

در هر صنعتی، جلب اعتماد نقش پررنگی در موفقیت کسب‌وکارها دارد. عدم اعتماد به برند می‌تواند به معنی این باشد که یک شرکت فرصت‌های فروش خود را از دست می‌دهد.

با این حال، استخدام یک کارشناس روابط‌عمومی می‌تواند باعث افزایش اعتبار و شهرت بیشتر سازمان شود؛ این فرد از طریق رهبری فکری، ارتباطات تاثیرگذار و استراتژی‌های ارتباط شبکه‌ای و ... اعتبار کسب‌وکارتان را افزایش می‌دهد.

۲-روابط‌عمومی سود را افزایش داده و مشتریان را به سمت شما هدایت می‌کند

زمانی که اعتبار کسب‌وکار شما به وسیله فعالیت‌های مختلف واحد روابط‌عمومی افزایش یابد، این احتمال وجود دارد که مشتریان بالقوه به سوی شما خواهند آمد.

مشتریان و خریداران به واسطه محتوایی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از کسب‌وکارتان وجود دارد با مدل کاری شما آشنا می‌شوند و این بهترین روش جذب هدفمند مشتری برای شماست.

۳-روابط‌عمومی نگاه مردم را نسبت به کسب‌وکار شما تغییر می‌دهد

امروزه همه می‌دانند که باید به کمک تولید محتوا کسب‌وکار خود را معرفی کنند (چه محتوا درست باشد و چه غلط). از طرفی بعضی برندها از اعتبار زیادی برخوردارند و در عوض، دیگر برندها مورد توجه مردم نیستند.

هر دو حالت بالا ممکن است ایده‌آل نباشد و شاید تمرکز بر روی کمپین‌ها بهتر بتواند به کسب‌وکار شما کمک کند. کمپین‌های هدفمند و فعالیت‌های روابط‌عمومی می‌تواند نگاه مردم را به سمت کسب‌وکار شما جلب کند.

۴-روابط‌عمومی حضور کسب‌وکار شما را در فضای آنلاین افزایش می‌دهد

واحد روابط‌عمومی با دنیای دیجیتال در ارتباط است؛ پس به شما کمک می‌کند تا حضور بیشتری در فضای آنلاین داشته باشید.

شاید در حالت کلی روابط‌عمومی نقش راهنمایی و کمک به سازمان را ایفا می‌کند اما هنگامی که اتفاق ناخواسته‌ای برای کسب‌وکارتان پیش می‌آید، این نقش روابط‌عمومی است می‌تواند نجات‌بخش شما در مواقع حساس باشد.

شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و ارتباط با سایت‌های تبلیغاتی ابزارهایی هستند که شرکت‌های تبلیغاتی کمک می‌کنند تا به رشد و فروش بیشتر برسند اما روابط‌عمومی این اطمینان را در مشتریان ایجاد می‌کند تا برای استفاده از خدمات و محصولات، با نگرشی درست برند شما را انتخاب کنند.

(همچنین بخوانید: روابط عمومی؛ ویترین برند شماست)

برچسب‌ها: public relationsروابط عمومیتبلیغاتاعتمادسازینگرش مثبتPRارتباط با رسانه‌ها
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.