اوبر و ایرباس برای ژاپن خودروی پرنده می‌سازند
راه فرار رهایی از ترافیک‌های سنگین درون شهری ۸

اوبر و ایرباس برای ژاپن خودروی پرنده می‌سازند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۱۱:۰۱ | ۳ دقیقه

ژاپن اخیراً علاقه خاصی به توسعه خودروهای پرنده پیدا کرده است و برای این کار از غول‌های بزرگی مثل اوبر و ایرباس دعوت به همکاری کرده است.

نوپانا به نقل از آنا، دولت ژاپن گروهی متشکل از 20 شرکت فناوری، ارتباطی و هوافضا تشکیل داده است و قصد دارد با توسعه خودروهای پرنده پیشگام این حوزه در جهان شود. این گروه در ابتدا قرار است شامل شرکت‌هایی چون بوئینگ، استارتاپ تحت حمایت تویوتا به نام کارتیویتوری و هواپیمایی ژاپن بشود.

وزیر اقتصاد ژاپن چندی پیش توسعه خودروهای پرنده را راه فراری برای رهایی از ترافیک‌های سنگین درون شهری دانست و اعلام کرد که این خودروها کمک بزرگی در حمل‌ونقل مناطق دور افتاده و صعب‌العبور در مواقع اضطراری و همچنین برای جذب گردشگری خواهند بود.

تا چند سال پیش خودروهای پرنده فقط در داستان‌های علمی- تخیلی وجود داشتند؛ اما با اقداماتی که برخی شرکت‌ها انجام می‌دهند، به نظر می‌رسد که این خودروها زودتر از آنچه که تصور می‌کنیم بر فراز خیابان‌های پرترافیک پرواز خواهند کرد. شرکت‌های ژاپنی هم از این قاعده مستثنی نیستند و روی خودروهای برقی و خودران متمرکز شده‌اند. اکنون نیز دولت این کشور علاقه خود را به خودروهای پرنده نشان داده است و قصد دارد با قانونگذاری و ایجاد زیرساخت‌های لازم، این استارتاپ‌ها را کمک کنند.

از میان شرکت‌های خارجی که در این مسیر گا‌م‌های بلندی برداشته‌اند، می‌توان به اوبر اشاره کرد که در عرض پنح سال آینده حدود 23 میلیون دلار برای توسعه خودروهای پرنده سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این شرکت قصد دارد تا سال 2023 نخستین تاکسی پرنده‌اش را راهی جاده‌های هوایی کند. علاوه بر این، استارتاپی مستقر در کالیفرنیا با حمایت لری پیج بنیانگذار گوگل چند ماه پیش اطلاعاتی را از نمونه اولیه یک هواپیمای کوچک پرنده تک نفره‌اش منتشر کرد.

در این میان نباید شرکت‌هایی مثل آئودی، فولکس واگن و دایملر را از قلم انداخت. این شرکت‌ها هر کدام به صورت جداگانه روی خودروهای پرنده خود کار می‌کنند.

برچسب‌ها: اوبرژاپنخودرو پرندهتکنولوژیاستارت‌آپایرباس
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.